Deze AW11 die te koop staat: bijzonder

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Vortrex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Deze AW11 die te koop staat: bijzonder

Bericht door Vortrex »

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyo ... ousPage=lr

Met die km-stand en de onderdelen die erin zitten en de werk aan onderhoud dat gedaan is, die prijs is een STEAL!!!

Kijk, als die nou +200k op de teller had staan was het een goede prijs, zelfs dan al goedkoop. Maar ik kan die km stand niet geloven...

Plus je krijgt een volledige KONI set van 900 waard, de populaire mk1a stuur. Het is de mk1b, dus sterkere blok en bak. RVS uitlaat, prolyure bush/rubb. En t-top.
En dan nog eens al die werk aan roest wegwerken!

Kent iemand de eigenaar?

Nou als iemand een aw11 wil kopen, en als de gegevens kloppen plus die prijs: is dit een juweel!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Cijfertje vergeten.;) Er staat ook niets over de complete historie bij.

Wel een leuke basis om mee te sturen.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Foto's kunnen bedriegen. En het facelift blok heeft minder vermogen :-p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Vortrex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Vortrex »

Ja, ik denk ook wel dat het 124k of zelfs 224k km is.

Minder pk maar heeft dat niet te maken met dat ze de amerikaanse motor gebruikte? Dus meestal met blauwe letters en dus hogere emissie normen?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee. uit mijn hoofd was het zo:
EU 86-: 124 pk
US 86- & 87+: 117 pk
EU 87+: 113 pk
US SC: 145 pk.

Maar ewoud zal me ongetwijfeld verbeteren, mijn kennis is wat weggezakt...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Het faceliftmodel per 1987 (MR2CV heeft er eentje zonder) heb je met en zonder kat in het begin, dat is gelijk het verschil tussen 124 en 116 pk.

;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vortrex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Vortrex »

EU 87+ is toch 116pk? En EU 84-86 is 124pk. Amerika had 112pk voor 84-86 en dezelfde aantal als EU 87+
Ik ga echt eens testen of die pk verschil vooral door de katalysator komt. Ik heb zelf een 1988 met kat maar ik heb een test-pipe nog liggen dus misschien kijken of dat echt 8pk scheelt ;)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

MarcoTwo schreef:Het faceliftmodel per 1987 (MR2CV heeft er eentje zonder) heb je met en zonder kat in het begin, dat is gelijk het verschil tussen 124 en 116 pk.

;)
Een paar overgangsmodellen, Rob-E heeft er ook één, maar dat zijn uitzonderingen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Green Goblin schreef:Nee. uit mijn hoofd was het zo:
EU 86-: 124 pk
US 86- & 87+: 117 pk
EU 87+: 113 pk
US SC: 145 pk.

Maar ewoud zal me ongetwijfeld verbeteren, mijn kennis is wat weggezakt...;D

Bijna!

EU 86- 124pk
EU 87+ 116pk
US 84-89 112pk
US SC: 145pk
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:Een paar overgangsmodellen, Rob-E heeft er ook één, maar dat zijn uitzonderingen.
Yep, je had toen nog een jaar de keuze van met of zonder kat (kat gaf weer een stukje subsidie), hetzelfde met de Supra (vanaf 1986) en Celica ST162 (150 pk tegen 140 pk).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

Mijn rode AW11 uit '87 uit Duitsland had idd 116 pk met kat, mijn witte '87-er heeft 124 pk. Zou zelfs zeggen dat de 116 pk versie sneller aanvoelde. Maar dat kan ook door het veranderde vergelijkingsmateriaal komen:D .
Heb ook nog een MR2 brochure uit Duitsland uit 1987, daar staan beide versies in beschreven, er was daar toen keuze uit twee versies. Volgens mij is die keuze er in Nederland nooit officieel geweest en heeft de importeur na de facelift alleen de kat-versie geïmporteerd. Indien er geïnteresseerden zijn kan ik het datablad met technische gegevens wel eens scannen en uploaden...
MR2 + 2CV = MR2CV
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

Ik neem aan dat de km-stand idd 224k zal zijn.. ongeveer net zoveel als ik op de mijne heb staan.. de prijs is dan wel erg laag. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er iets aan is dat het 't geld niet meer waard maakt :O
Black '89 AW11
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Hoe goed de roest is weggewerkt staat er niet bij en zoiets is pas op waarde te schatten als je het in het echt ziet. En ook dan: er valt veel te verdoezelen, dus staar je daar niet blind op.

Verder is er kleurverschil bij de voorschermen aldus de advertentie. En als ik kijk naar de overgespoten stootstrips is de gehele auto al eens eerder lelijk overgespoten. Als men de stootstrips overspuit is de kans groot dat ze bij overspuiten niet eens gedemonteerd zijn geweest....

Een setje Koni schokdempers kost je ook geen 900, maar stukken minder.

Dus voor alle enthousiastelingen: ga eerst maar eens bij die auto kijken, voordat je m als koopje van de eeuw aanprijst ;)

En de kmstand, ik denk simpelweg een 0 te weinig ingetikt, dus 246k gelopen.
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Green Goblin schreef:Een paar overgangsmodellen, Rob-E heeft er ook één, maar dat zijn uitzonderingen.
Klopt als een zwerende vinger! de '87er origineel NL is katloos (blauwe letters op de kleppendeksel) is 124PK
De '89 origineel NL heeft een kat (rode letters op het kleppendeksel) is 116Pk ;) En een wereld van verschil kwa rijden. de 124Pk heeft (gevoelsmatig) ook meer koppel onderin.

De kat er onderuit halen heeft totaal geen zin, daar komen die 8 trappelende paardjes er niet van bij.
De ecu's zijn verschillend, de '89 heeft een lambda sensor en de 124Pk niet.
De brandstof regelingen zijn anders, en als ik mij niet vergis zijn de pinouts van de ecu's ook verschillend. ff een ecu van een '86 of jonger en in beunen word lastig.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik heb maar heel weinig ervaring met de 116 pk-versie, maar die enkele keer dat ik er in gereden heb, merkte ik het gemis ook zeker wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

ROB-E schreef:Klopt als een zwerende vinger! de '87er origineel NL is katloos (blauwe letters op de kleppendeksel) is 124PK
De '89 origineel NL heeft een kat (rode letters op het kleppendeksel) is 116Pk ;) En een wereld van verschil kwa rijden. de 124Pk heeft (gevoelsmatig) ook meer koppel onderin.

De kat er onderuit halen heeft totaal geen zin, daar komen die 8 trappelende paardjes er niet van bij.
De ecu's zijn verschillend, de '89 heeft een lambda sensor en de 124Pk niet.
De brandstof regelingen zijn anders, en als ik mij niet vergis zijn de pinouts van de ecu's ook verschillend. ff een ecu van een '86 of jonger en in beunen word lastig.
Dit is wel interessant informatie. Ik heb een Duitse '89er waar momenteel geen kat onder zit en ik ook recent de EGR van heb afgedopt (ja ik heb zo'n Economy lampje in m'n tellerhuis).

Deze ECU's zijn niet te "unlocken" toch? Dus om motormanagement toe te passen is zo'n standalone ecu nodig lijkt me?
Black '89 AW11
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

EGR afdoppen heeft wel zin, maar voor het lage en midden toeren gebied.
Als het goed is gaat de EGR bij volle belasting (vol gas) dicht. ofwel dan komen de 116PeeKaatjes er uit rollen.

Heb verder geen ervaringen met de ecu, maar idd met een stand alone kan je veel meer bereiken.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

Ik had mijn twijfels bij de werking van mijn EGR. Normaal gesproken zou het Economy lampje naar rood moeten gaan als hij dicht gaat. Echter bleef hij altijd op groen.

Het kan zijn dat het lampje gewoon niet meer naar rood ging, maar het kan natuurlijk ook dat de EGR altijd open bleef staan. Dat is mede de reden dat ik hem heb weggehaald.. naast het feit dat de motorruimte weer een stukje opgeruimd is ;).
Black '89 AW11
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Meestal is dat gewoon de sensor die het niet meer doet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Vortrex
Knop gevonden hoor !
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Vortrex »

Ik heb ook die twee kleine lampjes met economy die niet naar rood gaat. De hele EGR systeem is er nog. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar is de sensor gewoon kapot? Waar is die sensor?
Plaats reactie