Vaste Antenne, ervaring

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
ASMR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2018, 15:40
Type MR2: ZZW30
Locatie: Papendrecht

Vaste Antenne, ervaring

Bericht door ASMR2 »

Hallo allen, ben nieuw hier en heb recent een 18 jarige MR2 ZW30 aangeschaft. Nu is de electrische antenne kaduuk.... motortje hoor je draaien maar er gebeurt niets, dus tijdelijk antenne uitgeschoven en zo gelaten. Geen gezicht eigenlijk en ik las ergens dat er kleine vaste zwarte antennes te krijgen zijn. Nu is mij niet duidelijk of je die op de bestaande plaats kan indraaien.. .kun je de 'gewone' antenne uit zijn mechanisme draaien ? zit die met schroefdraad vast (probeer het liever niet want als dat dus niet zo is mol ik het..) ? Of moet ik ook het electrische mechanisme verwijderen ? iemand ervaring hiermee ?
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door erikmr »

de spriet kun je verwisselen voor een nieuwe onderaan zit namelijk een pees die is gebroken (ongeveer 40 euro bij de dealer ) er is een methode om hem zonder te veel werk te wisselen ( gebruik de zoekfunctie van het forum ) voor alle modellen mr2 is dat het zelfde

een kleine spriet of een korte dwingt je tot het verwijderen van alles en een universele te monteren
maar geeft een slechter ontvangst
CeliLow
Knop gevonden hoor !
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2016, 18:19

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door CeliLow »

Toyota levert ook een vaste antenne mechaniek. Moet je inderdaad verwisselen met de gemotoriseerde versie die voor het rechter achterwiel zit.

De antenne die er bij hoort is erg lang en heb ik zelf. Goede ontvangst, maar je kan zelf ook een kortere antenne plaatsen.

Het lijkt er op dat bij jouw de vertanding van de spriet stuk is. Gebeurd vaker inderdaad, maar is los te vervangen.
Volgens mij is die wel wat duurder dan €40. Voor het vangen is inderdaad een trucje. Ik heb het een keer eerder gedaan, maar weet niet meer precies hoe.
ASMR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2018, 15:40
Type MR2: ZZW30
Locatie: Papendrecht

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door ASMR2 »

Dank voor de antwoorden, ga eens verder zoeken ! vast antenne vervanging had ik al eens gezien idd
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door Kees »

Motor uit elkaar halen spriet vervangen is goed te doen. Maar ook hier moet je alles demonteren....
D.B.C.
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 apr 2017, 08:50
Type MR2: ZZW30

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door D.B.C. »

Om bij de antenne te komen is niet z'n probleem. Wat ik alleen ondervond is dat de kabel vast zit in de motor? Ik kreeg hem niet los. Ik moest die van mij er af hebben voor het spuiten, hij werkt nog wel, maar ik kreeg hem dus niet weg.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door Kees »

Als je de bakken achter je stoel eruit haalt, zit daaronder een stekker. Is die los dan kan je m eruithalen. Zit achter de passagiers stoel overigens
Gebruikersavatar
Marvaloha
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 jan 2018, 23:25
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door Marvaloha »

Ik zit zelf ook te twijfelen om mijn automatische antenne te vervangen voor een vaste.
Had op youtube een filmpje gevonden. https://www.youtube.com/watch?v=xUlNXSSBrQM&t=149s
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door bond »

Ik heb hem vervangen voor een vaste met een kort sprietjes. Bij Toyota een vast bevestiging gekocht, was wel aan de prijs.
ASMR2
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2018, 15:40
Type MR2: ZZW30
Locatie: Papendrecht

Re: Vaste Antenne, ervaring

Bericht door ASMR2 »

En hoe is de ontvangst met zo een klein sprietje ? waar heb je die vandaan ?
Plaats reactie