Velgen mooi maken

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
KBakker
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2016, 13:14

Velgen mooi maken

Bericht door KBakker »

Even update met uiteindelijk een vraag over velgen:

In 2016 een origine sw20 gekocht bij een toyota dealer in randstad. Deze na maand of zo weer weggedaan omdat de auto (veel) slechter was dan verwacht. Uiteindelijk niet te lang daarna een eerste eigenaar louwmans sw20 gevonden 100% staat en 100% origineel.

Nu de vraag: de velgen zijn origineel en nooit geschuurd, gepolijst en/of gespoten e.d. De velgen zijn dus gewoon 22 jaar oud en allleen schoongemaakt. Ze zijn echter nu wel aan een opfrisbeurt toe.

Hoe te doen:

- polijsten ? En waarmee dan ?
- toch licht schuren en blanke lak ?


Oftewel wat is de meest logische manier, iemand ervaring ?
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Velgen mooi maken

Bericht door VincentM »

Het ligt eraan wat jij bedoelt met een 'opfrisbeurt'
hebben de velgen stoeprandschade? Laat de lak los door oxidatie? Of enkel wat doffe plekken in de lak?

wil je ze perfect terug krijgen voor lange tijd dan laten zandstralen en poedercoaten. Ook laten doen bij de BBS velgen van mijn bmw, dan zien ze er echt uit als nieuw en zeker een meerwaarde voor de hele auto.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Velgen mooi maken

Bericht door CelicaTwinCAm »

standaard velgen laten polijsten kan wellicht ook mooi zijn, maar welke velgen gaat het om? De standaard 14" of de standaard 15"?
KBakker
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2016, 13:14

Re: Velgen mooi maken

Bericht door KBakker »

Bedankt voor de antwoorden -

Net even gekeken: gaat om de standaard 15inch velgen, de lak laat op sommige plekken rond de koelvaten (of hoe noem je dat) los door oxidatie vermoedelijk.

Dus dan ontkom je denk ik niet aan zandstralen en spuiten . Is poedercoaten de fabrieksafwerking of is fabrieksmatig gewoon gelakt ?
Plaats reactie