problemem met lambdasonde en CO

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

problemem met lambdasonde en CO

Bericht door mr dude »

Hallo en moii...

Ik heb sinds kort een fout code die maar niet weg wil, code: 0141
Sensor heater....

En na 3 sensoren, 1 gebruikte een nieuwe denso en een NGK, nog steeds dezelfde foutcode..
Het lullige eraan is, dat in mijn geval de motor ook niet de juiste verhouding voor elkaar kan krijgen, en een co waarde, stationair van 0.5 geeft, maar als ik gas geef deze bijna de 0.9 haalt.

Is dus afgekeurd.
Nu heb ik bij EPS mijn uitlaat laten doen, en vanwege dat ik een 2zz heb, de plek waarde de sonde zat, net voor de KAT is zodat de ECU de het ratio gemiddelde over 4 cilinders kan berekenen.
Dat was dus de oude setup: regelsonde zat verder in het uitlaat traject, maar uiteraard voor de KAT
Nieuwe setup: regelsonde is weer op het spruitstuk in de 1e cilinder(pijp) geplaatst, had daarvoor gekozen omdat als ik een lambda sonde stuk heb, ik steeds verplicht ben om de draden te verlengen.
Ik wilde eigenlijk naar de oude situatie van de 1zz terug, en gewoon zonder fratsen een lambda kon verwisselen.
Die vlieger gaat dus niet op nu..

En zou graag willen weten waarom en waar het beste is om deze te plaatsen, ik had al iets over een verlengstuk tussen uitlaat en Lamda gelezen, ook iets over foutcodes en zekeringen.

Ik denk zelf dat ik of een kabel breuk opgelopen heb, of dat de sensor in mijn geval weer terug moet verder richting de kat..



Hoop dat er iemand is, die me daarmee kan helpen...



Grtz
The dude
Gerko
Knop gevonden hoor !
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 aug 2015, 21:13
Type MR2: ZZW30

Re: problemem met lambdasonde en CO

Bericht door Gerko »

Recent zag ik 'Quick tip- p0135, p0141, p0155 how to bypass these faults on mr2 roadster' op YouTube
https://youtu.be/H6mX4efePx8

Mogelijk een oplossing?
Laatst gewijzigd door Gerko op 22 mei 2019, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Re: problemem met lambdasonde en CO

Bericht door mr dude »

Dank, ga het even bekijken.
Plaats reactie