222D project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

VincentM schreef:Veel werk voor wat de meesten niet eens op zou vallen, maar ziet er super uit

Kan je de originele rubbers trouwens nog hergebruiken?
Het is een heel karwei om de raamstijlen te maken en er voor te zorgen dat alles netjes aansluit. De originele dakrubbers zijn terug te gebruiken, voor de deurrubbers te gebruiken moet ofwel de deur achteraf wat aangepast worden ofwel de rubbers zelf. De gaten tussen raam en deur waar de rubbers inpassen heb ik dicht gemaakt om makkelijker mallen te kunnen maken.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Prachtig Wim, wat een vakmanschap! Chapeau
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Toch benieuwd wat er na al die maanden nog aan gebeurd is! :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ben idd benieuwd
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

In al die maanden is er niets gebeurd aan de 222D, misschien komt er dit jaar wel verandering in, maar de geldboom is gestorven en de materialen voor het maken van de mallen zijn niet gratis.
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

TRD2000 schreef:In al die maanden is er niets gebeurd aan de 222D, misschien komt er dit jaar wel verandering in, maar de geldboom is gestorven en de materialen voor het maken van de mallen zijn niet gratis.
spijtig nieuws, maar wel begrijpelijk.
Ben zelf ook bezig met polyester en epoxy technieken nu en idd dat is niet goedkoop!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

belgische bank overvallen;)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Re: 222D project

Bericht door TRD2000 »

Hallo allemaal,
Het is lang geleden dat ik hier nog eens ben geweest. Het project heeft een tijdje stil gestaan, maar ondertussen is er al weer heel wat gebeurd. De mallen zijn ondertussen al gemaakt en er is al een kit uit deze gerold. Zij die me op facebook volgen hebben al veel fotos te zien gekregen, dus nu hier een paar fotos voor de mensen zonder facebook :adhd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten
Wim
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 222D project

Bericht door CelicaTwinCAm »

lekker bezig weer Wim! Ik volg je ook op facebook, maar uiteraard ook oldskool via TWB. Keep up the good work :driving:
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: 222D project

Bericht door VincentM »

:drink: jajaaa een update
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: 222D project

Bericht door decipherer »

Goed om te zien dat er nog voortgang in zit! Jij maakt toch altijd mooie dingen. Heb je een andere plek gevonden om aan je auto te werken? Zo te zien staat je auto niet thuis daar :p
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Re: 222D project

Bericht door TRD2000 »

Tja, ik ben door een nare periode in mijn leven moeten gaan. Mijn garage, gereedschappen,.. ik ben alles kwijt. Dankzij een paar goede vrienden is mijn project nog gered en hebben ze me een plek aangeboden zodat ik toch weer wat verder kon werken. Het is behelpen zonder al mijn gereedschappen en materialen, maar ik kan tenminste nog wat verder aan mijn project knutselen.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Re: 222D project

Bericht door BST »

Goed om te zien dat dit project niet verloren is gegaan! Dit wordt echt een unieke auto. Fijn om te horen dat de vervelende periode in je leven weer een beetje achter de rug lijkt te zijn en veel succes met het bouwen aan deze! Ik vind hem echt supergaaf! Toen ik het zei toen ik hem kwam brengen was het een beetje bedoeld als grapje, maar tof dat je het echt aan het doen bent :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: 222D project

Bericht door jaapio »

Spectaculair hoor......knap :applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Re: 222D project

Bericht door masterpivo »

Hee Wim, het is heeeeeel lang geleden dat ik hier nog 'ns op het forum heb gezeten, maar ik was weer 'ns ff aan het rondstruinen. ;) Kwam jou nieuwe project tegen en ik zie dat het ook alweer ff geleden is dat je iets hebt gepost. Maar toen ik deze eerste foto's van de AW11 zag kwam bij mij eigenlijk 1 vraag op: waarom deze auto helemaal uitbouwen?
Ik ken uiteraard je SW20 TRD project nog heel goed, dat project heb ik toen volledig gevolgd en het eindresultaat was ik zeer over te spreken moet ik zeggen, dus ben ook wel benieuwd wat je met deze AW11 gaat doen. Maar zoals ik de eerste foto's zie wordt deze NOG meer verbreed en 'dikker' gemaakt dan de TRD?
In ieder geval succes met de opbouw en ben benieuwd oftie ondertussen alweer een paar stappen verder is gekomen.
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: 222D project

Bericht door corollaWRC »

masterpivo schreef: 14 nov 2018, 23:44 Hee Wim, het is heeeeeel lang geleden dat ik hier nog 'ns op het forum heb gezeten, maar ik was weer 'ns ff aan het rondstruinen. ;) Kwam jou nieuwe project tegen en ik zie dat het ook alweer ff geleden is dat je iets hebt gepost. Maar toen ik deze eerste foto's van de AW11 zag kwam bij mij eigenlijk 1 vraag op: waarom deze auto helemaal uitbouwen?
Ik ken uiteraard je SW20 TRD project nog heel goed, dat project heb ik toen volledig gevolgd en het eindresultaat was ik zeer over te spreken moet ik zeggen, dus ben ook wel benieuwd wat je met deze AW11 gaat doen. Maar zoals ik de eerste foto's zie wordt deze NOG meer verbreed en 'dikker' gemaakt dan de TRD?
In ieder geval succes met de opbouw en ben benieuwd oftie ondertussen alweer een paar stappen verder is gekomen.
Aangezien Wim nog weinig op het internet te vinden is, zal ik even reageren. ;)
Het is de bedoeling dat deze AW11 een competitiewagen gaat worden zoals het origineel model. De TRD was bedoeld om nog op de openbare weg te komen maar toch miste Wim nog iets. Hij wilde iets speciaals bouwen en vooral zijn eigen ding doen en vanaf 0 beginnen. En daarom kwam hij uit op de 222D. Daar is heel weinig over bekend en ik geloof dat er maar 1 echte replica bestaat. Daarom dat Wim dit project heeft gekozen.
Het zou eig. een zo goed als 1 op 1 replica moeten worden en daarom komt hij zo breed te staan. ;)

Als het project af is, zullen hier waarchijnlijk demo's en opendeur rally cross meegereden worden. We zullen zien of het eventueel mogelijk is om er ook historic rally's mee te gaan rijden. Maar dan moet hij op kenteken komen en dat is zowiezo onmogelijk in België aangezien hij een half buizen chassis heeft. Maar er zijn nog andere opties open. ;D

Op dit moment is er niet veel meer aan het project gewerkt aangezien Wim's gezondheid het voorlopig niet toelaat. Maar vroeg of laat gaat het allemaal wel in orde komen! :dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie