Remblokken

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Remblokken

Bericht door Frits05 »

Iemand ervaring met EBC Red remblokken op zijn emmer?
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

Hoi Frits,

Ik zit met EBC red remblokken met gegroefde EBC remschijven.(groot model)
Persoonlijk vindt ik deze combinatie goed voor mijn mr met 160pk.
Ik heb ze nog nie kunnen vergelijken met andere remblokken,buiten de originele.
Was eigenlijk op zoek naar de mintex 1144 blokken maar deze zijn moeilijk te verkrijgen en nogal duur.
Hoop dat je hier wat aan hebt...

Grt
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Thanks voor je reactie!

Heb je veel remstof? En merk je dat de remmen echt een beetje 'bijten'?

Zijn de remblokken goed pas? Of zit er speling op?

Gr Frits
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

Heb ze nog maar 300 km op men mr zitten.
Voorlopig weinig remstof ,heb ook wel antraciet wielen setje onder zitten
Ze remmen goed , echt bijten doen ze niet.

Ze maken geen piepend geluid, als je door remt merk je dat ze pak hebben...
Van pasvorm zijn ze goed,alles opkuisen en wat smeren met koper vet.
De speling is voldoende en niet teveel.
Voor mij zijn ze goed bevonden.

Grt
Gebruikersavatar
Turill
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Turill »

Ik kan wel kort wat zeggen over de redstuff blokken. (m'n antwoord was langer, maar deed iets fout en alles was weg -_-)

Ze zijn keramisch. Dit zorgt voor minder remstof en minder geluid bij het remmen. Als je gegroefde en/of geboorde schijven hebt is keramisch eigenlijk the way to go.

Dan zou je eventueel nog voor yellowstuff kunnen gaan, deze zijn allround wat beter. Het grootste verschil zit hem in de temperatuur waarop ze goed werken, de yellowstuff werken koud al behoorlijk goed, maar je kan ze ook meenemen 't circuit op.

Greenstuff is meer voor lichtere wagens. Zo waren ze voor m'n vorige auto (Peugeot 106) zeer populair.

Een ander merk dat ik kan aanraden is Ferodo. De DS2500 zijn al behoorlijk happig dus voor DS3000 moet je (naar mijn mening) zeker niet gaan.

Dat was wat zo in me op komt. Als iemand een andere mening heeft hoor ik het graag :D
Black '89 AW11
dark bleu one
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:47

Bericht door dark bleu one »

Turill schreef:Ik kan wel kort wat zeggen over de redstuff blokken. (m'n antwoord was langer, maar deed iets fout en alles was weg -_-)

Ze zijn keramisch. Dit zorgt voor minder remstof en minder geluid bij het remmen. Als je gegroefde en/of geboorde schijven hebt is keramisch eigenlijk the way to go.

Dan zou je eventueel nog voor yellowstuff kunnen gaan, deze zijn allround wat beter. Het grootste verschil zit hem in de temperatuur waarop ze goed werken, de yellowstuff werken koud al behoorlijk goed, maar je kan ze ook meenemen 't circuit op.

Greenstuff is meer voor lichtere wagens. Zo waren ze voor m'n vorige auto (Peugeot 106) zeer populair.

Een ander merk dat ik kan aanraden is Ferodo. De DS2500 zijn al behoorlijk happig dus voor DS3000 moet je (naar mijn mening) zeker niet gaan.

Dat was wat zo in me op komt. Als iemand een andere mening heeft hoor ik het graag :D


Hoi,

Ik heb gezocht naar de Ferodo DS2500 maar ben er niet in geslaagd deze te vinden, alsook de DS3000
Dan de mintex 1144 , gevonden maar ze konden ineens niet meer geleverd worden.
Dan ben ik maar voor de red stuff gegaan , over de yellow heb ik ook al positieve reactie gehoord .
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Frits05 schreef:Iemand ervaring met EBC Red remblokken op zijn emmer?
RedStuff is top! Ik heb ze i.c.m. de grotere remmen (en gegroefde CRN remschijven), bijten veel harder en weinig stof.

Yellow is nog iets beter, maar moeten wat meer op temperatuur komen (een keer mee gereden met de V6 SC van Gidon).

GreenStuff geen aanrader. Zeker niet als je de bergen in gaat (zelf heel veel fading gehad, remolie was toen vers).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Thanks allemaal. Ik ga een setje proberen. Twijfel alleen nog om ook mijn schijven te vervangen.....zijn eigenlijk nog netjes
Plaats reactie