Nadat ik de motor had uit- en ingebouwd en daarna de koppeling wilde ontluchten bouwde deze geen druk op.
Heb daarom de hoofd- en hulpcilinder uitgebouwd en alle rubbers enz schoongemaakt. Alles weer ingebouwd maar geen resultaat.
De vloeistofniveau in het reservoir zakt niks.
Nu heb ik de toyota dealer gevraagd voor revisiesetjes. Deze kosten respectievelijk 66 en 45 euro!!!!!
Ik zie nieuwe aftermarket cilinders voor 35 euro.
Mijn vraag is dus of iemand nog een goedkoper adres heeft voor revisiesetjes.
Of zie ik iets anders over het hoofd. Zie verder geen lekkages of zo.
Hoofd- en hulpcilinder koppeling
Moderator: Pieten
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Hoe heb je ze ontlucht? de Emmer is met de hand (lees voet) soms lastig om goed te ontluchten.MaartenT schreef:Nadat ik de motor had uit- en ingebouwd en daarna de koppeling wilde ontluchten bouwde deze geen druk op.
Heb daarom de hoofd- en hulpcilinder uitgebouwd en alle rubbers enz schoongemaakt. Alles weer ingebouwd maar geen resultaat.
De vloeistofniveau in het reservoir zakt niks.
Nu heb ik de toyota dealer gevraagd voor revisiesetjes. Deze kosten respectievelijk 66 en 45 euro!!!!!
Ik zie nieuwe aftermarket cilinders voor 35 euro.
Mijn vraag is dus of iemand nog een goedkoper adres heeft voor revisiesetjes.
Of zie ik iets anders over het hoofd. Zie verder geen lekkages of zo.
Een kitje om van af je hulp cilinder naar je hoofdcilinder te ontluchten is dan vaak aan te raden!
Don't shoot the messenger!
Gelijk beide cilindertjes vervangen, nieuwe vloeistof erin en ontluchten, die rubbers erin zijn meestal kapot omdat ze zo oud zijn. Hoe zagen ze eruit toen je ze had 'gepoetst'?
Ik had mijne bij http://www.rockauto.com gekocht destijds, zo'n 5 jaar geleden.
Krijg je dan alsnog geen druk dan is de leiding ergens kapot, kijk voor een plasje ergens onder de auto.
Ik had mijne bij http://www.rockauto.com gekocht destijds, zo'n 5 jaar geleden.
Krijg je dan alsnog geen druk dan is de leiding ergens kapot, kijk voor een plasje ergens onder de auto.
Ik heb vorige maand precies hetzelfde probleem gehad. Cilinder vervangen voor nieuw exemplaar en nog geen druk. Uiteindelijk bleek het probleem de aansluiten van de leiding bij de hulpcilinder te wezen, deze begon te lekken zodra je de koppeling intrapte.
Stuk leiding vervangen et voila! Misschien iets om te checken voor je straks een nieuwe cilinder aanschaft.
Stuk leiding vervangen et voila! Misschien iets om te checken voor je straks een nieuwe cilinder aanschaft.
Het is gelukt.
Ontluchten gaat inderdaad lastig.
Zelf wanneer ik de leiding bij de hoofdcilinder afkoppelde en dan het pedaal intrapte zakte het vloeistofniveau niet.
Zodra ik met mijn vinger alles afsloot en dan pompte werd er wel druk opgebouwd en begon de vloeistof te lopen.
Ik heb dan ook de ontluchtingsnippel er volledig uitgehaald en samen met mijn kameraad alles ontlucht. Hij met de vinger op de ontluchtingsnippel en elke keer de lucht laten ontsnappen. Daarna op de normale manier ontlucht.
Bedankt voor jullie reacties.
Ontluchten gaat inderdaad lastig.
Zelf wanneer ik de leiding bij de hoofdcilinder afkoppelde en dan het pedaal intrapte zakte het vloeistofniveau niet.
Zodra ik met mijn vinger alles afsloot en dan pompte werd er wel druk opgebouwd en begon de vloeistof te lopen.
Ik heb dan ook de ontluchtingsnippel er volledig uitgehaald en samen met mijn kameraad alles ontlucht. Hij met de vinger op de ontluchtingsnippel en elke keer de lucht laten ontsnappen. Daarna op de normale manier ontlucht.
Bedankt voor jullie reacties.
als je het goed doet gaat het gewoon zonder hulpmidelen met 2 vingers in je neus zonder maatje hoor
het is zelfs zo dat het in de mooi Engelse term een self bleeding system is, oftewel, een systeem dat zichzelf ontlucht....
*dit antwoord is meer voor mensen die de zoekfunctie gebruiken
-maak ontluchting nippel los/gangbaar en hang er een slangetje met een vles aan die een goede beluchting heeft
-maak vloeistof resofour goed schoon
-vul met rem olie
-zet nippel
-duw nu snel achter mekaar op het pedaal
-en zorg dat je potje geen lucht trekt
-de eerste keer kun je inderdaad mischien wel 20keer pompen voordat hij ollie pakt ma daarna gaat die vrij snel....
-zodra die onlucht is voel je zelfs met de nippel open dat het zwaarder gaat
-owjah draai nog wel even de nippel dicht *en hoeft dus niet heel de tijd open dicht
en het mooie, dit werk ook zo bij het remsysteem
het is zelfs zo dat het in de mooi Engelse term een self bleeding system is, oftewel, een systeem dat zichzelf ontlucht....
*dit antwoord is meer voor mensen die de zoekfunctie gebruiken
-maak ontluchting nippel los/gangbaar en hang er een slangetje met een vles aan die een goede beluchting heeft
-maak vloeistof resofour goed schoon
-vul met rem olie
-zet nippel
-duw nu snel achter mekaar op het pedaal
-en zorg dat je potje geen lucht trekt
-de eerste keer kun je inderdaad mischien wel 20keer pompen voordat hij ollie pakt ma daarna gaat die vrij snel....
-zodra die onlucht is voel je zelfs met de nippel open dat het zwaarder gaat
-owjah draai nog wel even de nippel dicht *en hoeft dus niet heel de tijd open dicht
en het mooie, dit werk ook zo bij het remsysteem
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-