Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Eens bijwerken hier.

Starletje inmiddels voorzien van nieuwe olie en oliefilter. Tevens een potje fin25 erin gemieterd. Eerste 1000km met nieuwe olie lijkt alsof er geen olie meer uit is. Nog even opletten dus. Tevens heb ik er witte voorknippers in gezet.

Afbeelding

Voor de rest doen we er even niksmeer aan. Loopt goed dus. Wat ik e rnog aan wil doen komt over een tijdje wel. Emmertje is weer aan de beurt.

Voor de MR2 heb ik na lang wachten dan eindelijk m’n pakketje binnen vanuit de USA. Corky breast plate. Goede dingen over gehoord dus ik ben benieuwd.
Vorig jaar lekker lang door kunnen rijden maar nu is dat toch wel anders. Voor de accu heb ik een lader/druppel lader gekocht. CTEK MXS 5.0. blijft de accu ook 100%.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Looking for the summer….en dan wil ik er weer klaar voor zijn.

Remschijven van de MR2 zijn toch al 15 jaar oud. Op zich remmen ze nog wel goed maar na ons Stelvio avontuur van vorig jaar wil ik toch wel wat betere remmen.

Volgende in de bestelling.
Afbeelding
Power sport schijven. Voorzien van een coating waardoor ze niet meer roesten op de plek waar ze altijd vies uit gaan zien.

In combinatie met EBC greenstuff remblokken
Afbeelding

Dit gaat een stuk beter remmen.

Komende week ook een afspraak maken om een paar mini deukjes eruit te laten halen. Stoort me toch wel.

Afgelopen week weer een olie wissel gedaan. Originele olie filter en Castrol Edge 5W-30 olie erin.
Afbeelding

En dan ook eindelijk Corkys breastplate gemonteerd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 06:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Kijk weer lekker bezig. Dat het weer een mooi zomer mag gaan worden.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Waar in the USA verkopen ze die corkeys plates? Anders ga ik er eens eentje op pikken hier :)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Olala U is daar in de USA.

Koek maal hier....

http://www.corkyandcompany.net/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Hmmmz das erg noordelijk. FF te ver vanuit Florida
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Die heb ik er ook onder!, maar dan in het blauw.
Veel beter natuurlijk haha
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Voor een gele wel alleen die blauwe zijn veel zwaarderder;D
Afbeelding
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Was het plug en play, Jaapio ? Of moest(en) er toch nog een (of meer) gaatje (s) bijgeboord worden ?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

6 boutjes los, en 6 boutjes weer vast. heb er wel wat locktide op gedaan.....5 minuten werk;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Heb je de remmen al getest? Waar heb je die schijven gekocht? :)
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Schijven via ebay en blokken via JPtuningshop. Is nog niet binnen dus nog niks getest maar heb er alle vertrouwen in;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Had op het linkerachterscherm een paar misselijke kleine deukjes zitten. Bijna niet te zien maar met de juiste lichtinval wel.

Nu laat ik gisteren een deuken tovenaar hier op bezoek hebben. ;D grote tas had die bij wat leek op een golftas. Imposant dat wel maar had er een hard hoofd in eigenlijk. Na een klein uurtje.....scherm weer helemaal strak.....een echte tovenaar dus en dat zonder ook maar iets te demonteren.....had ik niet gedacht hoor;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Gisteren “operatie remschijven en blokken”

Afbeelding

Duizend en een boel keer gezien. Zelf ook al vaker gedaan. Dan denk je, dat klusje klaren we wel ff. Whhhhaaaaaa NOT.
Met een te gammel lijf en te kleine garage gaan we vol goede moed vanmorgen beginnen. Links voor heeft de primeur. Emmertje opkrikken, wiel los en sleutelen maar. Lekker op het gemakkie want zo lang duurt die klus niet, dacht ik dan. Meteen even dat zwarte scherm achter de schijf mooi bij gespoten. Nieuwe schijf mooi ingespoten met remmenreiniger. Boutjes en zo in gesmeerd met keramisch vet. Dan kan ik de boel in elkaar zetten. Ola…zuiger moet terug geduwd worden. Doen met een lijmtang. Dat gaat goed en weldra heb ik de eerste schijf erop zitten. Jaha en dan gaan we naar achter. Zelfde ritueel. Alleen ik krijg die klote zuiger niet terug geduwd. Wat ik ook doe. Zelfs de ontluchtingsnippel wat losser gedraaid.

Afbeelding

Mmmm…ik doe wat verkeerd lijkt het wel. Een berichtje op facebook en…voila meester MR2 Peter Lok heeft antwoord. Ik deed dus wat verkeerds. Maar zo iets had ik ook nog nooit gezien. Met een pomptang en sleutel van de slijptol, tips van Peter, lukte het me dan eindelijk om die zuiger zover terug te draaien zodat de klauw past.

Afbeelding

Remblokkies erin, ook ingesmeerd met keramisch vet natuurlijk. En weldra zit de achterste schijf ook erop. Wiel erop en klaar, kan ik de andere kant gaan doen. Gelukkig kijk ik even op fb. Tip van Rob Bieleveld om op te letten dat de zuiger wel goed staat ivm een nokje op de remblok. Aaarggghhhhh….niet op gelet dus in onwetendheid. De boel weer los en blijkt dat die toevallig goed zat. Wat een leer momenten zeg.
Emmer naar buiten, fase twee. Zelfde verhaal dus. Alleen die achterste zuiger nekte me weer. Nu ging het niet zo goed met pompentang en slijptol sleutel. Mmmm….en nu dan? In de garage gaan zitten, stoemel aan gestoken….uuuhhh…. húúp húúp, Barba truuk. In de rommelbak vind ik oud stuk pijp. Men zagen daar wat stukjes af zodat er twee nokjes blijven staan. Aan de andere kant boren men twee gaten zodat er schroevendraaier door gestoken kan worden. En heb ik m’n eigen special tool gemaakt. En dat werkt ook nog eens goed.

Afbeelding

Tijdens het demonteren viel me op dat ik nog een foutje had gemaakt. Betekende dus dat ik de andere kant, achterwiel, voor de derde keer los kon gaan halen. Maarja dat was zo gebeurt hahahaha……
Al met aal een hele dag in Stoffel de Schildpad modus de klus geklaard. En het resultaat mag er zijn hoor, ben helemaal in m’n nopjes.

Afbeelding
Oud

Afbeelding
Nieuw

Afbeelding

Afbeelding

De oude schijven en blokken waren op zich nog best wel goed. Niet nieuw meer natuurlijk na 15 jaar want zo oud is de MR2 inmiddels. Die gaan we eens op marktplaats zetten.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ziet er weer toppie uit.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Gisteren een rustig toertje gemaakt. De remmen zijn veel belovend, een wereld van verschil, nu al tijdens het rustig inremmen. :adhd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Parachute voor Bert al besteld?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Mooi dat de ervaringen nu al goed zijn.Het originele systeem is al niet zo verkeerd (in vergelijking met de oude meuk).:)

Best kans dat de schijven ook positief werken.:)

Ziet er prima uit. Ik bedenk me dat ik een keer zo'n setje met remklauwterugzetdingen nog moet laten komen.:) Tot op heden nog gered met houtjetoutje manier, maar werkt niet altijd.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

ahum...... foutju bedankt
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Inmiddels kan ik meer zeggen over de remmen. Voldoen prima. Beter als origineel. Zeker na een weekendje knallen in het Harz gebied, Germany :P

Verder weer productief geweest vandaag. Als eerste condens uit de koplamp gehaald.....Wille Wortel oan de geng. Lampje eruit, slang erin die op een stofzuigerke zit. Dan de koplamp verwarmen...werkt als een tierelier.

Afbeelding

In het derde remlicht zat ook wat vocht. Die ook eraf gehaald en ontvocht....dan heb je die plaat er ook af. Dan m'n creativiteit maar eens aanspreken aangezien de binnenkant niet helemaal mooi meer was.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie