C160 versnellingbak

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
remzik
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2010, 19:21

C160 versnellingbak

Bericht door remzik »

Ik heb een C160 versnellingbak onder mijn AW11'je. Nu schakelde hij niet lekker en ben ik eens onder de auto gedoken.
Ik kom een As tegen die draait en in en uit de bak gaat.
Als ik de as draai, voor of achter-uit, dan klikt hij in een versnelling en blijft hij hierin staan. Volgens mij is dit gelijk aan de schakelpook naar voren of naar achteren bewegen.

Nu als ik de pook naar rechts beweeg wordt de As uit de bak getrokken, als ik de pook loslaat springt hij terug naar het midden. Als ik de pookkabels losmaak van de as en enkel aan de As trek en weer loslaat springt de As terug naar midden, er zit dus een veer in de bak.

Tot zover werkt het zoals ik verwacht.

Nu druk ik de As de bak in, de As blijft nu staan in dezelfde positie, hij springt niet terug naar het midden. Als ik hem nog verder induw, volgens mij zit hij nu in de achteruit, en laat hem los springt hij nog steeds niet terug naar het midden. Dit alles gedaan zonder de kabels, dus die houden de As niet tegen.

Nu mijn vraag : hoort dit zo te werken, volgens mij hoort de As ook terug te springen als je hem indrukt, gelijk aan als je hem uittrekt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Plaats eens een foto, of meerdere.
Dan word het wat duidelijker over welke as je het hebt.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
remzik
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2010, 19:21

Bericht door remzik »

Wel zo handig inderdaad, zal vanavond eens een foto maken.
Plaats reactie