Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door De achterbank »

Staat erg goed Jaapie! Mag je trots op zijn :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Thanks Jeroen....ben er ook happy mee. :adhd:

En dat, nadat ze twee op zolder hebben gelegen hahaha. :frusty:
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door erikmr »

8) nog een paar dagen en we kunnen het live bewonderen ;D
:D!
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

:D! :D! Afbeelding
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door white lightning »

mooi hoor jaap staat hem goed.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Dank U :koffie:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door hans1982 »

Jaap mooie kit, zit er nu ook al een tijd naar te kijken en sta op het punt hem te bestellen. Mag ik vragen wat jij kwijt was voor het spuitwerk?

Las dat je voor je e10 van de mistlampen drl verlichting wilde maken. Dat heb ik ook gedaan met mijn zzw30 en heb de modules gebruikt van aliexpress. Als mijn verlichting aangaat gaan mijn drl lampen zwakker branden werkt perfect.

Maar nogmaals prachtige zzw30 heb je daar
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Thanks Hans.... :dux-blij_thumb-up:

Goh weet jij nog zo'n kit uit te halen dan? Ik heb twee jaargezocht naar de frontlip.....niet te vinden tot nog toe :nooo: :nooo:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door hans1982 »

Imitatie op ebay, de frontlip hebben ze alleen voor de facelift bumper (maar ik heb er inmiddels een faceliftbumper erop zitten). De achterskirts zijn gelijk aan die van jou, en de sideskirt is iets afwijkend. Dus helaas niet origineel TTE, maar wel een kit die geleverd is door toyota in de UK.

Maar op dit moment heb ik helaas even weinig tijd voor wijzigingen, heb nog steeds een setje nieuwe tte verlagingsveren liggen die erop moeten ;-)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Oja....die kitjes heb ik wel voorbij zien komen inderdaad.....ook niet verkeerd toch?

Ooohoooo je veren er nog niet onder.... :maxititan-wow:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Nog één nachtje slapen…..en dan …. Duderstadt. :adhd:

I
Love
It

Gisteren de MR2 maar eens goed proper gaan maken. Gelukkig kon ik in de loods terecht want het is momenteel bagger weer zeg.
Emmertje vol gepropt met poets en reinig garnituur en hoppa…of we go.

Afbeelding

Na een zuigbeurt (ahum dat klinkt verkeerd hahaha) wasbeurt, en waxbeurt staat ze weer te schitteren.

Afbeelding

Voor hoe lang met dat klote weer ;)

Side skirts….ben er blij mee. Zelf monteren is op zich goed gegaan maar toch niet helemaal. Na de wasbeurt zag ik toch dat op een plek de aansluiting niet optimaal is. tja alle begin is lastig en waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Niet getreurd, ben er weer even goed voor gaan zitten en denkelijk zit alles nu wel goed vast. Was wel een kliederboel hoor.

Afbeelding

Afbeelding
Spiegeltje spiegeltje….. :hypocrite:

Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door erikmr »

8) janus glim van de zeepfabriek ;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

hans1982 schreef:..............Las dat je voor je e10 van de mistlampen drl verlichting wilde maken. Dat heb ik ook gedaan met mijn zzw30 en heb de modules gebruikt van aliexpress. Als mijn verlichting aangaat gaan mijn drl lampen zwakker branden werkt perfect.

Maar nogmaals prachtige zzw30 heb je daar
En heb um binnen Hans..... :adhd: uit het verre china.....kost geen drol en als het nu gaat werken :adhd:

Afbeelding
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door hans1982 »

Gaat heel snel tegenwoordig, maar dit gaat zeker werken succes met inbouwen.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Interpretatie van geschreven tekst…..pppffffff……

Vol goede moed begonnen om die module aan te sluiten vanmorgen. Op zich een makkie…denk je dan. mooi kompleet…stekkers naar de lampen en rest wijst zich van zelf……dacht ik.
Dus stekker van de drl lamp en de yellow draad naar de verlichting. Heb die van de stadsverlichting af getapt. Rechts het zelfde. Wit naar de headlight….blauw op schakel spanning en groen….geeeeeeen idee.

Afbeelding

Eerst professoris aangesloten. Test test…op contact, doet het. Licht aan….gaat niet zwakker branden! Dat is niet goed dus. Licht uit, gaan ze een seconde zwakker branden en dan weer op volle sterkte.
WTF…..is dit dan? Van contact af, blijven een 20 seconden na branden. Alles nog eens na gelopen…..alles aan gesloten zoals op de tekening. Pppffff….zou het dan toch Chinese rommel zijn?

Maar eens internet op duiken….. tja….. in de usa hebben ze van side verlichting dus ging ik er van uit dat die daarop aangesloten moest worden. Aangezien wij geen side verlichting hebben leek me op het stadlicht het meest aannemelijke.
Wat blijkt….die yellow draad zou op het knipperlicht moeten/kunnen. Hoeft niet, kan wel. Je zou verwachten dat er dan “turnlight” staat, toch!!
Nah die los getrokken en voila…..werkt zoals we willen. Op contact, drl aan op volle sterkte, licht aan, dan gaan ze zwakker branden. Joepie.
Wat die groene draad betreft….wasniet echt duidelijk. Stond wel dat ik die op 12v kon aansluiten. Nou dan zet ik die op de accu plus. Nahja zeg…..heb je stroboscoop verlichting hahahaha. Heb ik echt niet aangesloten. Alleen zoals het hoort zoals boven beschreven.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Code rood, oranje of geel. Hoor de wind waait in Hollandia. Flinke woei buiten hoor en het ergste moet nog komen vandaag.
Kan ook nergens naar toe omdat ik zit te wachten op een pakketje.

Wat doe je dan?

Laat ik m’n project topic hier maar eens bijwerken. Mede ook het nu weer langzaam begint te kriebelen nu de vuurpijlen en knalgevallen weer achter ons liggen.

Waar was ik gebleven? Oja….. na Bourtange 2017.

16 september 2017
Bourtange 2017. Weekje op vakantie geweest in Greuningn met de MR2. Nou Nou had beter met een boot kunnen gaan. Wat een vies takke weer was dat.
Resultaat.... achterlichten van de MR2 kliederkleddernat. Was nu wat meer dan een beetje condens :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om er iets aan te doen dus want dit ziet niet uit. Achterlichten haal je er niet zo maar even snel uit. Dan moet eerst de spoiler er af en dan kunnen de achterlichten er uit. oeps, wat een smeerboel zeg....bah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorzichtig de unit uit elkaar halen. De afdichting zou door de rubberenring die erin zit voldoende moeten zijn. Nou amehoela dus niet.
Op de plek waar de ring zit heb ik kit gedaan, ring in de kit gelegd, op de ring ook nog wat kit en dan de kap er weer op.

Afbeelding

Dan de hele boel weer in elkaar gezet. Voor de zekerheid alle naden ook nog eens gekit.
Dat wordt dan een smeerboel. Dag later alle overtollige kit weg gepulkt zodat het er weer netjes uit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er toch niet uit hè :) maar met een beetje liefde en tijd, maar vooral iets langere nagels hahaha..... wordt het dan uiteindelijk dit......

Afbeelding

Afbeelding

Much better :lol: :lol:

Uiteraard heb ik meteen ook wel die smeerboel proper en rein gemaakt voor ik de lampen teruggezet heb.

Afbeelding


Corolla inmiddels getaxeerd en tegen taxatie waarde allrisk verzekerd. "Klassiekers voor Alledagverzekering" heet dat dan. Wat zoveel heeft te zeggen dat je bv ook woon/werkverkeer ermee mag rijden.
Voorwaarde is wel dat het voertuig gestald moet staan in een afgesloten ruimte, dan wel een carport.
Nah daaraan voldoen we nu dus ook.....

Afbeelding



Aankomende vrijdag komt er een nieuwe versnellingsbak onder de GTSi. Ik heb een bak en bij behorende assen over kunnen nemen en die hebben pas 70.000km het levenslicht gezien.
Iets klopt niet in de huidige bak. Laatst kwamen er wel heel rare geluiden uit die bak en dan is het weer weg. Heel vreemd.
Afgelopen week de bak wat schoon gemaakt en wat kleine zaken van een nieuw laak laagje voorzien.
Gisteren de oliekeringen besteld. Die vervang ik uit voorzorg. Zal je net zien dat die dan over een tijdje beginnen te lekken.

Afbeelding

Afbeelding

Als we de bak gaan wisselen komen we er achter wat het vreemde geluid veroorzaakte. De koppeling hadden we een kleine 5000km geleden vervangen. Nu al bleek het druklager kaduuk te zijn. Dat was dus de boosdoener. Toch de bak en assen vervangen omdat die wat minder kilometerkes erop heeft zitten.

Geluid uit de bak kwam dus door het druk lager en niet uit de bak zelf zeg maar (wat ik wel dacht)

Afbeelding
Dat deel heeft wat rond gewapperd in de bak. Bizar na nog geen 5000km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed te zien is waar dat deel het eea geraakt heeft.

Dan begin je lekker, nog niet wetende dat het een lange dag gaat worden 8-)

Afbeelding



19 oktober 2017

En weer iets wat mooier gemaakt. Dit keer het hitteschild. :lol:

Op zich was het hitteschild best nog wel in goede staat.

Afbeelding

Kleine beetje corrosie plekjes maar viel reuze mee, heb al erger gezien.
En dan toch wilde ik het weer net wat netter hebben.

Gisteren een spuitbus hitte bestendige Motip lak gehaald. Kleur, Silver.
En dan vind ik het 100x helemaal niks. Ziet wel iets beter uit maar het bevalt me niet. :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan niet helemaal de vinger erop leggen waarom het me niet bevalt. Vandaag dus maar een spuitbus zwart gehaald. :shock:
Hitteschild er weer vanaf gehaald en goed waterproof geschuurd.
Dan enkele lagen lak erop, gemonteerd en dan is Jaapio wel tevreden. Zwart vind ik stukken beter. :D

Afbeelding

Afbeelding

Meteen de boutjes en moertjes van rvs exemplaren voorzien. 8-)

17 november 2017

Gisteren GTSi medicatie binnen gekregen...... :shock:

Vandaag gaan we de COPD achtige verschijnselen oplossen..... :lol:

Afbeelding

Voor betere lucht 8-)

Jammer genoeg heeft de GTSi een raar probleem. Op de een of andere manier komt het stuur niet helemaal terug in de neutraal stand na het nemen van een bocht. Ik heb de GTSi al meerdere malen laten uitlijnen, zelfs bij verschillende bedrijven. De uitlijning is perfect. Veerpootlagers nieuw. Raarrrrrrrrrrr en heel irritant. Een bevriende Toyota monteur heeft de boel al eens na gekeken. Het enige wat hij kon vinden is dat er iets teveel vloeistof in de stuurpomp zat en…… de vloeistof transparant is. Dit zou rood moeten zijn, was zijn opmerking. Vloeistof vervangen en op peil gezet maar geen verbetering.

En dan afgelopen zondag 14 januari 2018.

Samen met Kees en Mark een sleuteldagje gehad en wel aan de MR2. Van Vincent “Hof Car and Parts” mochten we gebruik maken van zijn accommodatie, brug, gereedschap etc etc.
Wat gingen we doen? De katalysator vervangen voor een sport kat.

Super leuke sleuteldag gehad. MR2 is een stukkie vinniger geworden, duidelijk merkbaar.
Daarnaast hebben Kees en Mark ook een stukje in de GTSi gereden en zelf ervaren hoe die stuurt. Hoogst waarschijnlijk toch de stuurpomp/stuurhuis. Er zat namelijk transparante olie in het stuurhuis en dat kan helemaal niet volgens Mark. Hoogstwaarschijnlijk zit er verkeerde olie in. Niet met zekerheid te zeggen maar denkelijk wel. Ik hoop echt dat het dat is want dan is het hoppa een andere pomp en stuurhuis en klaar is klara.

Anyway….heb wat bilderkes gemaakt.

Als eerste de kunststof platen onder de auto verwijderd en de moeren en bouten goed ingespoten met moekefoek.

Daarna de spoiler gedemonteerd om zo goed bij de stekker te kunnen komen van de lamdasonde

Afbeelding

Een joekel van een katalysator

Afbeelding

Kijk Kees eens…..vele handen maken licht werk….onder toeziend oog van mijn Kroepoekje

Afbeelding


Uiteindelijk zit die er schitterend onder. Met medewerking van Mark en Kees…super bedankt heren.

Afbeelding

En om het volledig te maken….the sound of Remus met uitgeramde pre-cats en een sportcat.

https://youtu.be/3C0ISBnhq_Q


En dan gaat Kees ook even een stukje proefrijden in onze MR2. Je zou denken dat hij zou zeggen….jooooo rijd prima met de met de sport kat maar nee. Als hij uitstapt is het eerste wat hij zegt “wat voor een remmen heb jij eronder” hahahahaha…… geweldig.

Anyway, sportkat is een succes. De MR2 rijd een stuk fijner.

Ook nog even gehad over de GTSi. Hoogstwaarschijnlijk heeft men er verkeerde olie in de stuurpomp gedaan. Wellicht dot4 of zo. Zou een oorzaak kunnen zijn. Als dat zo is dan zetten de interne rubbers uit met als gevolg dat de boel niet mooi terug komt, zo heb ik me laten vertellen.

Wat gaan we nu doen? Stuurhuis en stuurpomp vervangen. De pomp heb ik al en als het goed is komt vandaag het stuurhuis binnen. Dat is dan ook de reden dat ik thuis moet blijven.
Laatst gewijzigd door jaapio op 18 mar 2019, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door hans1982 »

goed bezig jaap ziet er netjes uit, maar kun je ook aangeven waarom die nu beter rijd met die cat, ben wel benieuwd. En waar heb je die cat vandaan? en zijn er geen lampjes gaan branden?
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door jaapio »

Betere, snellere doorstroming van de uitlaatgassen. Ga zelf maar eens 5km hardlopen ademend door een rietje :hypocrite:
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Bericht door Kees »

Aangezien jaap er nog maar een rondje om de kerk mee gereden heeft en ik daarintegen 150 km getest heb, even mijn ervaring.

Motor reageert veel feller bij stationair, beetje gas en hij klimt al snel in de toeren. Daarnaast pakt ie vanuit onder vloeiender op en loopt zonder morren ook bovenin tot aan t rood....

Was het trouwens een 100 of 200 cells kat jaap? Dat ben ik ff kwijt.
Plaats reactie