voor de techneuten

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

voor de techneuten

Bericht door mr dude »

Mensen,

Aller eerst voor iedereen alvast prettige vakantie.

Ik heb even het volgende:

Sinds ik de korte bak achter de 2zz heb gezet is het tot nu toe veel fun geweest..
Deze bak schakelt in de lift en draait zelfs op volle snelheid tegen de begrenzer aan.
Heb nog niet helemaal tot het uiterste gereden, maar 225 km.. was echt makkie..
Maarrr... nu het probleem wat is komen opdagen.
Doordat er nu een kleine 30 pk meer op de achterwielen staat, begint door de kracht tijdens het optrekken het blok te resoneren.
Wat naar mijn mening(als je ervan uit gaat dat de motor zelf geen probleem is, maar juist de motorsteunen kunnen zijn.
De resonantie word steeds erger als ik ergens tussen de 4500 en 5500 toeren rij..
Verder heb ik nog steeds de multiriem spanner van de 1zz.. en ook nog steeds mijn dynamo..
Deze zijn naar mijn idee wel aan vervanging toe.. en deze ga ik komende vrijdag controleren..

Toch ben ik bang dat het dan nog niet is opgelost.
En dat de motorrubbers naar zijn grootje zijn, of althans 1..

Wie o wie kan mij daar wat extra info voor geven, sta open voor alles wat ik vergeten ben of niet weet.
Motorsteunen 2e hands ?
Zelf de motorsteun reviseren door een nieuw 2 componenten compound te gebruiken, of gewoon anderen 2e hands van de 1zz..
Of nog anders...

Alle raad is welkom, ik wil het eigenlijk low budget doen, want die motorsteunen bij MWR kosten bijna een klein vermogen..
Helaas ben ik hier ook weer bang voor dat ik daar niet niet onderuit kom...

Dus alle info is welkom.

Groet

Tjerk
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: voor de techneuten

Bericht door El Butre »

Wat doet je vermoeden dat het het blok is dat resoneert? Niet gewoon een hitteschildje of een overleden
katalysator die meerammelt?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: voor de techneuten

Bericht door jaapio »

Als ik het goed lees dan denk ik dat hij tijdens het optrekken....krachten op de achter wielen....iets van een trilling voelt in de auto.....toch?
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: voor de techneuten

Bericht door mr dude »

Ik heb met RT10 gister even mijn spanrollen bekeken, draaiden allemaal zonder weerstand.
De auto doet het het ook als ie in neutral staat.
Niet zo heel veel, maar je kan het nog wel horen.
Op de weg is het erger, elke versnelling rond het zelfde toerental..
ik heb een zo'n RVS uitlaat deel die ook bij de SV boys te koop is, mijn oude uitlaat was het flexibele stuk lek.
Deze heb ik aan laten passen van vlakke flens naar het voorbeeld wat de mr al standaard onder heeft.
Een ronde asbest pakking met spanveren.. nou kan het zijn dat deze niet goed op druk staan, of losser zijn gaan zitten..
Hierin kan ik me ook wel een voorstelling van maken, dat die delen dan beginnen te trillen.

Maar sinds ik de korte bak erachter heb, kom er wel veel meer kracht op alles, dus zat ook aan de motorsteunen te denken, maar deze leken nog redelijk goed.
Plaats reactie