Marcel's Elfje
Moderator: Pieten
Marcel's Elfje
Toch maar eens een project pagina aangemaakt, want dat is het eigenlijk wel geworden.
Vandaag een ander motorblok geplaatst, samen met Peter.
Dit was een amerikaans blok, incusief EGR. Omdat deze al afgedopt was en ook het uitlaatspruitstuk gescheurd was, heb ik de EGR spullen verwijderd en volgens mij alle slangetjes afgedopt of in een lus gelegd. ECU is mee vervangen aangezien mijn blok (87) dit niet had en ook geen MAF sensor.
Hij loopt best heel goed, maar heeft een vervelende foutcode.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, ik hoop dat iemand dit herkend en mij verder op weg kan helpen.
http://youtu.be/aW146vWrl30
Ook heb ik wederom een draadje over wat ik niet kan plaatsen.
Zat ongeveer in het midden bij de luchtinlaathuis.
Is deze nog ergens van?
:applaus-smiley::applaus-smiley:
Vandaag een ander motorblok geplaatst, samen met Peter.
Dit was een amerikaans blok, incusief EGR. Omdat deze al afgedopt was en ook het uitlaatspruitstuk gescheurd was, heb ik de EGR spullen verwijderd en volgens mij alle slangetjes afgedopt of in een lus gelegd. ECU is mee vervangen aangezien mijn blok (87) dit niet had en ook geen MAF sensor.
Hij loopt best heel goed, maar heeft een vervelende foutcode.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, ik hoop dat iemand dit herkend en mij verder op weg kan helpen.
http://youtu.be/aW146vWrl30
Ook heb ik wederom een draadje over wat ik niet kan plaatsen.
Zat ongeveer in het midden bij de luchtinlaathuis.
Is deze nog ergens van?
:applaus-smiley::applaus-smiley:
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Peter,
Het lijkt inderdaad toch de 4 draads stekker te zijn aan de kant van het inlaatspruitstuk.
Ik kwam een tread tegen van ROB-E showthread.php?t=15038 en die heeft hem op de pijp zitten in plaats van op het spruitstuk. Dat zou ook de plaats van de stekker verklaren.
Rob, heb jij daar soms nog een beter fotootje van? Of nog je oude sensor beschikbaar?
Het lijkt inderdaad toch de 4 draads stekker te zijn aan de kant van het inlaatspruitstuk.
Ik kwam een tread tegen van ROB-E showthread.php?t=15038 en die heeft hem op de pijp zitten in plaats van op het spruitstuk. Dat zou ook de plaats van de stekker verklaren.
Rob, heb jij daar soms nog een beter fotootje van? Of nog je oude sensor beschikbaar?
Marcel van der Heide
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Nee, de mijne heeft geen lambda.mvdheide schreef:Peter,
Het lijkt inderdaad toch de 4 draads stekker te zijn aan de kant van het inlaatspruitstuk.
Ik kwam een tread tegen van ROB-E showthread.php?t=15038 en die heeft hem op de pijp zitten in plaats van op het spruitstuk. Dat zou ook de plaats van de stekker verklaren.
Rob, heb jij daar soms nog een beter fotootje van? Of nog je oude sensor beschikbaar?
BTW of de lambda te foppen valt weet ik niet.
Maar een ecu die normaal gesproken een lambda moet hebben, zou deze idd graag willen zien.
Anders blijft die foutcode terugkomen.
Kwa rijden merk je er niks van, althans ik merkte niks aan de auto toen de lambda kapot was.
Maar een ecu die normaal gesproken een lambda moet hebben, zou deze idd graag willen zien.
Anders blijft die foutcode terugkomen.
Kwa rijden merk je er niks van, althans ik merkte niks aan de auto toen de lambda kapot was.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Rob, dank je wel.
Ik merk ook niet dat hij slecht rijdt (zelfs beter als met het vorige blok).
Vandaag is als het goed is mijn nieuwe sensor uit de USA binnengekomen, dus binnenkort zet ik deze erop, dan zullen we wel zien.
Jouw foto's gaven aan dat de sonde ook in het uitlaatdeel kon zitten, wat verder naar de achterkant van de auto.
De vierkante stekker is voor de nieuwere types, zit blijkbaar een verwarmingselement in om de sensor sneller op temp te hebben.
Ik merk ook niet dat hij slecht rijdt (zelfs beter als met het vorige blok).
Vandaag is als het goed is mijn nieuwe sensor uit de USA binnengekomen, dus binnenkort zet ik deze erop, dan zullen we wel zien.
Jouw foto's gaven aan dat de sonde ook in het uitlaatdeel kon zitten, wat verder naar de achterkant van de auto.
De vierkante stekker is voor de nieuwere types, zit blijkbaar een verwarmingselement in om de sensor sneller op temp te hebben.
Marcel van der Heide
Lambda sonde geplaatst, melding weg.
Vanavond eindelijk even tijd kunnen maken voor het vervangen van het uitlaatspruitstuk zodat ik er een kon plaatsen waar de lambda sonde in past. Ik had hem al even in de stekker geprikt en gestart, inderdaad melding weg.
Natuurlijk zat het weer een beetje tegen, zo zijn de draden te kort van de lamba sonde dus een stukje tussen zetten.
Helaas is dat spul niet te solderen, althans die ik had. Dus goede raad voor de volgende patiënt, neem of een universele 4 draads, het liefst met een meter draad eraan. Ik heb nu toch maar weer kroonsteentjes gebruikt (bah).
Eerste korte proefritje was prima, zo mogelijk trekt hij nog beter dan eerst.
Morgen maar weer een uitgebreid rondje Nederland, eerst naar Utrecht en in de avond nog even naar Apeldoorn. Maar weer hopen op topless weer!!
Natuurlijk zat het weer een beetje tegen, zo zijn de draden te kort van de lamba sonde dus een stukje tussen zetten.
Helaas is dat spul niet te solderen, althans die ik had. Dus goede raad voor de volgende patiënt, neem of een universele 4 draads, het liefst met een meter draad eraan. Ik heb nu toch maar weer kroonsteentjes gebruikt (bah).
Eerste korte proefritje was prima, zo mogelijk trekt hij nog beter dan eerst.
Morgen maar weer een uitgebreid rondje Nederland, eerst naar Utrecht en in de avond nog even naar Apeldoorn. Maar weer hopen op topless weer!!
Marcel van der Heide
Tussendoor had ik ook geprobeerd de cruise control van Leliev te installeren, dus kabelboom gedemonteerd, die van Paul erin.
Ik doe mijn accupool op de accu en na drie seconden, voila, de auto begint uit zichzelf te starten. Leuke hidden feature maar ik ben bang dat een Amerikaanse kabelboom en een Europeesche toch een paar andere aansluitingen hebben.
Uiteindelijk de oude kabelboom maar weer geplaatst en de oude cruise control weer uit de tuin gepakt (lees baksteen)
Ik doe mijn accupool op de accu en na drie seconden, voila, de auto begint uit zichzelf te starten. Leuke hidden feature maar ik ben bang dat een Amerikaanse kabelboom en een Europeesche toch een paar andere aansluitingen hebben.
Uiteindelijk de oude kabelboom maar weer geplaatst en de oude cruise control weer uit de tuin gepakt (lees baksteen)
Marcel van der Heide
Je zult wel verschil merken in benzineconsumptie aangezien het motormanagement meer benzine inspuit als er storingen zijn in het lambdasignaal (noodloop). Daarbij is het goed mogelijk dat er nu minder vlammen uit je uitlaat knallen, wat ervoor zorgt dat het dempingsmateriaal in je uitlaatdemper beter behouden blijft en je uitlaat niet zo'n herriepot wordt als de mijne
Benzine consumptie kan ik niet echt over oordelen. Ik tank altijd als die bijna leeg is op de tankpas van mijn bedrijf. (alleen schrikken als de rekening komt )
Dus zonder vlam in de pijp door de Brenner pas.
Vanochtend hem weer even heerlijk de sporen gegeven, hij komt weer lekker los!
Dus zonder vlam in de pijp door de Brenner pas.
Vanochtend hem weer even heerlijk de sporen gegeven, hij komt weer lekker los!
Marcel van der Heide
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
mvdheide schreef:Benzine consumptie kan ik niet echt over oordelen. Ik tank altijd als die bijna leeg is op de tankpas van mijn bedrijf. (alleen schrikken als de rekening komt )
Dus zonder vlam in de pijp door de Brenner pas.
Vanochtend hem weer even heerlijk de sporen gegeven, hij komt weer lekker los!
Aftanken, km teller op nul.
Volgende keer weer helemaal aftanken.
daarna gereden km's/ liters van de bon....
Don't shoot the messenger!
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11