Op weg “naar” Toyota en een MR2.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Ga het zeker wel vragen.....goeie tip;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

En weer een leuke mooie update.

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan enkele mede mr2 fanaten
Laatst gewijzigd door jaapio op 16 jul 2017, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

:applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
marthijn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:33
Type MR2: AW11

Bericht door marthijn »

:clapclap: :clapclap: :clapclap:
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Nice!
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Netjes!
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

En weer een leuke maar zinvolle update.

Gisteren een setje DRL verlichting gekocht van Phillips.

klik hier

Zou één van de betere en de laatste nieuwe zijn.

Afbeelding

Tja en dan denk je dat doe je wel even hè. Vanmorgen vol goede moed begonnen en als eerste in de installatiehandleiding lezen. Uche…..plaats de controlbox zo dicht mogelijk bij de accu…..lees ik. Ja duh….accu zit achterin en de drl verlichting behoort aan de voorkant. Nah gaat lekker dan, en nu? De zekeringkast zit wel voor in en daar heb ik de dikke kabel vanaf de accu gepakt en de controlbox daarop aangesloten. Inkeping gemaakt in de dikke kabel en de benodigde kabel eraan gesoldeerd. Flink wat isolatietape erop en die zit.

Afbeelding

Tja en dan, waar ga ik die controlbox plaatsen zonder gaten te moeten gaan boren in de carrosserie? Nergens een geschikte plek. Dan maar zelf wat fabriceren. Een beugeltje gemaakt waarop de controlbox vastgeschroefd zit.

Afbeelding

Dan een ontzettend gepiel om die kabel weg te werken. Uiteindelijk na veel gedoe dat ook gelukt. Voor ik de lampen in hun houders klik nog eens gecheckt of alles het doet. Yep….kabels aansluiten nadat ze weg gewerkt zijn, lampen in de houders geklikt, zekeringkast weer in elkaar gezet….en weer checken. Oei….zet de auto op contact en ze doen het niet. Zet de verlichting aan en ze doen het wel gedimd, zoals dat hoort. Weer van het licht af en ze branden op volle sterkte maar na een seconden of 10 gaan ze uit. Hier klopt iets niet. Op internet gaan kijken….haaaahahahaha…ze gaan pas branden als je de motor start…duuuhhhhhhhhh. En ja hoor…alles werkt prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat ze erg veel licht geven. Is op de foto niet zo te zien. Jaapje is tevreden….
Laatst gewijzigd door jaapio op 16 jul 2017, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marthijn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:33
Type MR2: AW11

Bericht door marthijn »

staat mooi, vast nog beter in het donker:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

En hoe ziet het uit in het donker?

Nou, zo dus.

Afbeelding

Afbeelding
Zonder de gewone verlichting aan
Afbeelding

Afbeelding
Met gewone verlichting aan.

Zeer goede DRL verlichting moet ik zeggen. Niet goedkoop maar je hebt wel iets goeds.
Laatst gewijzigd door jaapio op 16 jul 2017, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Ziet er goed uit!
Is dit niet van die dag rijverlichting die uit hoort te gaan als je de normale lampen aan doet?
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Nee deze dimt als je de gewone verlichting aan doet. Is een goed gekeurde set....dus zo zou het mogen. Moet alleen de stadsverlichting nog eruit halen...dat mag weer niet samen met DRL verlichting branden.
Afbeelding
jot

Bericht door jot »


Heb me een tijdje geleden ook eens verdiept in DRL maar vond het wel vreemddat DRL alleen aan de voorkant zit en de achterlichten uit blijven. Lijkt medat een auto net zo goed ook aan de achterkant goed te zien moet zijn. En jabij een ZZW30 zit de accu op de verkeerde plaats.:adhd:Maar nee, ziet er goed uitman. Ben zelf ook van plan eens DRL te monteren. Tot die tijd zet ik mijn veren breedstralers aan als DRL zal wel niet mogen van oom agent maar vind het welprettig mo goed gezien te worden.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

jaapio schreef:Nee deze dimt als je de gewone verlichting aan doet. Is een goed gekeurde set....dus zo zou het mogen. Moet alleen de stadsverlichting nog eruit halen...dat mag weer niet samen met DRL verlichting branden.
Overdag is deze toch wel uit?

I.c.m. dimlicht (en gedimd DRL LEDs) wel of ik moet me heel drastisch vergissen dat ik wel parkeerlicht (''stadslicht'') aan kan zetten + gedimde OEM LED DRL en dat dit met ingeschakelde dimlicht niet brandt.

Lees: parkeerlicht wat uitgaat als je dimlicht aan zet, heb ik nog nooit gezien. Branden wel samen als je de lichtschakelaar op een aanstand zet.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

jot schreef: Heb me een tijdje geleden ook eens verdiept in DRL maar vond het wel vreemddat DRL alleen aan de voorkant zit en de achterlichten uit blijven. Lijkt medat een auto net zo goed ook aan de achterkant goed te zien moet zijn. En jabij een ZZW30 zit de accu op de verkeerde plaats.:adhd:Maar nee, ziet er goed uitman. Ben zelf ook van plan eens DRL te monteren. Tot die tijd zet ik mijn veren breedstralers aan als DRL zal wel niet mogen van oom agent maar vind het welprettig mo goed gezien te worden.

Ik heb DRL met ingeschakelde achterlichten. ;D Alleen de kentekenverlichting blijft dan wel uit.

Ja, af fabriek en een kwestie van in laten schakelen met zo'n dealerdiagnoseconnectapparaat.

Vinkje geven en het werkt.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
jot

Bericht door jot »


Blijft raar dat de achterlichten niet af fabriek aan gaan bij DRL. Alles watik de laatsten tijd zie rijden met DLR zijn de achterlichten uit.:huh:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

MarcoTwo schreef:Overdag is deze toch wel uit?

I.c.m. dimlicht (en gedimd DRL LEDs) wel of ik moet me heel drastisch vergissen dat ik wel parkeerlicht (''stadslicht'') aan kan zetten + gedimde OEM LED DRL en dat dit met ingeschakelde dimlicht niet brandt.

Lees: parkeerlicht wat uitgaat als je dimlicht aan zet, heb ik nog nooit gezien. Branden wel samen als je de lichtschakelaar op een aanstand zet.
Ja overdag zijn de parkeerlichten uit. Dan zou het geen probleem zijn. ’s Avonds doe je de gewone verlichting aan en dan gaan ook de parkeerlichten branden. DRL brand dan ook maar gedimd. En dat mag dus niet, zowel DRL ( gedimd) en de parkeerlichten.

Zo staat het letterlijk in het instructieboekje.

NL Belangrijk:
De Phillips DaylightGuide modules worden ’s nachts gedimd en vervangen volledig de positielichten (parkeerlichten). Omdat het verboden is te rijden met vier positielichten (parkeerlichten) aan de voorzijde, moeten de reeds aanwezige lampen worden verwijderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Case closed.

Vandaag contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering ivm de spanrol van de MR2. het wachten was op Dekra ivm vocht in de koplamp.
Dekra heeft mede gedeeld dat ten tijde zij de expertise uitvoerde er geen vocht in de koplamp zat. Ppppfffff….die beste man heeft het gezien waar ik bij was en wist me te vertellen dat de koplamp opnieuw gekit moest worden. Dit zou ook onder de garantie vallen. Nu zeggen ze dat ze geen vocht hebben gezien. Anyway, het zou ook lastig zijn op juridische gronden een dergelijk iets te gaan verhalen. Het komt vaak voor bij de MR2 zzw30 dat er wat vocht inde koplamp komt maar dat verdwijnt dan weer. Tevens gezien de leeftijd van de auto mag je verwachten dat zo iets wel eens kan voorkomen.

Op de vraag wat een spanrol kost kon ik de verzekering mee delen dat bij de Toyota dealer een dergelijke spanrol €130- ex btw kost. Verzekering vond dat dan €200.- wel op z’n plaats was. Wat de koplamp betreft, opnieuw kitten…. €50.-
Maw, de verzekering gaat me nu €250.- overmaken. Dusssssss einde conflict met de renault garage.

Nu wacht ik tot de 24ste want dan is de garantie afgelopen. Dan monteer ik een nieuwe spanrol maar dan ook meteen de multiriem en meeloop rol. Ben ik daar voorlopig helemaal van af. De koplamp kit ik zelf wel.

Nou, wie wat betaald zal me een worst wezen maa rik ben tevreden. Die Renault piepers komen niet meer aan m’n auto en ik hoef niet meer heen en weer te rijden naar Gemert. Scheelt natuurlijk ook weer een paar duiten.

Zorg dus dat je een goede uitgebreide rechtsbijstandverzekering hebt. Is nu de tweede keer daat de verzekering de kosten betaald. Eerst met seats and sofas en nu met die renault garage.
Afbeelding
RotteTroll
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:22

Bericht door RotteTroll »

seats and sofas...

daar zeg je me ook wat!!
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Zo ik zie dat je weer lekker bezig bent geweest. Ziet er toppie uit.
Afbeelding

Bijna weekend
Plaats reactie