Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Willem100
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2017, 12:16
Type MR2: SW20/21/22

Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door Willem100 »

Hoi Allemaal....

Ik heb een rode mr2 uit 1996 een van de twee orgineel in Nederland geleverd , nu wilde ik graag een sportstuurtje monteren maar de naaf (vanelli) past niet.
Het orginele toyota stuurtje wat er nu in zit is een stuur zonder airbag ,eigenlijk is het ook een soort sportstuurtje gezien zijn afmeting (ongv 34cm).
Als ik het stuur eraf haal zit er een soort sleepcontanct (soort pinnetje wat meedraaid tijdens het sturen) voor je stuurbekrachtiging en je toeter, maar de naaf past hier niet overheen...dus nu kan ik mijn mooie Momo Quark stuurtje niet plaatsen, wellicht dat jullie weten welke naaf ik hiervoor moet hebben...

Vast bedankt voor de reacties
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door Jeroen97 »

Moet je een stuur naaf van een 91er bestellen zonder airbag. http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=24030 die zou dan moeten passen.
Willem100
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2017, 12:16
Type MR2: SW20/21/22

Re: Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door Willem100 »

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door MarcoTwo »

Dan heb je de ex van Gerard? NV kenteken uit mijn hoofd. Zijn zoon zit hier ook op het forum.

Even wat uit de wereld helpen: er zijn er 2 ín 1996 naar Nederland verscheept, maar er een stuk meer op kenteken gezet (vrijwel allemaal géén MY96 met 3e remlicht, hoogteverstelling koplampen e.d.), zelfs tijdens de AutoRAI stond daarna nog er een overjarige (en bij diverse dealers ook, meeting Toonen Naarden in 1996/1997) zonder 3e remlicht.

Tot op heden ken ik, uit mijn hoofd, slechts 1 MY96 die daar overigens NIET bij zit, want in december 1995 aangekomen in Nederland en na enig wachten op de juiste typegoedkeuring (en couranter moment) in januari 1996 op kenteken gekomen. De witte NN-FS.... deze ken ik vanaf nieuw en was inspiratiebron voor de mijne. Deze wilde ik heel graag hebben totdat ik hem een keer in een parkeergarage zag staan in Naaldwijk een jaar of 15 terug vol met doffe krasserette sporen.

Onlangs een tijd te koop gestaan in IJmuiden ofzo, toevallig vorige week tijdens de Veluwetoer gespot in Wekerom. Nieuwe eigenaar hier?
Willem100
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 apr 2017, 12:16
Type MR2: SW20/21/22

Re: Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door Willem100 »

Hoi bedankt voor de toelichting...klopt ja NV.... ben er wel blij mee goed onderhouden alle rekeningen zitten er ook bij, de vorige eigenaar was de heer Planken uit Rotterdam...

Hij rijdt prima en het interieur is ook zeer netjes....klein beetje verkleuring van de lak op de achterzijde maar voor de rest ziet hij er nog netjes uit, moest wel ff weer even wennen aan het rijden, soms moet je hem echt in zijn toeren houden om wat koppel te hebben (nu rij ik meestal rustig hoor)...ik had vroeger een crx en de beleving hiervan is mij altijd bij gebleven en ik moet zeggen dat heb ik met deze auto weer teruggevonden in overtreffende trap...
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Stuur mr2 zonder airbag ..welke naaf voor sportstuur?

Bericht door MarcoTwo »

CRX VTEC? Dan heb je wel een leuke toerenmachine.:) Kan nog beter (rpm), maar dan heb je ook wel heel wat anders. :)

Gerard heeft hem een jaar of 10 geleden verkocht wegens gezondheidsproblemen, was toendertijd (7 september 2003) de organisator van de MR2 Wereldrecordpoging (gelukt).

Even gezocht (jammer dat de kentekenplaten onleesbaar zijn...): http://www.toyotamr2club.nl/cms/club-in ... cordpoging

Zoon Vincent zit hier ook op het forum, niet meer actief. had in 2014 mijn reserve MR2 gekocht (zocht eigenlijk de jouwe...) en door opzichzelfwonenplannen een later weer verkocht en de toenmalige eigenaar heeft hem eerder dit jaar ook weer verkocht. Daarvoor is hij 13-14 jaar van dezelfde eigenaar geweest.

Vwb het stuur er zijn blijkbaar 2 naven in omloop, met en zonder stuurbekrachtiging, de mijne had het niet, dus ik heb nog een mooi TRD stuur liggen voor mét (naaf is natuurlijk makkelijk te wisselen), moet ik nog een keer te koop zetten.
Plaats reactie