Project ZZW30 Hans1982

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik sinds kort eigenaar van een mr2 uit 2001. Hier zal ik de komende tijd het een en ander aan gaan vernieuwen, het doel is om de auto zo standaard mogelijk te houden maar wel in technische top staat. De auto zal alleen gebruikt gaan worden tijdens de zomermaanden het word geen daily driver aangezien ik ook nog een Yaris 1.8 heb en een Volvo v40 (lease) heb.

Van al mijn werkzaamheden zal ik proberen foto's te maken welke terug te vinden zijn via de volgende link:

http://vanderwiel.synology.me/photo/share/dCpu2gph

De gegevens van mijn MR2 zijn:
Bouwjaar 2001
Kleur zilver
Bekleding rood stof
Kilometerstand 270.000
Zitten nu 17 inch TSR velgen onder, welke ik wil gaan vervangen voor de standaard velgen.


Op dit moment ben ik bezig met het vervangen van het rechter voorscherm, hier kwam ik helaas ook wat roest tegen op het chassis welke ik direct aangepakt heb. Ik zal van de week ook het linker scherm eens los halen om te controleren hoe het er daar uit ziet.

To do:
-Interieur reinigen
-Exterieur reinigen, kleien, polijsten en in de wax zetten
-Dak is in zeer goede staat, ga deze wel reinigen met 303 cleaner en protector
-Koplampen schuren en polijsten
-originele velgen opknappen
-Motor beurt geven
-Koppeling vevangen
-roll bar bevestigen
-Binnenverlichting lampjes vervangen, sommige zijn defect. (vraag/bestelling staat uit bij SV sportcars)
-Radio vervangen voor een standaard toyota radio
-Remklauwen een kleurtje geven

Aangeschaft:
-Origineel setje vloer matten bij SV Sportcars

Op zoek naar:
-Dubbele uitlaat, liefst TTE
-Setje TTE pitlane velgen (Had ik voor mijn Yaris helaas een half jaar geleden verkocht ;-))
-Originele 2 din toyota radio

Zal proberen zoveel mogelijk foto's te maken en dit topic bij te houden als er vorderingen zijn.
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

leuk

Bericht door ronald50 »

Leuk allemaal ,ik blijf dit volgen :applaus-smiley:

Groet
knop welke ?
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Ik ga deze volgen!

ps. de link werkt nog niet.

SUCCES!
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Hij zou het nu moeten doen
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Ja. TOP
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Nou eerste klus zit erop het spatbord is vervangen.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Ik heb nog de optionele Sony radio liggen die er zo in past incl frame.
Deze is in Engeland vaak geleverd op de emmers...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Die heb ik ook, en die staat erg mooi (naar mijn mening).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Kees bedankt voor je aanbod, maar ben er gister achter gekomen dat mijn antenne ook defect is. Dus ga eens rustig bekijken wat het handigst is. Als ik een aftermarket radio neem kan ik hier makkelijk een usb aan hangen.

Al heeft een aftermarket radio niet mijn voorkeur.
PetervdK
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2015, 08:53

Bericht door PetervdK »

Toen ik de mijne kocht zat er een 1-din Toyota (pioneer) in met een 1-din 6cd houder. Dat was niks, dus nu zit deze 2-din WinCE machine (incl Igo navigatie) er in:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Zie mijn topic hoe ik het met usb en bt heb gedaan. Yatour box op org. Facelift radio.
Antenne is goedkoop en simpel op te lossen. Zie andere bericht....
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

PetervdK schreef:Toen ik de mijne kocht zat er een 1-din Toyota (pioneer) in met een 1-din 6cd houder. Dat was niks, dus nu zit deze 2-din WinCE machine (incl Igo navigatie) er in:
Afbeelding
En werkt de radio goed met Windows ce?
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Ik heb er een originele dubbel din Toyota systeem ingezet .
Toyota TNS510 , is een schitterend systeem met ook navigatie , bleutooth, usb , mp3 en nog wat zaken.
Kom je soms tegen als je goed zoekt .........
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Ja ik heb heb hem al in de yaris 1.8 van mijn vrouw zitten. Misschiem daar maa4 uithalen
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Zo vandaag een begin gemaakt om het interieur op te knappen. Ik heb een tapijtreiniger gehuurd en heb de stoelen uit de auto gehaald. Vanavond heb ik eerst de stoelen onder handen genomen, deze zijn weer mooi rood en schoon en staan lekker te drogen op zolder.
Morgen ga ik de vloerbedekking in de auto schoonmaken en dan de boel flink laten drogen. Ik heb inmiddels ook nieuwe originele matten besteld bij SV sportcars. De binnenkant is dan bijna helemaal klaar op de audio na.

Ik twijfel nog enorm over de audio, een TNS systeem heb ik in mijn Yaris 1.8 zitten, maar is eigenlijk net te duur voor een auto die niet dagelijks gebruikt gaat worden.
Het liefst heb ik een originele radio, maar als ik hier mp3 functionaliteit op wil gaat dat ook wel wat kosten.
Ik heb er nu een kenwood radio inzitten, maar dat frame ziet er gewoon niet uit is echt zonde, word vervolgt...
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Vandaag weer een dagje aan de mr2 kunnen rommelen, de vloerbedekking van de auto is ook met de tapijtreiniger gereinigd en heb de stoelen nog voor een 2e keer schoongemaakt er blijft maar viezigheid afkomen maar ze zijn inmiddels schoon.

Ik had nog tijd over dus heb ik ook maar mijn koplampen aangepakt, deze waren door de jaren heen behoorlijk dof uitgeslagen. Ik weet dat je ze beter kunt vernieuwen maar aangezien de auto weinig gebruikt gaat worden en verder altijd binnen staat wilde ik het weleens proberen.

Ik heb de volgende stappen gedaan om tot voor mijzelf acceptabel eindresultaat te komen
- Nat schuren 1000
- Nat schuren 1500
- Nat schuren 2000
- Nat schuren 3000
- DAP 900 met pad met Monello
- DAP 900 met wollen pad en Monello
En als laatst heb ik ze voor de zekerheid toch maar in de wax gezet, ik ben zeer tevreden met het eindresultaat.

Ik heb weer een aantal foto's gemaakt die terug te vinden zijn in de openingspost.
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Ziet er goed uit!
PetervdK
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2015, 08:53

Bericht door PetervdK »

krijger schreef:En werkt de radio goed met Windows ce?
Werkt prima, navigatie is even wennen na jaren Tom² maar werkt echt prima. GPS ontvangst is uitmuntend.
Enige minpuntje is de radio ontvangst, moet redelijk vaak van frequentie wisselen tussen Utrecht en Gelderland. Weet alleen niet of dat aan de bekabeling ligt of in de unit zit. Gebruik toch meestal MP3 vanaf SD dus heb er niet zo'n last van.
Verder geen enkele klacht over t ding, zeker niet voor de prijs die ik er voor betaald heb.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Bericht door hans1982 »

Gister de rolbeugels gemonteerd, ziet er toch beter uit dan ik had verwacht. Ik kan helaas niet meer het ruitje gebruiken, even kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden.

Ook zitten de stoelen weer in de auto helemaal schoon en liggen de nieuwe matten in de auto.

Foto's zijn toegevoegd aan de link.
Gebruikersavatar
johnvgent
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 nov 2015, 08:02

Bericht door johnvgent »

Ziet er goed uit :adhd:

Goed gelukt met de tapijt reiniging!
Plaats reactie