Moter Swap

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Moter Swap

Bericht door johnfoan »

Graag had ik geweten of de TOYOTA-3SGTE-ST246W-ENGINE 4gen. kan ingebouwd worden in mijn MR2 SW 21 bouwjaar 1992? Moeten er aanpassingen gebeuren ?
Graag raadgeving
Dank u
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: Moter Swap

Bericht door Edje Turbo »

Alles kan reken op een kleine 5 tot 8K aanschaf de noodzakelijke vervangingen bekabeling montage etc, etc
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: Moter Swap

Bericht door johnfoan »

Hello Wat is precies 5-8 K is dit de prijs ? Welke onderdelen zijn inbegrepen dan ? Graag iets meer details . Dank bij voorbaat.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Moter Swap

Bericht door Jeroen97 »

Ja hier bedoeld Ed de prijs mee. Maar aangezien je waarschijnlijk mrt een auto bak wilt zal t wel rond de 8000 gaan kosten. Want je standaard automaat bak gaat waarschijnlijk niet werken met die motor omdat de verhoudingen heel anders zijn. En het is natuurlijk niet gebouwd om dat vermogen / koppel te dragen.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Moter Swap

Bericht door Jeroen97 »

Over de onderdelen die je nodig hebt:
Motor, bak, assen, custom inlaat, custom uitlaat, ecu, sleutel decoder, custom motorsteunen?, side mountig intercooler of water to air intercooler. En vast nog wel meer dingen.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Re: Moter Swap

Bericht door Edje Turbo »

begin maar eens met kijken op http://www.primemr2.com daar staan sets en prijzen. Snel gaan is leuk maar snel stoppen nog belangrijker dus de kosten van rem ombouw een aanschaf komt er ook nog bij..Dan moet het alleen nog naar NL +BTW en invoerkosten etc.

Als je een snelle MR2 zoekt, kun je beter een kant en klare turbo zoeken in NL of Duitsland. Is vaak handiger.
Reken voor een goede turbo motor en redelijke staat MR2 vanaf 8K tot 15K of meer. :driving: Voordeel is dan ook dat kenteken Turbo staat dus je MR2 en jij niet in de ellende komt bij aanrijding ivm vermogen te groot tov orgineel= niet verzekerd.

prijzen lijken voor SW20 omhoog te gaan als ik zie wat een rechts gestuurde SW20 turbo in Duitsland al kost tegenwoordig..
Plaats reactie