Centrale deurvergrendeling

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
arjenkneepkens
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 sep 2013, 17:22

Centrale deurvergrendeling

Bericht door arjenkneepkens »

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een zzw30 gekocht. Nu werkt bij deze mr2 de afstandsbediening van de sleutel niet. Ik heb geprobeerd om de sleutel opnieuw in te leren doormiddel van een inleerprocedure namelijk deze: https://www.youtube.com/watch?v=dZ_aw1nj978
Ik kan de auto wel gewoon starten met de sleutel waar de afstandsbediening inzit maar dus niet van afstand openen en vergrendelen. Weten jullie toevallig nog iets anders wat ik kan proberen?

Alvast bedankt.

groetjes,
Arjen Kneepkens
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door jaapio »

Batterijtje leeg misschien?
arjenkneepkens
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 sep 2013, 17:22

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door arjenkneepkens »

Er zit een nieuwe batterij in. het lampje op de sleutel brand ook fel rood. Wanneer ik de in-leer procedure uitvoer kom ik op het punt dat de centrale vergrendeling dicht en opent. Hierna zou ik de afstandsbediening in moeten kunnen leren maar dat werkt dus niet. Ik kan de auto wel starten met deze sleutel dus de startonderbreking wordt wel opgeheven.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door jaapio »

Mmmmm....doet me ergens aan denken hahaha...... probeer eens wat anders. Rijd een straatje verder en kijk dan eens of de afstandsbediening dan wel werkt ::)

Tijdje geleden hier ook gehad. Mijn afstandsbediening werkte ook niet meer. Nieuwe batterijen erin en werkte nog steeds niet. Kreeg bezoek met ook een ZZW en daar werkte het ineens ook niet meer hier voor de deur.

Oorzaak?

Batterijen leeg van een draadloze bewegingsmelder hier in huis. Heel raar verhaal maar toen ik in die bewegingsmelder nieuwe batterijen had gedaan werkte de afstandsbediening van de ZZW ook weer naar behoren.
Kan dus zijn dat ergens bij jou in de buurt iets stoort waardoor je afstandsbediening van je ZZW niet meer goed werkt.
Hoe verzin je het hè...... en eer we dat gevonden hadden..... :frusty:
arjenkneepkens
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 sep 2013, 17:22

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door arjenkneepkens »

we zijn weer wat verder.
Ik heb de sleutel die bij mijn mr2 hoort ingeleerd bij de toyota corolla van mijn broer en dan werkt de afstandsbediening gewoon. het probleem zit hem dus waarschijnlijk in de ontvanger van mijn mr2. weet iemand van jullie waar deze ontvanger geplaatst is en of hier eventueel nog een zekering voor zit?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door jaapio »

Als ik me niet vergis ergens onder je dashboard (stuurkant) vlakbij de voor ruit....maar kan het mis hebben. :hypocrite:
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door Kees »

Ik ga voor passagierskant onderin. (aldus EPC...)
Plaats reactie