Project ZZW30 Hans1982

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Vandaag weer een uurtje aan de mr2 gewerkt, ik ga volgende week een nieuwe radiateur bestellen en heb nu alvast zoveel mogelijk los gemaakt. Op die manier kan ik direct wat steunen stralen en spuiten dan ziet alles er na het vervangen weer netjes uit.

Zoals je op de foto's kan zien is er meer dan voldoende ruimte om de radiateur te vervangen, tot nu toe is het makkelijk klussen aan de auto.

Iemand misschien nog een goede tip welke radiateur ik moet kopen, of gewoon de goedkoopste zoeken?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik heb er één bij de Brezan gehaald, net over de 100 euro, volgende dag binnen en je ziet wat je krijgt. De goedkoopste op internet waren iets van 60, dat verschil was het me nog wel waard. Vervangen is inderdaad simpel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Gister onderstaande spullen besteld:
-Radiateur en 15 liter koelvloeistof

Bij SV sportcars
-Oliefilter
-Luchtfilter
-Bougies
-Olie

Nu nog even opzoek naar een nieuwe koppeling
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Heb je een open of een dicht luchtfilter besteld?

zit te denken aan een openluchtfilter :p
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Ik heb een normaal filter besteld dat is voorlopig eel voldoende.

Ik heb gister ook een afspraak gemaakt om de koppeling te vervangrn voor een originele toyota. Voor dit bedrag kon ik het zelf niet doen dus komende maand ook een nieuwe koppeling.
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

johnvgent schreef:Heb je een open of een dicht luchtfilter besteld?

zit te denken aan een openluchtfilter :p
Ik heb een openluchtfilter systeem van Green .
Twister genaamd en is met een dichte behuizing .
Persoonlijk het beste systeem voor de ZZW .
Omdat deze rechtstreeks op de zelfde aansluitbuis aangesloten wordt , naar de originele zijinlaat links .
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Vandaag weer lekker met de mr2 bezig geweest. Van de week had ik de radiateur al vervangen dit verliep soepel.

Vandaag heb ik het blok onder handen genomen. Ben begonnen met een compressietest, dit zag er veelbelovend uit:
1e cylinder 13
2e cylinder 13
3e cylinder 12,5
4e cylinder 13

Dat voor een blok met 270.000 km op de teller, al weet ik dat niet zeker want ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen of hier ooit een ander blok ingegaan is. Maar als ik af ga van de compressietest is het blok nog in zeer goede staat.

Daarna de bougies vervangen dit was ook ook wel noodzakelijk. Tevens het oliefilter en olie vervangen.

Helaas is de pakking van mijn kleppendeksel niet meer in orde hier zal ik maandag even een nieuwe voor bestellen.

Na mijn vakantie zal er ook een nieuwe koppeling geplaatst worden, heb besloten dit maar te laten doen.

Ook heb ik nog een pakketje uit de UK ontvangen, chromen ringen voor het dashboard en de verwarming knoppen deze zal ik van de week eens installeren.
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Luchtinlaat..

Bericht door Spyder S.C.01 »

Spyder H schreef:Ik heb een openluchtfilter systeem van Green .
Twister genaamd en is met een dichte behuizing .
Persoonlijk het beste systeem voor de ZZW .
Omdat deze rechtstreeks op de zelfde aansluitbuis aangesloten wordt , naar de originele zijinlaat links .
Belangrijk is dat de motor zoveel mogelijk koele lucht toegevoerd krijgt, hoe kouder de lucht hoe meer O2 daar in zit hoe beter de motor presteert, helaas is de standaard uitvoering hiervan een zwak punt in het ontwerp van de zzw30
Voor de goede orde, de luchtslang is niet aangesloten op de linker luchthapper, de linker luchtinlaat blaast een deel van de op gevangen koele lucht de motorruimte in via het gat rondom de benzinevulpijp (net voor je accu).De lucht-happer/inlaat is niet specifiek aangesloten op die opening maar geleidt een deel van de lucht in die richting, de rest van de lucht gaat de ruimte in tussen li spatbord en de rest van de carosserie en verdwijnt in het niets. Iets achter de opening van de benzinevulpijp, achter een (metalen) beschermplaatje, zit nog een opening waarop de luchtslang aangesloten is, en dus lucht aan moet zuigen ! uit de motorruimte, welliswaar dichtbij daar waar de koele lucht binnenkomt, maar toch! Om meer koele lucht ri luchtfilter te krijgen heb ik de li luchtinlaat zodanig gemodificeerd dat de lucht nog maar op 1 punt de luchthapper verlaten kan en daar op de luchtslang aangesloten. Daarnaast heb ik om het K&N luchtfilter een "doos" gebouwd van alu plaat om de (warme) lucht inname vanuit de motorruimte te voorkomen. Om die gedachte verder re ondersteunen heb ik het expansievat van li naar rechts verplaatst en dat hangt nu achter het re ipv het li achterlicht.
Afbeelding
Afbeelding
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Inmiddels alle lampjes van de tellers vervangen dit is toch weer een verbetering. Heb gekozen voor originele lampjes totale kosten 6 euro maar het geeft een hoop licht weer.
Helaas ben ik vergeten de lampjes voor de verwarming mee te bestellen, dus dit komt later.

Daarnaast heb ik de chromen ringen geplaatst bij het bedieningspaneel van mijn verwarming. Ook had ik de tweeterkapjes van een facelift mr2 besteld ziet er iets luxer uit.
Ik had ook chromen ringen voor mijn tellers besteld helaas passen deze niet. ik heb een carbon achtige look op dat paneel zitten en waarschijnlijk zijn de ringen daar niet voor gemaakt.

Ik ga nu eerst op vakantie na mijn vakantie zal de koppeling vervangen gaan worden en dan hopen op mooi weer.
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Goed bezig,

Zou je foto's kunnen maken als je je verwarmingslampjes gaat vervangen?

En een Hele Fijne Vakantie!
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

ja zal ik doen
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Vandaag na lang twijfelen toch maar een setje facelift achterlichten besteld, vind dat toch iets netter staan.

Nu rustig op zoek naar een setje facelift koplampen ben alleen bang dat dit iets langer gaat duren.
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

helaas is de standaard uitvoering hiervan een zwak punt in het ontwerp van de zzw30
Hoi Hans,

Interessant verhaal over de luchtinlaat. Ik heb er alleen wat twijfels over in die zin dat ik me afvraag of de ontwerpers van Toyota nou werkelijk zo onnozel zouden zijn geweest. Eigenlijk vind ik mijn auto geweldig presteren maar meer vermogen is natuurlijk altijd wel leuk, vooral als het op een slimme manier kan zoals jij beschrijft. Goed idee en ik vraag me af of er nog andere reacties op komen.
:applaus-smiley:
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Facelift voorzijde lichtunits kun je gewoon bestellen via CAR Nijkerkerveen. Deze zijn pakken goedkoper dan bij de dealer.
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Ben nog steeds op vakantie maar zo nu en dan hou ik ebay in de gaten. Hierdoor liggen de volgende pakketten op me te wachten als ik thuis kom.

Setje facelift achterlichten
Facelift luchtinlaten
Facelift witte knipperlichten
Facelift originele radio blijf zoeken naar een tns510
Werkende antenne
Nieuwe mafsensor

Dus na mijn vakantie kan ik weer lekker verder met de mr2. Ook zal na de vakantie direct mijn koppeling vervangen gaan worden.

Nu alleen nog opzoek naar de tte pitlane velgen en de tte dubbele uitlaat. Die uitlaat is redelijk zeldzaam denk eroverna om eventueel een uitlaat te laten maken. Iemand hier ervaring mee zijn voldoende aanbieders op marktplaats.
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

TTE uitlaat is eigenlijk gewoon een Remus uitlaat ;)


Mijn uitlaat is gebouwd door Skytune , in België .
Bjorn is een echte vakman en meer dan 20 jaar ervaring .
Ook de wachttijd om een uitlaat te laten bouwen zegt genoeg daarover .
Onze AW krijg op 11 maart ook een volledig nieuwe uitlaat van Skytune.
Deze afspraak staat al sinds begin december ............. Dus zegt genoeg toch :dux-blij_thumb-up:

Bij mij is vanaf het spruitstuk alles vernieuwd.
Bij mij is er nu een sportcatalysator en demper tussen .
Nu ook met aan weerszijde een eindstukken van 105mm rond.
Alles is in het rvs .

Bij hem kun je ook kiezen voor het geluid .
Zelf hebben gekozen voor een mooie donkere brom en niet te luid .

Verder ben je goed bezig en succes met je zoektocht .
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Bericht door Spyder S.C.01 »

En wat zijn de kosten van zo'n volledig vervangen uitlaat, incl sportkat?
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Reken ongeveer op een 1000 Euro .

Dan is echt alles vervangen en heb je de duurste eindstukken die er zelfs bestaan .

Ik heb er in het begin de duurste eindstukken onder gehad en zoals ze zeggen ,
De Porsche eindstukken , ovaal in ovaal en verlopend .

Nu na dat ik de ombouw gedaan heb en geen originele bumper meer heb , heb ik terug voor rond gekozen en 105mm buitenwerks .
De foto's staan ook allemaal op zijn site

http://www.skytune.com/nl/realisaties/toyota#21
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Deze week weer terug gekomen van vakantie en was deze week nog vrij. Hierdoor heb ik weer een paar uurtjes aan de mr2 kunnen klussen. Heb de volgende zaken kunnen doen:

-Nieuwe MAF sensor wereld van verschil rijd weer een stuk beter
-Facelift achterlichten
-Facelift luchtrooster in de nieuwe kleur zilver, steekt mooi af vind ik zelf
-Facelift radio, werkt nog niet zie topic maar gaat goed komen
-Originele antenne werkt ook nog niet maar eerst maar de radio in orde maken

De auto staat nu bij Rob voor een nieuwe koppeling, zaterdag kan ik hem weer ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Hans je linkjes werken niet.
Afbeelding

Bijna weekend
Plaats reactie