Vraagje over de voorremmen

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Vraagje over de voorremmen

Bericht door Turill »

Hi all,

Ik vond het wel een goed idee om m'n remblokken te vervangen aangezien ze een beetje schuin afgesleten zijn somehow.

Dus ik heb een brembo setje gehaald die zou moeten passen in mijn voorste klauwen:
http://www.nextdaybrakes.com/brembo-fro ... 056094.htm
(alleen dan bij winparts besteld)

Alleen nu lijken ze veels te dik te zijn, ze passen niet in de klauw en eigenlijk passen de huidige er ook nog maar net tussen.

Nu viel me op dat de cilinder waar de remzuiger in beweegt best ver de klauw in komt. Misschien dat ze daarom niet passen?

Ik ben helaas vergeten een foto te maken toen ik ze los had, misschien dat ik die nog even maak als ik tijd heb en 't weer een beetje mee zit.

Iemand hier iets aan toe te voegen? Ik ben nog amper bekend met de aw11 en heb ook (nog) niet erg veel ervaring op dit gebied, dus alle input is welkom :)

Thanks!
Black '89 AW11
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

De zuiger moet je terug duwen in de klauw, ik geloof dat dat met een grote waterpomptang kan. Achter niet, want die zuigers moeten terug gedraaid worden. Pas op dat je remvloeistof niet uit het reservoir spuit, of haal je remleidingen los wanneer je de zuigers terug duwt. Denk daarna dan aan het ontluchten.

Van welk bouwjaar is je AW11?
Bouwjaar '85-'86 heeft namelijk de kleinere schijven, ik weet helaas niet meer of de dikte ook verschilt, de remblokken moeten op beiden passen.
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

Thanks, ik wilde 't nog proberen met de onluchtingsnippel maar die zat te vast, dus heb 'm ff in de wd40 gezet. Zou dat ook voldoende kunnen zijn om de druk eraf te halen?

Dan ga ik met beter weer nog maar eens proberen ^^
Black '89 AW11
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

Inmiddels een stuk verder.. linksvoor wilde wel terug maar rechtsvoor zit compleet vast. Ik heb dan ook besloten om beide klauwen aan de voorzijde te laten reviseren. Lijkt me safetywise wel een belangrijk punt ;)
Black '89 AW11
Plaats reactie