Project ZZW30 Hans1982

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Okay hierbij een andere link staan alle foto's van mijn project in.

http://vanderwiel.synology.me/photo/sha ... 2gph#!List

Gister de auto weer opgehaald bij Rob deze heeft mijn koppeling vervangen. De mr2 rijd weer als nieuw, technisch is de auto weer in prima staat.

Ik ben er nu ook achter dat het originele blok nog in mijn auto zit, dit kon Rob achterhalen via Toyota.
Ook gaf hij aan dat waarschijnlijk de eerste koppeling nog in de auto zat, deze heeft dan 270.000 km in de auto gezeten.

Op dit moment heb ik soms last van een P0131, P0141 en P0155 melding, dit zijn mijn o2 sensoren. Ga maar eens op zoek naar 3 nieuwe dan vervang ik ze allemaal maar direct.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

:dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Afbeelding
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Om van het motor management lampje af te zijn heb ik ook maar 3 nieuwe lambda sensoren besteld. Het kan even duren voor ze binnen zijn want ze zijn besteld via alixpress maar dit heeft toch geen haast.
robbie f
Knop gevonden hoor !
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2012, 23:08

Bericht door robbie f »

hey hallo

Geniet van je Mr2 ;) hij is nu weer in goede technische staat en je kunt al je paardjes weer los laten op de weg zonder een slippende koppeling. ;)
heb 200km gereden met je Mr2 en kon geen verschil in rijden merken met mijn mr2 die toen 35.000 mile gereden had. 8)

mvg robbie f
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

robbie f schreef:hey hallo

Geniet van je Mr2 ;) hij is nu weer in goede technische staat en je kunt al je paardjes weer los laten op de weg zonder een slippende koppeling. ;)
heb 200km gereden met je Mr2 en kon geen verschil in rijden merken met mijn mr2 die toen 35.000 mile gereden had. 8)

mvg robbie f
Rob de koppelingen man :adhd: ;D
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Deze week alle 3 de lambda sensoren vervangen ik had een aantal foutcodes op de sensoren.
Na het vervangen van de sensoren zijn de foutcodes weg maar de auto is weer beter gaan rijden.
Na het vervangen van de koppeling ging het al beter, maar nu de lambda sensoren vervangen zijn heeft de auto voor mijn gevoel nog meer power.

Ook krijg ik volgende week een TNS510 systeem, ik had er verleden week al 1 besteld via Ebay maar dat ging niet helemaal goed. Nu hoop ik volgende week een andere te ontvangen.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

We zijn inmiddels weer een weekje verder en heb geen motorstoringen meer, de sensoren zijn dus weer in orde.

Gister ook mijn TNS510 ontvangen en direct ingebouwd ziet er strak uit in de mr2. Alle functies werken heb echter alleen nog niet een goed GPS signaal dit zal ik even verder uit moeten zoeken. Dit zal voorlopig de laatste grote update zijn.

ik ben ook nog achter die TTE uitlaat gegaan op MP deze was echter helaas al verkocht. Nu eerst de zomer maar eens gaan rijden.
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Tns510

Bericht door Spyder S.C.01 »

Fotootje?
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Zal ik morgen even maken
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Nieuwe foto's zijn weer toegevoegd aan het album waaronder die van de navigatie.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

En vandaag weer een nieuwe aankoop gedaan voor de MR2, ik heb een Cobra uitlaat gevonden met 2 enkele pijpen een beetje in de stijl van Remus en TTE.

Zal van de week wel binnenkomen en dan ergens volgende week installeren. Heb ook maar direct de facelift achterbumper insert gekocht ben benieuwd hoe het straks allemaal staat.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

En weer wat nieuwe foto's toegevoegd van mijn MR2:

https://vanderwiel.synology.me/photo/sh ... 2gph#!List

Ik heb afgelopen week de volgende zaken aangepast
-Nieuwe Cobra uitlaat gemonteerd
-Facelift achterbumper
-Klein spoilertje van Ebay in kleur gespoten voor slechts 35 euro. Kleur komt prima overeen
-Remschrijven rood gemaakt

Hij is nu toch bijna helemaal naar mijn zin, en voorlopig waren dit wel de grootste wijzigingen. Ik twijfel alleen nog om op zoek te gaan naar de TTE skirts en de TTE achterbumper spoiler.

Daarnaast twijfel ik nog steeds of ik mijn originele velgen ga opknappen of dat ik me huidige velgen blijf gebruiken.

En mocht ik nog tegen een rood leder interieur aanlopen dan ga ik hier eens goed over nadenken ;-)
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door bond »

Ziet er top uit het spiolertje. En ik zou gewoon op de wieltjes bliven rijden die er nu onder zitten
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

Netjes hoor..... :applaus-smiley: :applaus-smiley: met die wielen is toch niks mis mee ::)
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

De wielen zijn goed, maar de glans is er een beetje vanaf misschien dat ik ze maar eens een keer moet laten spuiten.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

Anders probeer ze eens goed op te poetsen ::) eerst met wat polijst pasta bv krijg je het doffe misschien wel mee weg. Daarna mooi in de wax zetten....zou best wel eens kunnen werken :adhd:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Vandaag 2 nieuwe schokdemper achter besteld, ben gegaan voor het Merk Kyb, dit ligt er standaard ook onder begreep ik van een toyota monteur. Van de week even monteren, dat zal wel weer een behoorlijke verbetering zijn voor de auto.

Hij word zo langzaam steeds een beetje beter ;-)
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door johnvgent »

En? nog wat aan de auto veranderd? Ben benieuwd! ;D
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Nee niets, ik kan aan een TTE spoiler komen maar twijfel nog een beetje of dit netjes staat. Daarnaast heb ik een nieuwe sleutel geregeld ga deze binnenkort laten slijpen en dan eens proberen of ik dit zelf kan inleren. (of de procedure werkt ;-))

Binnenkort APK en dan blijft hij voorlopig in de garage voor de winter

Of ik moet nog tegen iets leuks aanlopen dan kan het altijd weer veranderen
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door johnvgent »

Goedbezig, fototje van de spoiler? zijn aandig wat verschillende.

Hoop dat de inleerprocedure werkt!

Tip voor de winter: zet de banden rondom op ong 2.5 barr om platte kantjes in de banden te voorkomen, of liggen de banden eraf? :psyco:
Plaats reactie