LED achterlichten

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

LED achterlichten

Bericht door longjohn »

Ik heb wat lampjes vervangen door led, maar merk nu dat een aantal lampen op mijn auto helemaal niet werken. Gewoon nooit gemerkt omdat het voor de apk geen probleem is. Te beginnen bij de binnenste achterlichten, die hebben het bij mijn auto nooit gedaan en daar kom ik dus nu pas achter.

Op Spyderchat staan aanbevelingen over led bij het topic ‘LEDs and the Spyder: The Modern Take’;
The MR2 Spyder uses 7443 outer brake lights (dual filament, low and high brightness) and 7440 inner brake lights (single filament). For these, I recommend Philips Vision 7443 bulbs
Ik heb vier van die Philips Vision 7443 uit Amerika laten komen (hier zijn ze gek genoeg niet te koop) en gemonteerd, maar alleen de buitenste werken. Ze fungeren zowel als normaal achterlicht én als remlicht. De binnenste doen helemaal niets, geen normaal achterlicht en geen remlicht. Ik denk dat ze als extra remlicht zouden moeten werken, maar ben niet zeker. Op de afbeelding (die ik van een youtube filmpje heb overgenomen) zie je de binnenste werken als remlicht.

Werken de binnenste achterlichten bij jullie wél? Hoe los ik dit op, iemand een idee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: LED achterlichten

Bericht door El Butre »

En wat gebeurt er als je je mistlichten achter aanzet?
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Re: LED achterlichten

Bericht door longjohn »

Net even gecheckt; inderdaad mistlampen op die plek. Zal in Amerika wel anders zijn gezien de tekst op Spyderchat. Ik vind het wel best:)
johnny66
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 apr 2017, 10:14
Type MR2: ZZW30

Re: LED achterlichten

Bericht door johnny66 »

Afbeelding

vraag me niet hoe gedaan , geen led''s btw
Gebruikersavatar
Marvaloha
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 jan 2018, 23:25
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: LED achterlichten

Bericht door Marvaloha »

Heb je nu de binnenste achterlichten aangekregen (met je dimlicht)?
Of heb je bij de foto je mistlampen aan?

Gr Marvin
johnny66
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 apr 2017, 10:14
Type MR2: ZZW30

Re: LED achterlichten

Bericht door johnny66 »

....Foto is situatie met dimlicht . Dus 3 brandende achterlampen per unit. Mistlicht / remlicht intact middels door duplolampen.
Plaats reactie