Temperatuurmeter

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr.Patrick
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:32

Temperatuurmeter

Bericht door Mr.Patrick »

Gisteren heb ik een ritje gemaakt met de emmer. Ongeveer drie kwartier en onderweg ging steeds de temperatuur meter omhoog tegen het rode aan en zakte na een paar seconden weer terug op het normale niveau.
Toen ik stopte kwam de kvs via de overloop eruit en heb ik 1,5 liter koelvloeistof bijgevuld. Daarna dezelfde route naar huis gereden met hetzelfde gedoe met de temperatuurmeter, maar nu was de koelvloeistof niet gezakt en kwam er ook niet via de overloop uit.. Is dit een bekend probleem? Zou dit opgelost kunnen worden door te ontluchten?
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr.Patrick schreef:Gisteren heb ik een ritje gemaakt met de emmer. Ongeveer drie kwartier en onderweg ging steeds de temperatuur meter omhoog tegen het rode aan en zakte na een paar seconden weer terug op het normale niveau.
Toen ik stopte kwam de kvs via de overloop eruit en heb ik 1,5 liter koelvloeistof bijgevuld. Daarna dezelfde route naar huis gereden met hetzelfde gedoe met de temperatuurmeter, maar nu was de koelvloeistof niet gezakt en kwam er ook niet via de overloop uit.. Is dit een bekend probleem? Zou dit opgelost kunnen worden door te ontluchten?
je hebt het antwoord al gegeven, een lucht bel is een hele slecht warmtegeleider, aan de hand van wat jij omschrijft is het een grote kans dat dat het probleem is.

Eerst ontluchten, dan verder kijken. (wel met beleid toerenmaken anders komt die luchtbel er niet zogemakkelijk uit)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Mr.Patrick
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:32

Bericht door Mr.Patrick »

Ok dan kan ik dat dit weekend wel eens doen denk ik. Kont omhoog en laten lopen dus.. En wat toeren laten draaien. Maar moet de dop dan van de kvs eraf zijn of alleen met het laten rusten?
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr.Patrick schreef:Ok dan kan ik dat dit weekend wel eens doen denk ik. Kont omhoog en laten lopen dus.. En wat toeren laten draaien. Maar moet de dop dan van de kvs eraf zijn of alleen met het laten rusten?
showthread.php?t=16402
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie