Trillen en plofjes bij stationair lopen. vragen?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Trillen en plofjes bij stationair lopen. vragen?

Bericht door Danny »

Beste liefhebbers,

Sinds ik een openluchtfilter heb gemonteerd, loopt mijn motor wat onrustig stationair. Niet zozeer dat hij echt schommelt in toeren, maar de auto trilt af en toe bij stationair draaien. Nu moet ik ook zeggen dat de auto tijdens het rijden ook veel trilt/vibreert, maar ik heb ook mijn schroefset ietswat omhoog gedraaid dus kan het zijn dat ik hem weer moet uitlijnen? Echter verklaard dat niet het trillen bij stilstaan, als ik dan mn hand op het dak leg dan zie je mn hand ook trillen. Ook hoor ik lichte plofjes als de motor stationair loopt. Heeft dit met het luchtfilter te maken of is er iets anders waar ik na moet/kan kijken? Het gaat om het 175pk 3sge blok uit 1998.

Groetjes,
Danny
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Re: Trillen en plofjes bij stationair lopen. vragen?

Bericht door white lightning »

ik zou even het orgineel weer op zetten is het dan weg heb je ook gelijk je antwoord
Danny
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2016, 02:40
Type MR2: SW20/21/22

Re: Trillen en plofjes bij stationair lopen. vragen?

Bericht door Danny »

white lightning schreef:ik zou even het orgineel weer op zetten is het dan weg heb je ook gelijk je antwoord
Daar heb je zeker gelijk, maar ik heb geen zin om dat orginele filter terug te zetten :P
Heeft echt niemand een idee wat het kan zijn? Ik lees hier en daar verschillende dingen. Koelsysteem waar lucht in zit die ontlucht moet worden. Luchtfilter te dicht op de inlaat, maar dat lijkt me sterk met een luchtfilter kit die op maat gemaakt is
Plaats reactie