Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door MarcoTwo »

Een gave GTSi zal zeker niet mee vallen om te vinden. Mooie score!

Met het oudere spul heb je eigenlijk altijd wel wat te perfectioneren. Schokdempers achter schijnen een bekend slijtage euvel te zijn, ik had een stapel dozen met veerpoten voor de E10 en tot mijn verbazing kwam er een run op (tja voor een tientje of 5 per set).
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Ja idd Marco, een mooie vinden is niet gemakkelijk geweest, geduld is een schone zaak. :adhd:

Wat voor een merk had je? En 5 tientjes voor een set is een mooie prijs.. :dux-blij_thumb-up:

Ik ga denkelijk voor KYB.....of Monroe...
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Vandaag lekker een stukkie MR2 gereden....en wel met een reden :)

De originele koplampen en cornerlights gescoord voor de corolla.....toertje Baarlo was wel ff lekker.

Tevens luxe kenteken platen gemonteerd en de alom bekende Wild Bunch kentekenplaathouder....

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Eerste spulletjes binnen gedruppeld.....op weg naar een perfecte E10 :adhd:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door MarcoTwo »

jaapio schreef:Ja idd Marco, een mooie vinden is niet gemakkelijk geweest, geduld is een schone zaak. :adhd:

Wat voor een merk had je? En 5 tientjes voor een set is een mooie prijs.. :dux-blij_thumb-up:

Ik ga denkelijk voor KYB.....of Monroe...
Was Monroe. :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door De achterbank »

lekker bezig Jaapie :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

9 november 2016

En dan is het vandaag D-day. Nieuwe monroe’s en eibachjes monteren....so easy :D . Jaha, was het maar so easy. :shock:

Niet dus. :(

We beginnen met de moertjes van de veerpoten onder de motorkap los te draaien. Van de 6 moeren ziet er eentje best wel vreemd uit. Dan zie ik dat van dat ene draadeindje een stukje is afgezaagd. Vandaar de vreemde moer. Waarom dat is gedaan??? Ik nie weet!!

Weldra hebben we linker schokbreker voor eronder uit. Verenklem hebben we niet nodig. De moer is zo los en de veer eraf. En dan…..de rubbers die in de schotels komen te liggen zijn helemaal ruft. Dat wat ervan over is, is met kit aan elkaar geplakt en in de schotels geplakt. Als het je niks uit maakt is het wel functioneel, dat wel, maar zo wil ik het niet hebben. Goed of niet, is mijn motto.

Afbeelding

De schotel is best wel aan roest onderhevig. Mmmm….nieuw of…..???? toplager is aan een draadeindje gerommeld, stukje afgezaagd. . Stofhoesschotelrubberding, of hoe je ook noemen mag, is ook ruft.

Afbeelding

Tja dat gaat niks worden vandaag dus of…. Met de vriend, die me helpt, naar de onderdelenboer. Wat willen we hebben.
2 x Monroe stofhoes setjes voor achter besteld
2 x Veerpootlager voor de voorkant besteld
Dan een prijsopgaaf voor zo’n Stofhoesschotelrubberding voor aan de voorkant. Die zit aan de bovenkant zeg maar. Uuhhhh €49.- ex btw….PER STUK. Nou nee gaan we niet doen nu…. Poepoe heb je ook nieuwe voor zeg.

De verroeste schotels zijn we gaan zandstralen. Ze zijn inmiddels ook al voorzien van laag hammerite

Afbeelding

Afbeelding

Dan een ritje naar Hof Car and Parts in Landgraaf in de hoop dat hij veerpoten heeft liggen van een E10 en dat daar de rubbers nog in redelijke staat zijn. Oei…nog twee stuks. Ik mag ze mee nemen en kijken of de rubbers nog te gebruiken zijn. Dat zien we morgen wel.

Tja…dan mag die zo een nachtje logeren. Staat iig nu warm en droog

Afbeelding


11 november 2016

Ging niet zonder slag of stoot zeg, nieuwe schokbrekers en veren monteren.

Zoals verwacht waren de veerpootlagers en achterste stofhoezen wel mooi op tijd binnen. Sjeng oan de geng en weldra konden we beginnen. Eerst de achterste schokbrekers. Makkie, is ook een klusje van niks eigenlijk hè. Bouten, moeren, alles ging goed los. Ook die kleine stabilisatorstangetjes. Voor het monteren de bouten en moeren goed ingesmeerd.
Alles nieuw, schoon, proper en sjiek.

Afbeelding

Afbeelding

Dan zijn de voorste krengen aan de beurt.

In de oude veerpoten zaten precies de schotelrubbers die ik moest hebben. Rubber in de schotel, eibach veer erop en dan toch de veerklemmen nodig. Vers gelakte schotel erop en dan de nieuwe veerpootlager, ook van het merk Monroe. Ik zie dat het een gesloten lager is. anyway, er zit zo’n stofring bij. Zal er niet voor niks bij zitten. Dus die stofring op de schotel, veerpootlager erop. De boel vast draaien.
Klaar zou je denken. NOT….lager draait niet. Huh…..boosdoener, die stofring. Boel weer uit elkaar, stofring eruit, boel weer in elkaar en voila. Lagertje draait als een tierelier.

De next one. Zelfde recept. Deze begon toch wat tegen te stribbelen. Met van die halfbakken veerklemmen wilde het niet meer zo. Na een hoop gedoe de boel eindelijk in elkaar. Zucht….
En dan, speling in het nieuwe lager. En niet zo zuinig ook zeg. Aaargggghhhhh….. tja dan maar een oude terug zetten.

Wat ik niet begrijp is dat gedoe met die stofring. We hebben een gesloten veerpootlager en dan zit er die stofring bij. Moet die stofring nu wel of niet gemonteerd worden? Gemonteerd draait het lager niet, zonder draait die goed.

Anyway, binnenkort weer een veerpoot er onderuit halen.



Gisteren een nieuw veerpootlager binnen gekregen.

Nu blijf ik toch met een vraag zitten. Die rubberen ring/stofring of hoe het ook heten mag. Moet die er nu tussen of niet? En dan hoe?

Afbeelding

Afbeelding

Het is een gesloten lager. Zet ik die ring er tussen dan komt die klem te zitten en draait de hele boel niet. Bij de andere heb ik um er tussenuit gelaten en draait het lager mooi soepel.

Waarom zou alles ook in één keer goed gaan hè. Ik denk dat we nogmaals geluk hebben en dat een nieuwe schokbreker ook niet goed is. Zodra ik een drempel afrijd dan hoor je best een harde knal, als of er iets los zit. Weet zeker dat alles goed vast gezet is. tja, de veerpoot moet er toch weer onderuit dus….. komende maandag misschien de klus gaan klaren.

Vraag me niet wat we gedaan hebben…….

Dat een derde schokbreker ook kapot zou zijn was erg onwaarschijnlijk, wel mogelijk natuurlijk.

Alles weer gedemonteerd, schokbreker na gekeken en er was niks mis mee. Ook het veerpoot lager goed gecheckt, ook niks mis mee. Wat wel zo was……en hoe dat mogelijk is weten we niet. Nu bleek alleen rechts een bumpstop te zitten en links was die verdwenen, weg, pleite, niet meer te vinden.
We weten zeker dat we bij de Monroe’s elke keer de bumpstop erop hadden gedaan. Denkelijk in alle hektiek, schokbreker stress en balen als een stekker nu de laatste keer die bumstop vergeten of zo….ik weet het echt niet. Of dat nu het probleem is geweest, ik weet het niet. Beide Monroe’s waren echt kapot want dat hebben we bij de onderdelen boer nogmaals bekeken.

Een bumpstop gemonteerd, alles weer netjes in elkaar gezet en viola…problem solved.

Ging om dit oranje ding wat onder de doppen ligt waar de hoes overheen geschoven zit. Ik noem het wel bumpstop maar of dat het ook is???

Afbeelding

Op de achterste ziet het zo uit.
Afbeelding

Zo zit het nu in elkaar…..stofhoes rubber 48157. En dat ding 48331.
Afbeelding

Wat rijden betreft, rijd nu zoals ik gewend ben van een verlaagde auto. Heb niet de indruk dat die op het einde bonkt, integendeel zelfs. Rijd nu iets comfortabeler als met die weiteccs zelfs. Zelfs aan de achterkant met al dat gewicht er (nog) in.

Tot hoofdbrekens toe probeer ik er achter te komen wat hier mis is gegaan en waarom. Dat het oranje stopje de oplossing zou zijn gaat er bij mij ook niet in.

Belangrijkste is wel dat het opgelost is.



4 december 2016

Vandaag wat leuks opgehaald. Ritje naar Groningen….. auf der autobahn. Eerste lange rit en is goed bevallen…..kan alleen maar beter worden als dat gewicht er allemaal uit is. Hele stukken aan de 180km/h gehangen en de 200km/h ook nog aan getikt. Met die snelheden lust die wel een slokje hoor….. Vandaag dus bijna 650 kilometer op het tellertje erbij.

Wat hebben we gescoord……een Remus einddemper en een origineel dakspoilertje :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Remus krijgt nog wel een mooi polijst beurtje :D

5 december 2016

Tja…zonnetje schijnt, MR2 naar buiten en aan de klus…..resultaat mag er zijn vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie neu :D :D

7 december 2016

Poehee…had nog wat voeten in de aarde dit Remus klusje. Gisteren eronder gefriemeld en dan blijkt die er niet mooi onder te zitten door de uitsparing in de bumperlip. Vandaag maar eens gekeken wat ik eraan kon doen. Om een lang verhaal kort te houden…..tis gelukt, zit er netjes onder en een zeer mooi beschaafd brommetje nu.

Afbeelding

Ik is er blij mee….op naar de volgende klus.


24 december 2016-12-28

Kerstcadeautjes net op tijd binnen…… :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog een grappige km stand :)

Afbeelding

27 december 2016-12-28

Poepoe….vandaag eens begonnen met operatie……verwijderdeaudio.

Was tot nog toe al een flinke klus. Ik heb nu alles vanaf het dasboard eruit….spaghetti zooi haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan…..dan sluiten we de accu weer aan en dan….taaatuuutaaatuuu….gaat het alarm af. Wat een pokke herrie. Snel met het sleuteltje resette. Is die even uit begint die weer te loeien….accu klem er af…blijft loeien…..omai en nu? Kabeltje bij de toeter even losgehaald. Zit er ergens nog een toeter. Dit kon met het sleuteltje opgelost worden.
Volgende klus dus onder het dashboard en tunnelbak de kabels eruit halen.

Nu kan ik wel op zoek naar een hoedenplank en de bekleding wat bovenop het reserve wiel ligt…..iemand?
:turn-l:
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door MarcoTwo »

Leuk klusje!

Hoe heb je die demper zo mooi kunnen polijsten (waarmee exact)?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Met koper(staal)wol en heel fijn schuurpapier voor behandelen en dan met twee verschillende soorten polijstspul aan de gang met deze jongen :adhd:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

mooi k@t dus. Alle foto's pleite. Photobucket heeft zijn voorwaarden veranderd en om de foto's door te linken kost het nu 39.99 dollar per maand. Ga ik dus niet doen hè. :ermz:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door CelicaTwinCAm »

39,99 per maand :) Die zijn niet bang
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Die zijn zeker niet bang.....wil ze niet de kost geven die dan denken....betaal maar anders ::) ::)

Ik ga dat niet doen.....dan maar geen foto's meer en maar op zoek naar wat anders..... imgur

Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door bond »

:maxititan-wow: Ziet er top uit.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door erikmr »

8) super red ;D ;D
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door El Butre »

Wauw! Heb je em schoongelikt Jaap? Ziet er beter uit dan nieuw! En die opzetstukken staan super!
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

hahaha schoon gelikt....lik niks schoon...ook de emmer niet. Eerst wassen, dan likken wwhahahaha.... auto hè :adhd:

Ben erg tevreden met de eindstukken....nu de side skirts er nog op....

Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door bond »

En al geplaatst.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Aanstaande vrijdag misschien Ed :adhd:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Zo dan, was een mega klus.....bijna alle foto's staan er weer in. :adhd: Enkele vind ik niet meer terug..... :ik-weer:

Zit me alleen af te vragen of ik het Corolla verhaal hier verder moet vertellen :hypocrite: :hypocrite:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Gisteren dan eindelijk de side skirts op de MR2 gefriemeld. Het werd ook eens tijd ook haha....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie