Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo

Bericht door mvdheide »

Nieuw projectje aangeschaft. Een Gen2 Turbo die al sinds mei in de verkoop stond.

Afbeelding

Aangezien er toch wel behoorlijk wat werk aanzit, voor een goede prijs weten te kopen.

Specs uit advertentie:
Km stand auto: 238000
Motor: 2.0 Turbo (gen2) swap (in 2009 vervangen) nu +/- 80000km
ECU van Fensport (UK) met re-map
Apex’i GT-spec 3” uitlaatsysteem incl downpipe vanaf de turbo (nieuw €1000)
GReddy type Intercooler met Berk fan kit.
GReddy speed limiter cut controller
HKS SQV3 (sequential blow off valve, beste voor gen2 turbo’s)

Ophanging:
Remmen: HiSpec Billet 4 big brake kit 325mm voor
Wielen: 17”voor en 18” achter Dotz Daytona’s
Spoorverbreders 5mm voor en 25mm achter (achter nu niet gemonteerd ivm aanlopen bredere banden)
Exterieur: Pearl Magic Black gespoten (VW LC9Z)
Border Voorbumper en Zijskirts
Veilside achterbumper TRD spoiler
Gespoten achterlichten

Interieur:
Witte Sport stoelen
Dashboard delen wit gespoten
Witte Plasmaglow tellers
DVD systeem met een dvd van the fast and the furious voor de terugweg naar huis, erg toepasselijk ::)
Afbeelding

Stoelen heb ik vandaag originele stoffen voor gehaald want mijn semi sportieve lichaam past niet in deze zeer sportieve stoelen dus als daar nog liefhebbers voor zijn ff PMMen.

Afbeelding

Uitlaat ben ik druk mee bezig want met deze maak ik de buren niet echt blij.

Afbeelding

Hierdoor zal ook binnenkort mijn rode elfje in de verkoop gaan, inclusief alle onderdelen dus als er al liefhebbers zijn....

Marcel
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het ding komt me ergens bekend van voor...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) gefeliciflap

verder zou ik het elfje maar houden
turbo,s staan meer stil dan dat ze rijden ;)
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Congratz!

Al denk ik dat je de AW11 nog wel eens gaat missen. Al snap ik ook zeker dat je meer power wou ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

De voor spoiler is gescheurd en komt los van het voorscherm.
Eigenlijk wel handig, kan ik met deze spoiler ervaren hoe het moet met drempels. De eerste hoge was goed raak :*(.
Bij CAR toyota vast een verse spoiler in de bestelling gezet.
Waarschijnlijk komen er van de winter nog wel voorschermen bij.
Achter heeft hij ook denk ik een paaltje geraakt, zit ook een barst.
Maar ja, het is niet voor niets een project toch....:zoefzoef:
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Nice!
To do list:
Clubkentekenplaathouders
Clubmatten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Veel succes ermee, ik ben benieuwd wat je er verder van gaat maken!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ha, die zag ik pas ook staan, vond hem al erg scherp!

Have fun!
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

mr2PUNTfreak schreef:Nice!
To do list:
Clubkentekenplaathouders
Clubmatten
Komt goed, eerst nog even hiermee naar Denemarken komende zondag. Is meteen een mooi testritje. Dan de puppen de deur uit en dan komen we een bakkie doen en spulletjes halen ;D
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

erikmr schreef:8) gefeliciflap

verder zou ik het elfje maar houden
turbo,s staan meer stil dan dat ze rijden ;)
Denk dat jouw NA meer stil staat :P

Maar leuke auto en met iets meer vermogen dan de AW11 :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

De dag dat 'ie van Marktplaats was gehaald was de dag dat ik de verkoper wilde bellen voor een afspraak.

Damn you! :P Nee joh, veel plezier ermee, ziet eruit als een leuk project!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

:lach: Ik was al een week bezig hem te bereiken maar je hebt lang genoeg de tijd gehad :lach:

Ik ga er zeker van genieten!
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik zou alleen als ik jou was niet al te veel haast maken met dat verkopen van de AW. Als je er later spijt van krijgt, is het tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk om weer een redelijk tot net exemplaar te vinden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Peter,

Ik heb eigenlijk nooit spijt van dingen die ik doe, hoogstens van dingen die ik gelaten heb om te doen ::).
Vandaag 2 verse stoelen erin gezet, kan ik weer de beentjes strekken en mijn vreselijk sportieve lichaam in de stoel krijgen ipv erop. Ook vanavond een mooie uitlaat gehaald, een Fujitsubo Titanium, klinkt stoer toch.
En het een en ander aan vervangende kapjes om de creatief wit gespoten delen te vervangen.
Lekker bezig.
Marcel van der Heide
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Leuk project Marcel en al goed op weg wat van de 'mindere' dingen v/d auto te verwijderen.

Die herriepijp maak je vast iemand nog blij mee en die stoelen, tja, eerst maar eens met de Max power clean erover, dat lijken wel heule rare vlekken zo :S
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Ik ga niet poetsen aan deze stoelen, mogen voor heel weinig weg. Je moet alleen niet te groot en niet te breed zijn ;D.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Zie je wel dat het een projectje wordt!
Zondag onderweg naar Denemarken opeens wat vreemder geluid achter mij en opeens een enorme rookwolk. Aan de kant gezet, ADAC erbij.
Afbeelding
Koelslang bleek gescheurd dus dat leek mee te vallen.
Afbeelding
Systeem weer gevuld, ontluchten, maar toen bleek uiteindelijk dat de ventilatoren niet aansprongen. Zekering was stuk, na doormeten van de ventilatoren bleek dat 1 volledige sluiting had en 1 het nog een klein beetje deed. Enfin, zet hem maar bij de Toyota dealer in Bremen neer, dan komt het wel goed. Auto gehuurd om verder te rijden naar mijn werk in Denemarken voor de komende 2 dagen. So far so ggod, ik was in ieder geval op tijd daar. Volgende dag contact met de dealer, reparatie van de ventilatoren koste 800 euro :boos:. Aangezien ik niet veel keus had toch maar laten uitvoeren. Tijdens uitbouw bleek dat ook de radiator erg slecht was dus die moest ook vervangen. Extra kosten 500 euro. :::|:::|.
Toe maar dan, ik moet toch weer ermee naar huis. Vanochtend naar de garage in Bremen, ervan uitgaande dat ie klaar zou staan, stond hij nog op de brug. Moest alles nog ingebouwd worden, wordt wel vanavond meneer. Toe dan maar weer. Na 2 uur wachten bleek dat de geleverde ventilatoren niet pasten (overigens alleen de motor dus nieuw, niet eens het gehele apparaat). Weer 2 dagen wachttijd werd mij verteld. Toen de ANWB maar weer gebeld of hij niet gewoon naar Nederland gehaald kan worden, dan kan ik het zelf doen, is effe goedkoper en ik hoef niet terug te rijden naar Duitsland. Dat was ok. Ondertussen hebben ze wel alvast de gouden radiator erin gezet en mocht ik 700 euro afrekenen, ja men had toch wel werk eraan gehad, kuch kuch. :-/:-/.
Nu maar wachten tot die weer in Nederland is, dan ook meteen alle slangen vervangen, remmen vervangen want die liepen ook zo'n beetje op ijzer enz. enz.
Maar, geweldig genoten van de eerste 3 uur :applaus-smiley::applaus-smiley:. Lekker met dakje open genieten van de power op de Duitse autobahn. Als alles weer in elkaar zit nog maar eens dunnetjes over doen. To be continued.....
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

altijd gewoon naar huis laten halen, het is kosteloos, je bent niet verplicht hem te laten maken, dealers maken er misbruik van omdat ze weten dat hij daar staat om gerepareerd te worden, wat ze ook vragen, je moet het toch afrekenen

p.s. een OEM radiateur kost 350,- en je hebt hem er in een uurtje inzitten, zeker met een brug, de fan hoeft niet eens vervangen te worden, als 1 het doet heb je al voldoende, zelf als geen van beide het doet kun je gewoon naar huis rijden zolang je niet te lang stil staat...
een hoop geld down the drain
Afbeelding
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Hoi Frankie, Ik wilde er ook wel mee naar huis rijden, alleen gaf de temperatuur meter keurig de temperatuur aan net boven het midden, ook toen de temperatuur op 108 graden stond!
Dus daar kon ik ook al niet op vertrouwen en aangezien ik de auto nog niet goed genoeg ken, toch maar niet de gok gewaagd. De radiator was ook maar 395 euro :::| maar ze hadden toch ook al de ventilatoren eruit moeten halen etc. Tja, als je alles van te voren weet.
De anwb moet ook eerst een diagnose hebben en de reparatie moet langer dan 48 uur duren, dan pas gaat men repatriëren, dus daar kon ik pas vandaag gebruik van gaan maken. Waardeloze regeling, ik zou liever iets meer betalen maar dan zonder gezeik de auto direct naar huis laten brengen.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Klote voor je man! En stiekum ben ik blij dat ik er toch niet voor gegaan ben, hehehe...
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Plaats reactie