Gelukkig heb ik veel plezier van mijn aanschaf want er is wel steeds wat "kleins" mee.
Laatst begon ik een brandstofluchtje te ruiken na een rit en ben maar eens gaan zoeken. Nu blijkt er een klein straaltje brandstof uit de brandstofrail te spuiten daar waar de brandstof binnekomt (waar het buisje aan de rail zit aan de kant van de olievuldop). Ik ben blij dat de boel geen vlam gevat heeft.
Nu kan ik wel een andere rail vinden maar hoe krijg ik dat ding er dan in? Het lijkt me dat er erg weinig ruimte is en als ik dan lees dat eerst de injectoren in de rail moeten om dan vervolgens de rail met de injectoren in het blok te plaatsen dan verwacht ik dat ik behoorlijk met mijn handjes in de knel kom. En als het tegenzit komt er nog vuil in de inlaat ook...
Heeft iemand ervaring met het loshalen en weer laatsen van de brandstofrail/injectoren terwijl het blok gemonteerd is?
lekkende brandstofrail
Moderator: Pieten
lekkende brandstofrail
ZZW30 van 2000 in het geel
Re: lekkende brandstofrail
Inmiddels erachter gekomen waardoor de rail lekt.
Aan de rail zit een metalen buisje waarop de brandstofslag geklemd zit. Deze brandstofslang staat strak tegen het schutbord aan. Iedere keer dat het blok kantelt (gas los?) komt er dus kracht te staan op de verbinding tussen dit buisje en de rail. Dat ging in dit geval zo'n 3500km goed. Dat is het aantal km dat ik gereden heb sinds er bij de dealer een versnellingsbaklager vervangen is (waarvoor waarschijnlijk de motor is losgehaald en teruggeplaatst).
Omdat ze ook al de rechterachterremblokken verkeerd gemonteerd hadden na dezelfde reparatie (zie mijn post in een ander topic) ga ik maar eens horen wat voor oplossing zij hiervoor hebben.
Omdat ik met lekkende benzine over mijn blok liever niet ga rijden heb ik het nu dichtgemaakt met kneedbaar staal. Hopelijk dicht genoeg om een ritje naar de dealer te kunnen maken.
Aan de rail zit een metalen buisje waarop de brandstofslag geklemd zit. Deze brandstofslang staat strak tegen het schutbord aan. Iedere keer dat het blok kantelt (gas los?) komt er dus kracht te staan op de verbinding tussen dit buisje en de rail. Dat ging in dit geval zo'n 3500km goed. Dat is het aantal km dat ik gereden heb sinds er bij de dealer een versnellingsbaklager vervangen is (waarvoor waarschijnlijk de motor is losgehaald en teruggeplaatst).
Omdat ze ook al de rechterachterremblokken verkeerd gemonteerd hadden na dezelfde reparatie (zie mijn post in een ander topic) ga ik maar eens horen wat voor oplossing zij hiervoor hebben.
Omdat ik met lekkende benzine over mijn blok liever niet ga rijden heb ik het nu dichtgemaakt met kneedbaar staal. Hopelijk dicht genoeg om een ritje naar de dealer te kunnen maken.
ZZW30 van 2000 in het geel
Re: lekkende brandstofrail
joh.... de boel had in de fik kunnen vliegen
remblokken verkeerd gemonteerd? Hoe krijg je dat voor elkaar
remblokken verkeerd gemonteerd? Hoe krijg je dat voor elkaar
Re: lekkende brandstofrail
Kijk maar naar de foto's in mijn andere post. http://www.mr2club.nl/forum/viewtopic.p ... 20#p304487remblokken verkeerd gemonteerd? Hoe krijg je dat voor elkaar
Inmiddels tot een agreement gekomen. Ik lever een andere brandstofrail aan en zij gaan het geheel monteren.
Ik neem aan dat er wat beter opgelet gaat worden nu. Er kan namelijk vanalles misgaan wat slecht te traceren gaat zijn (b.v. vuil wat in de kop terechtkomt bij het loshalen van de injectoren).
Overigens heb ik het nu even dichtgemaakt met kneedbaar staal van Mesa. Het lijkt echt geheel dicht en ik durf er zelfs mee te rijden. Wellicht een stukje hiervan in de auto leggen voor noodreparaties.
ZZW30 van 2000 in het geel