Ervaring gevraagd Cap's MAF Riser modificatie

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
porten75
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 aug 2017, 14:42

Ervaring gevraagd Cap's MAF Riser modificatie

Bericht door porten75 »

Beste mr2 rijders,

Ik las onlangs diverse topics op Internationale MR2 fora. Het ging over mogelijkheden voor het verbeteren van de rijervaring/ motorprestaties voor de mr2 zzw30. Het stuk is uit 2012, maar dit is wat er ongeveer staat:
Wil je betere prestaties en rijdbaarheid? Dan is deze aanpassing de beste/ goedkoopste oplossing. Het maakt de ZZW30 levend in het midden toeren gebied, waar het anders merkbaar ontbreekt.

Geen persoon (of bedrijf) profiteert van deze MOD, behalve de bestuurder van de auto ... het was gewoon gedaan om het leuk te maken .. en gedeeld met de Spyder Community ..

1) Vervang de originele groene injectors door de gele van het 2ZZE blok.
2) Plaats een ring onder de MAF sensor (bouwmarkt of via Corky)
3) Verwijder de schoepen in de originele filterhuis

Dat is het .. En het is volledig omkeerbaar.
Dit is bedacht en getest door Cap, welke bovenstaande heeft geschreven en lid is van Syderchat forum. Hij schijnt de sweet spot gevonden te hebben (juiste hoogte van de maf sensor). Ik dacht 4.5mm en de ring is uiteindelijk cnc vervaardigd door Corky en eventueel als setje met rubbers/ parkers bij hem te bestellen vanuit de VS.

bron:
http://spyderchat.com/forums/showthread ... 30-MAF-mod
http://www.mr2.com/forums/threads/92970 ... MR2-Spyder


Nu begreep ik inmiddels dat @samuel deze aanpassing heeft uitgevoerd en er tevreden over is.


Wie heeft soortgelijke ervaring met deze aanpassing, of misschien zelfs tegenvallende prestaties?


....
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Ervaring gevraagd Cap's MAF Riser modificatie

Bericht door Samuel »

Cap's mod werkt met de originele airbox. Niet met een aftermarket direct air intake. Ik heb beide geprobeerd en rijd nu al jaren met de Maf Mod. Ik heb de vanes dus uit de intake gehaald, zoals Cap voorschrijft. De MAF met de spacer van CAP gemonteerd en de injectoren vervangen door gele uit een 2ZZ blok (via SV sportscars/Ridearound). Het airfilter dat ik gebruik is van Pipercross (een vervangings inlegfilter). En ik heb de restrictie bocht bij het achterlicht vervangen door een Mark III pipe.

Na de modificatie reed de auto direct beter. Ik tank tegenwoordig voor de zekerheid ron98, maar voorheen gewoon 95 gebruikt zonder problemen. Op 98 rijdt de auto iets zuiniger, dus op zich beter om dat te doen (BP Ultimate).

Uitlaatspruitstuk (uiteraard!) vervangen. Ik heb een ebay spruitstuk erop zitten en een compleet custom uitlaat met nieuwe main cat omdat het flexibel deel defect was en ratelde toen ik de auto kocht.

Ik ben erg te spreken over het koppel. De auto rijdt echt beter dan zonder de modificatie.
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Ervaring gevraagd Cap's MAF Riser modificatie

Bericht door De achterbank »

Waarom 98 tanken. Ecu is gemapt op 95.
Kan best zo zijn dat het op 98 iets zuiniger rijdt maar rechtvaardigd dat ook de hogere literprijs?
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Ervaring gevraagd Cap's MAF Riser modificatie

Bericht door Samuel »

in combinatie met de Maf Mod adviseert iedereen om 98 te tanken. Heeft niets met de ECU te maken, maar met de modificatie ter voorkoming van pingelen. Maar nogmaals: Ik heb tijden op 95 gereden zonder problemen, maar in theorie zou het vooral bij warm weer icm de modificatie een probleem kunnen zijn.
Plaats reactie