vermogen 3sgte

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Henrif
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jun 2017, 17:30
Type MR2: AW11

vermogen 3sgte

Bericht door Henrif »

hallo,

een vraagje van mijn kant.

Momenteel rij ik met een 3sgte gen3 in een AW11 gebouwd, deze draait op KMS (stand alone ecu)
en gaat ondertussen richting de 290pk, nu vroeg ik me af , hoeveel vermogen kunnen de zuigers aan?

het blok heeft helaas van de week wat problemen opgeleverd, en heb hem nu los liggen, 1 zuigerveer ring is afgebroken, nu vroeg ik me af is dit een kwaal van deze motoren? bij mijn weten zijn ze best degelijk

nu de vraag, wat is wijsheid, weer origineel er in? of wat zijn goede vervangende zuigers/drijfstangen voor een Gen3.

Met vriendelijke groet,

Henrico
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: vermogen 3sgte

Bericht door CelicaTwinCAm »

standaard 540cc injectoren? 1.2 bar met alle overige mods (uitlaat, intercooler, intake) is de veilige max voor een standaard gen3. Standaard drijfstangen kunnen wel wat hebben, de zuigers komen boven 1.2 bar in het gedrang. Als je dan echter toch alles open hebt zou ik gelijk voor drijfstangen gaan om wat roterende massa te besparen? Wiseco, eagle, CP zijn goede merken.
Henrif
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jun 2017, 17:30
Type MR2: AW11

Re: vermogen 3sgte

Bericht door Henrif »

Heb 840cc injectoren nu met 4 bar druk op de rail.

Verder heb ik de watergekoelde intercooler met een grotere radiateur, deze houd de temp op 27 graden.

Qua vermogen zit ik op 1.1 bar turbo druk, alleen nu de zuiger aan mosterd.

Zijn er zo 1 2 3 goeie setjes voor? Of zit je dan gelijk aan opboren ect.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: vermogen 3sgte

Bericht door CelicaTwinCAm »

met 1.1 bar en ook nog eens grotere injectoren zou er niks met je zuigers moeten gebeuren. Rijd zelf met een gen2 blok al jaren op 1.1 bar en daar zitten slechts 440cc injectoren in en een slechte koppakking ivm de gen3. Daarnaast ook geen watergekoelde ic maar slechts een upgraded sidemount. Probleem in de afstelling van je motormanagement? Verder zou ik er ook een andere turbo op gooien aangezien je het zwakste punt van de motor dan vervangen hebt (zuigers) en de andere ondersteunende mods (brandstofsysteem, motormanagementsysteem) al aanwezig zijn.

volgens mij heb je bij zuigers altijd de keus of je wilt laten opboren (tenzij je cilinderwand dermate beschadigd is dat je echt moet gaan opboren), afhankelijk van de zuigermaat die je kiest. T veiligste is om het gewoon bij de standaard 86mm te houden, dan hoeft de cilinder hooguit een keer gehoond te worden.

http://realstreetperformance.com/Shop-b ... 3SGTE.html
Plaats reactie