Slecht starten AW11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

leuke suggesties....

Bericht door Quadc@msix »

maar helaas niet te rijmen met het feit dat de auto na bepaalde tijd (latere poging)wel gewoon aanslaat...probeer eens een ander circuit opening relay (heb je nog wel liggen van "the thing") dat kan het probleem zijn... Verder heeft ontsteking stellen weinig zin als hij verder goed loopt en start. Rotte bougiekabels geven andere storingen dan soms slecht starten alhoewel op tijd vervangen geen overbodige luxe is.... rotor/verdeelkap kan wel degelijk startproblemen geven, maar dan is het ook start wél of start helemaal niet en niet soms wel of soms niet.... persoonlijk denk ik aan een brandstofprobleem, en verdenk na het C.O.R. de koudstartinjector van wel/niet werken, check de connector op slechte contacten of draadbreuk.... Je kunt dit uitsluiten door de connector hiervan eens los te nemen en de motor eens proberen te starten met remmenreiniger... spuit een beetje remmenreiniger in de luchtinlaat en start... als hij dan aanslaat krijgt hij geen of te weinig brandstof... start hij niet dan heeft hij geen ontsteking.... oh ja...De injectoren moeten idd. wel rond kunnen draaien onder de rail maar mogen niet te los zitten (kun je checken door een beetje remmenreiniger er bij te spuiten met draaiende motor). Vervuild gasklephuis o.i.d. geeft als resultaat dat het gas blijft hangen, hoge stationairloop en slechtere throttle response, dus dat heeft weinig met slecht starten te maken.
veel succes er mee!
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

En vandaag deed hij het natuurlijk weer prima....behalve dan het galloperen als hij op choke staat...

Maar het is me nog even te koud om er aan te gaan sleutelen !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

ik kwam er achter dat bij (SC model) je injectors en ontsteking beide over een relay gaan, misschien dat soms 1 van deze 2 blijft hangen

voor goede storing zoeken moet hij het eigenlijk gewoon niet doen :P (klink lullig ma dat weet jij ook wel ;) )
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Klopt, niets zo lastig als een af en toe-storing...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Volgens mij heeft ie gewoon een spoiler nodig!
Plaats reactie