Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Vorig jaar nieuwe remmerij gemonteerd. Nu al bij stevig remmen een vibratie in de auto. Na wat info bij hen die het weten kunnen blijken schijven met gaatjes not done te zijn. Tja maar ffop de lip bijten en de boel weer vernieuwen.
Nu USR schijven van EBC. Yellowstuff voor en Greenstuff achter.

Afgelopen zaterdag de nieuwe stoppers gemonteerd.....

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Stickertje en weer rode wielmoeren..... roze is niet zoo m'n ding ;D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Mooi schijfje. Zelf ook een tijdje gelden prijs opgevraad.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Gekocht bij JP Tuningshop. Incl. montage, een bak koffie en slap geouwe..... ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Grappig.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Grappig.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Onderhoud, erg belangrijk. Toen wij de MR2 in 2013 kochten bleek elke beurt bij de dealer gedaan te zijn. Mooi ingevuld onderhoudsboekje. Toch had ik zo mijn twijfels. Tja, vertrouwen in de mensheid is dan zo’n ding. Zou de dealer werkelijk goede olie eruit gooien als die net een kleine 1000km erin zit? Zou de dealer echt de bougies gaan vervangen als ze nog zo goed als nieuw zijn?
In 13 jaar iets meer als 18000km gelopen dus kan je afvragen wat wel en niet is gedaan volgens de fabrieksonderhoud voorschriften.
In 2013 al meerdere keren de olie en filter vervangen, meer als nodig. Zelfs de motor laten reinigen en wat kwam daar een zooi uit toen. Altijd een goed gevoel als je zelf weet dat het blokkie nu in goede staat van onderhoud is.
Nu staat er iets meer als 60.000km op het klokkie. Apk staat voor de deur en onderhoud ook weer. Zelf weer goede olie erin, nieuwe filter en luchtfilter. Voor de rest in gesprek met de dealer. Bougies gaan 60.000km mee maar zouden ze ooit vervangen zijn? Zou de remolie ooit vervangen zijn? Ik weet het niet.
Om zekerheid te hebben dus de rest van de grote beurt door de dealer laten doen volgens de voorschriften. De 60.000km beurt zeg maar. Of het nu nodig was of niet, wilde ook nieuwe bougies erin en verse remvloeistof. Dat laatste omdat we toch de afgelopen twee jaar de remmen flink aangesproken hadden in het bergachtig gebied van Zwitserland, Oostenrijk en Italië.
Baat het niet, schaad het niet, maar wel de zekerheid dat alles fris is en 100% voor het komend zomer seizoen.
Gisteren dus bij de dealer in Roermond om de werkzaamheden te laten verrichten. Tevens gevraagd of ze wat extra aandacht wilde geven aan de handrem. Laatste tijd bemerkte ik dat er iets niet geheel klopte daarmee.
Tja, apk afkeur op de handrem. Rechter kabel zit vast. Zelf had ik het vermoeden dat nu de andere remklauw naar de eeuwige jachtvelden zou zijn. In 2014 de linker klauw al vernieuwd maar nu is het de remkabel.
Ahum….wat nu? Het is maandag en donderdag staat Duderstadt op het programma. Door de dealer laten fiksen kost €235.- alleen voor de kabel te vernieuwen incl. montage. “we kunnen de kabel bestellen meneer, dan is die woensdag binnen” zegt de baliemedewerker. Uuhhh…donderdag morgen gaan we op vakantie…… we kunnen de kabel ook met spoed bestellen, neem u een leenauto mee dan is uw auto morgen klaar. Tja….wat is wijsheid? MR2 mee nemen en een bevriende monteur de kabel laten vervangen met het risico dat hij die kabel niet op tijd. Is dan zeker een stuk goedkoper. Of de dealer het laten fiksen. We gaan voor het laatste. Even later rijden we in een nieuwe Auris naar huis, MR2 achterlatend.
Nu wachten een foontje en dan kunnen we de MR2 op gaan halen…..100% fris en fruitig….klaar voor de zomer, klaar voor Duderstadt….

En die Auris….. een 1.2 Turbo. Ziet allemaal leuk uit maar of ik zelf ooit zo’n Auris zou kopen???? Denk het niet.:-/
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

:welcome:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door De achterbank »

LOL, heet je nu jezelf welkom?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Nee joh....wist dat je kwam kijken....Dus heet ik jou welkom :lach:
Wilde kijken of het onderschrift werkt.....
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Heel leuk tegenwoordig met al die apparaten die stroom vragen. Tomtom, dashcam, tablet, smartfoon, noem maar op, en allemaal willen ze powerrrrrrrrrrrrrr.
Tja en dan heb je de cockpit vol m,et kabels hangen. Geen gezicht 2016 zullen we maar zeggen. Vooral de kabel van de dashcam zit je dan mooi in het zicht.
Afgelopen week lekker bezig geweest om al die kabels aan het zicht te ontrekken. Belangrijkste was toch wel de kabel voor de dashcam. Deze in de raamstijl weggewerkt tot aan de zekeringkast. In de zekering kast een extra usb lader geplaatst met twee laad mogelijkheden.
Nu moesten we alleen nog de lader aansluiten aan de stroom.

Eergisteren naar een vriend gereden alwaar we de MR2 op een poetsbrug kunnen zetten. De tijd dat als een slangemens onder het dashboard kunt kruipen is voorbij. MR2 lekker op hoogte en de simpele klus geklaard, usb lader op schakelspanning gemonteerd.

En valt me op dat het wiel linksachter niet zo soepel loopt als rechts achter. Althans m’n bevriende monteur valt dat op.
Kan toch niet want de hele remmerij is op speciaal verzoek pas door de dealer helemaal na gekeken. Zelfs een peperdure nieuwe handremkabel gemonteerd. Tja maar toch loopt de rem links achter aan.
De klauw gedemonteerd en toch lijkt alles goed gangbaar. Wat wel opviel is dat het asje van de handrem wat speling heeft. Handrem leek ook niet helemaal lekker terug te komen. Ook zien we dat er niks aan gedaan is.
Wat gangbaar moet zijn schoon gemaakt en opnieuw ingevet. Zeker het handrem gedeelte goed ingespoten met smeermiddel. En voila….problem solved.
Ben wel blij dat we dat nu bij toeval opgemerkt hebben want volgende week zitten we met de MR2 in de Zwitserse bergen…bahbah je zal er maar staan met vast of aanlopende remmen.

Mijn vertrouwen in het vakmanschap van de Toyota dealer is nu wel gedaald tot nul. Is nu dan ook de laatste keer dat ik daar geweest ben voor onderhoud, wat zeg ik, onderhoud laten plegen door de dealer om maar aan te kunnen tonen dat onderhoud is gedaan door de dealer middels een afgestempeld boekje. Na enkele verschillende Toyota dealers blijkt het geen fuck waard te zijn. Oké ligt eraan welke dealer maar kan dus uit eigen ervaring zeggen dat hier het zuiden het een rommeltje is.

Zo dan, zijn we dan klaar voor de vakantie? Uuhhhh….yep of….toch niet?

M’n achterbanden lijken versleten. Toch maar eens naar de bandenboer. De eerste keer kwam een nieuwe werknemer even kijken. Vertel hem dat we binnenkort een flinke trip voor de boeg hebben. Hij meet het profiel en zegt, alsof hij de hoofdprijs heeft gewonnen, ja hoor helemaal goed, geen probleem. Nog 3.1mm profiel. Wettelijk moet het 1.6mm zijn dus ruim voldoende. Ja dat weet ik ook wel…..zou ik in het Nederlandse blijven dan boeide me dat ook niet maar wat is wijsheid hè!
Helaas is de grote baas er niet dus een ga ik een paar dagen later nog eens langs als de grote baas er wel is. Banden zijn nog prima zolang het droog weer is maarrrrrrrrr het is nu wel extra opletten als het regent. Trip die je wilt gaan maken kan je best nog doen met deze banden….een keuze die je zelf moet maken Jaap…is het advies.
Oké, dan maar wat voorzichtiger zijn als het regent, denk ik bij me zelf.

Nu we de MR2 op de brug hadden staan en ik de achterbanden nog eens bekijk besluit ik toch maar voor het zekere te gaan. Gisteren dus twee nieuwe achterbanden laten monteren dan heb ik daar ook geen omkijken meer naar.
Yep en weer gegaan voor de Nexen N’fera SU1 215-40-ZR17 87W XL. Prima bandje.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door MarcoTwo »

3 mm is vlak voor een wat zwaardere trip met mogelijk regen/sneeuwresten niet handig (ik heb voor dezelfde keuze gestaan, montage wat uitgesteld tot na de Ardennentour aanstaande dinsdag (ik kies wel voor A merk banden (Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 er weer op (de Yokohama Advan Neova AD08R was 2 jaar geleden niet beschikbaar in de 2 maten en nu is voor nog lang niet aan vervanging toe (de keer daarvoor in 2010 rondom nieuw voor de eerste keer), ook nog eens op nat extra goed, niet dat dit veel voorkomt :) ) met zoveel power en onbekende wegen zijn die stukjes rubber erg belangrijk.

Remblokken idem, zou misschien net kunnen, maar neem geen risico.:) Gisteren net op tijd binnen bij JP vandaan (DS2500 duurde te lang, YellowStuff kon net) en gelijk er op, zometeen inremmen onderweg naar het zuiden.:) Schijven zijn nog de originele (of ze moeten 6 jaar geleden vervangen zijn, zou ik in de historie moeten nakijken) en zij nog super dik. Volgende stap is rondom alles nieuw over een x aantal jaar.

Goed onderhoud is belangrijk, gewoon jaarlijks, of er nu 10.000 km of 700 km mee gereden is (juist bij het laatste vervuilt de olie sneller), rem en koppellingsolie elke 2 jaar (testen kan ook), zeker met auto's die de bergen in gaan, best belangrijk. ;D ;D ;D :driving:
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door El Butre »

Dus als een 'nieuwe medewerker' het zegt is het onzin en als de 'grote baas' hetzelfde zegt in iets andere bewoordingen is het een goed advies? :-)

Het blijft toch je eigen beslissing Jaap, en als jij je er niet goed bij voelt gewoon wisselen die banden.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Ahum…. Dat een band wettelijk max 1.6mm profiel moet hebben weet ik.

Nee hoor is geen onzin van die nieuwe, hij had gelijk dat het binnen de wettelijke norm valt. Iets wat ik zelf ook al wel wist. Toch is het de toon die de muziek maakt. Het profiel opmeten en kennis van zaken hebben zijn twee verschillende dingen.
De grote baas heeft kennis van zaken en geeft je het gevoel mee te denken, antwoord op m’n vraag geven.

Toen ik die wielen kocht in 2014 adviseerde hij me bv deze Nexen banden. Toen ik dat hier vertelde kreeg ik te horen dat ik deze banden maar aan Afrika moest doneren. Zou niks zijn voor een MR2.

Dus….als een bandenspecialist me een advies geeft is het onzin volgens de specialisten hier en wat men hier vind is dan een goed advies…..?

Tja….dacht toen wel…..hier zitten de praktijk ervaringsdeskundigen en die zullen het wel weten. Ben toen terug gegaan en gezegd dat die Nexen volgens de deskundigen hier niks is voor een MR2.
Schijnbaar heeft de bandenboer zoveel wetenschap dat hij het aandurfde om te zeggen ‘ga ermee op vakantie (2014 Italie, Oostenrijk, Zwitserland) en als je terug komt en ze zijn niet bevallen krijg je van mij nieuwe. Dat wilt toch wel wat zeggen, of niet!

Twee jaar en ruim 40.000km verder, met de ritjes Duderstadt en Bourtange, kan ik zeggen dat het prima bandje is.

Ik bedoel maar, die nieuwe medewerker ging totaal niet in op mijn vraag maar ging alleen het profiel opmeten.
Is het wijs om met deze band een europa toer te maken, was mijn vraag. Ja hoor want je zit boven het wettelijk toegestane profiel diepte. Dat is wat anders als iemand mee denkt en het bv ook over de weersomstandigheden heeft, wat die band wel of niet kan. Ondanks de bandenboer me dan zegt dat bij droog weer ik zeker die trip aan kan maar met regen wel extra voorzichtig moet zijn had ik in eerste instantie zo iets van…..oké dan laat ik die banden zitten, doen we extra voorzichtig met regen.
Toen ik de MR2 op de brug had staan en de banden weer eens bekeek sloeg de twijfel toe. Je zal maar plotseling in een plas water terecht komen of zo…..

Dus inderdaad, het blijft een eigen beslissing en dus toch voor de zekerheid gegaan en nieuwe achterbanden laten monteren.

Als de banden dan binnen zijn en ze kan laten monteren leer ik weer wat bij. Iets wat ik nog nooit gezien had.
Op weg naar de bandenboer had ik al zo iets van, niet met de luchthamer aan die wielmoeren. Een medewerker die daar al 30 jaar werkt gaf voor ik dat wilde zeggen al aan, zal ze maar met de hand losdraaien hè Jaap. Dan gaat hij de wielen balanceren. Onbalans valt reuze mee, grammetje of 10 en 15. Wat hij dan doet…..terwijl het wiel draait drukt er een rol op de band. Huh….waarom is dat, vraag ik. Die rol simuleert dat je op weg rijd, drukt met een gewicht van 650kg tegen de band zodat de band zich helemaal goed zet. Het kan zijn dat ondanks het wiel goed gebalanceerd is en je gaat ermee rijden er dan toch een onbalans in komt. Doen ze voornamelijk bij auto die hoge snelheden kunnen halen bv Mercedes of BMW.
Heb ik nooit gezien zo iets. En inderdaad, bij één wiel die goed gebalanceerd was had deze na die rol een kleine onbalans erin.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Zo dan, eens even een kleine update.

We hebben met de ZZW bijna 50.000km erop zitten in de drie jaar dat we ‘m nu hebben. Kilometer stand nu 66948km.
Dit jaar alleen al tot nu toe 8200km. Poepoe….gaat rap zo hè en dan zitten we net over de helft. Ik weet het…er zijn er die rijden nog meer met hun ZZW ;)

Voor de vakantie alles tiptop in orde gemaakt. Heeft het weer super gedaan in de Bergen van Oostenrijk.
EBC remmen, blokken en schijven voldoen prima. Ben er zeer tevreden over. Ook merkte ik dat de inlegfilter van K&N een plus punt is. Ook al is het minimaal maar merkte wel dat de bergen opkomen een stuk makkelijker ging.
Was wel erg blij dat ik op het laatste moment toch nieuwe achterbanden heb gezet. Zo goed als de hele vakantie schitterend weer gehad en soms zelfs tropische temperaturen. Op de terugweg echter twee gigantische strotbuien mogen ervaren. Kijk al een boot blijft drijven helpt geen enkele band hahaha maar de Nexen hebben het prima gedaan. Ook tevreden mee dus.

Wel een licht aanlopende remklauw gehad en dan vooral als die warm is. hoorde ik met name bij heel langzaam rijden. Niet tijdens het remmen zelf. Linkerkoplamp vertoonde nu meer condens dan normaal.
Op de zaterdag thuis gekomen en de MR2 de garage in. Dinsdag de MR2 naar buiten willen halen en….tote hose….niksmeer daar, accu plat. Met de starlet aan de praat gekregen. Wat later weer de accu dood. Die is naar de klote dus. Drie jaar oud en van het merk Bosch waarvan ik al vaker heb gehoord dat het bagger is. Inmiddels zit er al een nieuwe in.

Tijdens het wassen meteen opgelet wat de steenslag schade is. Heb toch vele kilometers Hu gevolgd. Dat valt heel erg mee. Wel iets natuurlijk en dat ga ik komende week zo goed als kan oplossen.

Nah binnenkort weer wat te doen dus…..remklauw, koplamp, steenslag.

Tijdens de vakantie ook de dashcam het display kaduuk, de tomtom rider verloor zijn scherm, los gekomen. Met tomtom al contact gehad, wordt opgelost binnen de garantie. Verkoper dashcam nog niks vernomen gaan we nog eens achteraan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door MarcoTwo »

Méér foto's worden we blij van.:)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Zo dan. De wondere wereld der schokbrekers.

Je ziet ze wel eens voor je rijden hè, zo’n autootje waarvan de schokbrekers slecht zijn. Stuiterende achterwielen, een hoop gezwabber. Me vaak genoeg afgevraagd, hoe kunnen ze daarmee rijden.

Zelf heb ik meestal wel snel genoeg in de gaten als iets niet klopt aan m’n auto. Weet nog dat we de MR2 net hadden. Ik maar roepen, linksachter is de schokbreker slecht. Nee hoor zeiden ze, die is prima. Nou nee, die is slecht, zeker weten. Totdat de garage waar ik um gekocht had de schokbrekers ging de monteren. Inderdaad, links achter zo ruft als maar zijn kan.

De laatste weken viel het me op dat de MR2 iets nerveuzer was met spoorvorming. En dit precies nadat ik de achterbanden had laten vernieuwen. Zelfde merk, zelfde maat banden. Zou daar toch niet aan kunnen liggen, dacht ik toen nog. Misschien ligt het wel aan de voorbanden dan? Je bedenkt je van alles maar ook nu weer de gedachten, slecht werkende schokbreker. Wel heel toevallig dat je dit dan pas gaat merken na de achterbanden vernieuwd te hebben.
De meest logische gedachten was dan ook de schokbrekers. Tja om eea uit te sluiten ben ik naar m’n bandenboer gereden. Hij vond de voorbanden eigenlijk helemaal niet slecht, mooi laten zitten was zijn advies.

Tja, dan de voorste schokbrekers maar vervangen dacht ik toen. Die zijn ook 16 jaar oud en de laatste drie jaar hebben ze goed moeten werken. De werking leek goed want de carrosserie indrukken, vergeet het maar. Ook geen lekkage.
Heel even gedacht aan koni-geel. Van de andere kant, de achterste zijn ook pas vernieuwd. Ook weer zonde. Twijfeldetwijfel en dan toch maar voor originele gekozen, rechtstreeks van de dealer.

Vanmorgen deze gemonteerd. En wat blijkt, de oude zijn ook zo ruft als wat. Met gemak zonder al te veel kracht indrukken en niks terug komen. Yep, die benne zo gaar als wat. Toch bijzonder dat met die kapotte schokbrekers de MR2 geen dweil te noemen was. ja meer last van spoorvorming….. heel bijzonder.
Maar goed, nieuwe originele Toyota schokbrekers eronder, weer een zorg minder.

Daarna uit laten lijnen. Die hoefde zo goed als bijna niks af te stellen. Heel klein beetje aan de rechterkant, het spoor zeg maar. “compliment voor de monteurs” zegt de uitlijn specialist nog….

Ook dat is weer 100%
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

MarcoTwo schreef:Méér foto's worden we blij van.:)
Heb ze per ongeluk allemaal gedelete :hypocrite:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Een nieuwe telg in huize Jaapio.

Is me ook wat met die hobby en die auto’s. dan weer dit, dan weer dat hahaha…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toyota Corolla GTSi E10

Toen we de caravan de deur uit hadden gedaan was de Avensis ook niet meer nodig. We hadden het idee, Avensis weg, P8 weg en dan een corolla E10 erbij. Net wat ruimer zo’n E10.

E10 niet te vinden, een mooie dan. Dus uit pure noodzaak maar weer een Starletje gekocht, de huidige P9

Al die tijd toch met een scheef oog uitgekeken naar een mooie E10 GTSi of GXi.

En dan nu eentje gevonden. Mooie is, vlak voor onze vakantie stond deze al te koop. Ja duuhhhh eerst maar op vakantie. Nog voor we op vakantie gingen was de E10 alweer van het net af. Eigenaar had zich bedacht.
Anderhalve week geleden staat die weer te koop. Oh…ja….doen of niet doen??? Of je ooit nog zo’n mooie tegen komt met maar 108.000km op de klok? Van de 2de eigenaar en met audio installatie erin waarje U tegen zegt. Dat laatste vind ik maar niks maar wat erin is gegaan kan er ook weer uit.
Redelijk aan de prijs, dat wel. Ik ben echter van mening dat soms iets best wat meer mag kosten als het goed is.
Ja daar gaan we dan, een Corolla E10 GTSi rijker.

Een auto van 21 jaar oud, daar is altijd wel iets aan te verbeteren, te vervangen. Het is echt een mooi exemplaar maar na een kleine twee weken toch her en der wat gevonden wat verbeterd kan worden.
En dan slaat het noodlot weer toe. Na één ritje Maastricht op en neer is een ashoes al naar de klote.
Verder viel me op dat de koppeling wat schrompt zeg maar. Slipt niet of zo maar je voelt aan het pedaal en de hakkerige schakeling dat deze wel vernieuwd mag worden. Niet omdat het moet maar omdat het kan. Dan meteen ook frisse bakolie erop.
Weitecc veren….toch wel wat stug maar wel prima in orde. Die gaan er toch ook onderuit. Niet mooi meer en 4cm verlaging vind ik net wat te veel en te stug. Nieuwe schokbrekers rondom en Eibach veren. Vind ik net wat fijner.
Dit zijn de dingen die we het eerst gaan doen.

Audio? Ja, gaat er uit. Alles op de radio na dan.
Angel Eyes koplapmen….gaan eruit. Originele komen er terug in.
Rechter spatbord voor is niet origineel, imitatie. Die ga ik ook vervangen voor een originele.
Er zit een HKS air intake in met dito filter. Die gaat er denkelijk ook uit (ben ik nog niet over uit)
Toekomst plannen genoeg dus.

Afgelopen week de eerste klus geklaard. Ashoes vervangen. Werkje van niks zal je denken…..nooouuuuu….
Auto op de brug, wiel eraf en dan de asmoer even losdraaien met een luchtsleutel. Mooi niet dus….niet los te krijgen. Zware ratel erop, lange buis…niet los te krijgen.

Afbeelding

Wiel er weer op en naar een vrachtwagen bandenboer gereden. Voor hun een eitje zou je zeggen. Nou…die hadden er ook moeite mee maar de moer was dan toch los.
En dan een tikje tegen de homokineet om deze los te krijgen. Lukt niet. As er maar uit en erop meppen, lukt niet. Om de boel niet kapot te slaan er maar een hoes over getrokken met zo’n raar apparaat. Had ik nog nooit gezien. Ashoes gefikst iig.
Volgens de monteur heeft de as toch wel wat speling in de bak. Volgens hem zou dat niet mogen.

Afbeelding

Verder zien we dan ook dat de as al eens vervangen is, lijkt het op daar er een nummer op de as is gekalkt.

Afbeelding

Dergelijke nummertjes zal Toyota er niet op kliederen….toch.

Anyway, de remtrommels en schijven zijn inmiddels ook al netjes gemaakt. Oog wilt altijd wat en roest is niks. Ziet er weer net wat beter uit. Afgelopen zondag gedaan, mooi weer, lekker wat kloemelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nieuw project is geboren.

Ons Starletje blijft voorlopig binnen onze gelederen. Gaat dus uit de verkoop.

Het volgende wat gaat gebeuren zijn de nieuwe veren en schokbrekers en koppelingset.
Ik ga voor monroe of KYB schokdempers, Eibach veren en op advies van Kees een Sachs koppelingset.

Audio wat erin zit. Werkelijk bizar wat een geluid daar uit komt.

Hier wat foto’s van al dit geweld. Het enige wat je ziet als je in de auto zit is de auto radio. Verder zie je geen kabeltje of wat dan ook. Zeer professioneel ingebouwd.

In de kofferbak

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Alles met ventilators gekoeld

Hoedenplank

Afbeelding

Achter de achterbank leuning

Afbeelding

Onder de linker voorstoel

Afbeelding

Onder de rechter voorstoel

Afbeelding

Dashboard kastje voor

Afbeelding

Accuklemmen, powercables

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Accu en Dynamo zijn aangepast.

Ingebouwd door Audio Wolff en de Toyota dealer.

Van de ene kant jammer dat ik weinig geef om zo iets….
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door bond »

Nou Jaap een leuke auto. Wordt nog een leuk kleus om dat netjes uit te bouwen maar suc6 er mee
Plaats reactie