lekkende brandstofrail

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel007
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 aug 2017, 22:33
Type MR2: ZZW30

lekkende brandstofrail

Bericht door michel007 »

Gelukkig heb ik veel plezier van mijn aanschaf want er is wel steeds wat "kleins" mee.

Laatst begon ik een brandstofluchtje te ruiken na een rit en ben maar eens gaan zoeken. Nu blijkt er een klein straaltje brandstof uit de brandstofrail te spuiten daar waar de brandstof binnekomt (waar het buisje aan de rail zit aan de kant van de olievuldop). Ik ben blij dat de boel geen vlam gevat heeft. :::|

Nu kan ik wel een andere rail vinden maar hoe krijg ik dat ding er dan in? Het lijkt me dat er erg weinig ruimte is en als ik dan lees dat eerst de injectoren in de rail moeten om dan vervolgens de rail met de injectoren in het blok te plaatsen dan verwacht ik dat ik behoorlijk met mijn handjes in de knel kom. En als het tegenzit komt er nog vuil in de inlaat ook...

Heeft iemand ervaring met het loshalen en weer laatsen van de brandstofrail/injectoren terwijl het blok gemonteerd is?
ZZW30 van 2000 in het geel
Gebruikersavatar
michel007
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 aug 2017, 22:33
Type MR2: ZZW30

Re: lekkende brandstofrail

Bericht door michel007 »

Inmiddels erachter gekomen waardoor de rail lekt.
Aan de rail zit een metalen buisje waarop de brandstofslag geklemd zit. Deze brandstofslang staat strak tegen het schutbord aan. Iedere keer dat het blok kantelt (gas los?) komt er dus kracht te staan op de verbinding tussen dit buisje en de rail. Dat ging in dit geval zo'n 3500km goed. Dat is het aantal km dat ik gereden heb sinds er bij de dealer een versnellingsbaklager vervangen is (waarvoor waarschijnlijk de motor is losgehaald en teruggeplaatst).
Omdat ze ook al de rechterachterremblokken verkeerd gemonteerd hadden na dezelfde reparatie (zie mijn post in een ander topic) ga ik maar eens horen wat voor oplossing zij hiervoor hebben. :(

Omdat ik met lekkende benzine over mijn blok liever niet ga rijden heb ik het nu dichtgemaakt met kneedbaar staal. Hopelijk dicht genoeg om een ritje naar de dealer te kunnen maken.
ZZW30 van 2000 in het geel
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: lekkende brandstofrail

Bericht door jaapio »

joh.... de boel had in de fik kunnen vliegen ::)

remblokken verkeerd gemonteerd? Hoe krijg je dat voor elkaar :huh:
Gebruikersavatar
michel007
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 aug 2017, 22:33
Type MR2: ZZW30

Re: lekkende brandstofrail

Bericht door michel007 »

remblokken verkeerd gemonteerd? Hoe krijg je dat voor elkaar
Kijk maar naar de foto's in mijn andere post. http://www.mr2club.nl/forum/viewtopic.p ... 20#p304487

Inmiddels tot een agreement gekomen. Ik lever een andere brandstofrail aan en zij gaan het geheel monteren.
Ik neem aan dat er wat beter opgelet gaat worden nu. Er kan namelijk vanalles misgaan wat slecht te traceren gaat zijn (b.v. vuil wat in de kop terechtkomt bij het loshalen van de injectoren).

Overigens heb ik het nu even dichtgemaakt met kneedbaar staal van Mesa. Het lijkt echt geheel dicht en ik durf er zelfs mee te rijden. Wellicht een stukje hiervan in de auto leggen voor noodreparaties.
ZZW30 van 2000 in het geel
Plaats reactie