Vermogen 3sge verhogen.

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Green Goblin schreef:Ho ho, was die 209 van JP niet met NOS ?

Allemaal leuk hoor die pk's, maar meestal is het een kwestie van een meting op de rollenbank en dan lekker goochelen met de correctiefactor....en hoppa, we hebben een mooi papiertje met veel pk's...
Ik koop gewoon een bus en die zijn gewoon snel! ;D
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Dat bedoel ik.
Afbeelding
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:Ho ho, was die 209 van JP niet met NOS ?

Allemaal leuk hoor die pk's, maar meestal is het een kwestie van een meting op de rollenbank en dan lekker goochelen met de correctiefactor....en hoppa, we hebben een mooi papiertje met veel pk's...
Nee, volgens mij niet, maar dat kan hij zelf het beste uitleggen (zal het vast wel lezen) hoe het zo gekomen is.

;D ;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Volgens mij had JP wel meer gedaan voor dat vermogen toen...had ook een benzine druk regelaar staat mij bij.. als je een betrouwbaar blok wilt met vermogen dan kost dat gewoon geld..al het andere wat je doet..bv turbo druk verhogen of een smt6 of wat dan ook gaat gepaard met minder betrouwbaar...meer slijtage....of dat erg is tja..dat beslis je zelf...
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

David1980 schreef:@ base ik heb niet gezegd dat ik dit heb en dat ik daar het geld voor wil geven. Ik heb gezegd dat dit mogelijk is voor dat geld. Weet ook wel dat je voor dat geld een turboblok hebt. Als je meer info wilt moet je je maar richten tot Tony van St Autosport ([url]http://www.st-autosport.com)[/url]. Heeft zelf een mr2 sw20 en een gt4 wrc. Heb de foto's van zijn project (209 pk) gezien. En of je turbo of n/a wil rijden dat is natuurlijk ieder zijn ding.
De oudere/langere gebruikers van dit forum kunnen hem nog wel herinneren onder de nick MR2DIE4. ;)

Ik heb die foto's des tijds ook gezien en veel over gehoord en zelfs met hem over gebabbeld, maar ik heb die 2 eig. nooit niet zien rijden. ::)
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Green Goblin schreef:Ho ho, was die 209 van JP niet met NOS ?

Allemaal leuk hoor die pk's, maar meestal is het een kwestie van een meting op de rollenbank en dan lekker goochelen met de correctiefactor....en hoppa, we hebben een mooi papiertje met veel pk's...
Wat Green zegt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Overigens....wel een heel mooi papiertje dat jij hebt Richard ! ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Green Goblin schreef:Overigens....wel een heel mooi papiertje dat jij hebt Richard ! ;D
Daarom weet ik er alles van ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 dec 2006, 11:02
Type MR2: AW11

Bericht door Rogier »

Ik voel iets opbloeien hier op het forum ::)
Gebruikersavatar
stampertje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 674
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
Type MR2: AW11

Bericht door stampertje »

ik had met een open luchtfilter en een eerste type skytune 176 pk, gemeten op de rollenbank
Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

David1980 schreef:REv1 is gen 1 :).
als je de de 156pk motor heb kan je deze kosteloos en zonder gevaar voor de motor brengen op 175pk.
voor 2500 euro kan je deze naar 209 pk brengen en voor 3500 euro kan je gaan naar 250pk.
Wut???:huh: De gen 1 is de 140PK 3S-GE Deze is te vinden in de T16 Celica van bj '84 tm '89.
Gen 2 = 156PK
Gen 3 = 175PK
Gen 4 = Beams
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

YEAH - Had ik, Celica t16 3s-ge 140 pk uit 1989!

ROB-E schreef:Wut???:huh: De gen 1 is de 140PK 3S-GE Deze is te vinden in de T16 Celica van bj '84 tm '89.
Gen 2 = 156PK
Gen 3 = 175PK
Gen 4 = Beams
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Pakt chips en bier... Lets goo op ala 1998 mr2 :adhd:
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

haha ja dat topic heb ik ook eens goed doorgelezen;) haha
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

ROB-E schreef:Wut???:huh: De gen 1 is de 140PK 3S-GE Deze is te vinden in de T16 Celica van bj '84 tm '89.
Gen 2 = 156PK
Gen 3 = 175PK
Gen 4 = Beams
De eerste ST162 is pas eind 1985 geïntroduceerd en vanaf 1986 uitgeleverd.;) NX kenteken.

In 1984 had de TA60/AA63 net de facelift gehad (eind 1983, en werd de 16 klepper gemonteerd).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Vermogen 3sge verhogen.

Bericht door johnfoan »

Hallo
Mijn Mr 2 is een SW 21 , Amerikaanse import met een 5S-FE denk ongeveer 130 PK , 2,2 L motor automaat met weing PK's .
Zou graag meer PK's hebben ! Kan er iemand mij nuttige tips geven voor welke motor ik best kies en waar te vinden aan eerlijke prijs .
De 3S-GE of een 3S-GTE ? Wie kan mij helpen , alle suggesties welkom ?
mvg
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re:

Bericht door Danny »

Green Goblin schreef:Ho ho, was die 209 van JP niet met NOS ?

Allemaal leuk hoor die pk's, maar meestal is het een kwestie van een meting op de rollenbank en dan lekker goochelen met de correctiefactor....en hoppa, we hebben een mooi papiertje met veel pk's...
Nee, zonder NOS zit die op 209pk. Met NOS krijgt die er 50kpk bij dus dan zit hij op 259pk.
Plaats reactie