opknappertje

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
jelledejong06
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2016, 19:12

opknappertje

Bericht door jelledejong06 »

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Jelle, 19 jaar oud en woon in Noord Holland. Sinds 01-02-16 ben ik eigenaar van een zwarte mr2 uit 92, echter heb ik me in mijn enthousiasme een beetje laten oplichten.

Afbeelding
Afbeelding

Bij de advertentie stond al dat de lak niet helemaal netjes was, 1 deur was in een andere kleur en het intstrumentenpaneel werkte niet. Mooi opknappertje dacht ik. Toen ik ging kijken zag ik al dat 1 wielkast door een beunhaas was geplamuurd en gespoten, en toen had ik natuurlijk meteen moeten controleren of dat niet rechtstreeks over de roest heen gedaan was maarja er zat net een nieuwe apk op dus ik ging er blindelings vanuit dat dat wel goed zat. FF bij plamuren en laten spuiten dacht ik, die deur moest toch al gedaan worden.
Ik was tevreden te zien dat de voorremmen net nieuw waren, misschien dat ik daarom over het hoofd zag dat er bij de achterschijf een stuk was afgebroken (nogmaals, ik was te enthousiast dat heb ik meteen afgeleerd).

Hoe dan ook, ik was op dat moment blij met mijn 1e auto en was ook tevreden datie het van emmen naar groningen gered had(ik logeerde bij mijn ouders) en dacht dat zit eerst wel goed. Echter na een paar rondjes te rijden door Groningen met een paar maten begon de koppeling door te slippen. Dat was wel een tegenvaller. Nou goed, autoambulance geregeld, mijn vader en ik zijn onderweg naar alkmaar met de mr2 op de aanhanger op de snelweg en BAM, daar rijdt een bellende achterligger op ons in. Een deuk en een kapot achterlicht konden er ook nog wel bij.

Afbeelding

Ik kwam er wel ff beter vanaf dan de andere partij:

Afbeelding

Wonder boven wonder raakte er niemand gewond.

Dus eindelijk in alkmaar aangekomen de auto eerst maar eens de brug op en een totaalplaatje maken;

-De binnen en buitenkant van de achterste wielkasten waren goed verrot
-het instrumentpaneel werkte dus niet
-1 deur in een andere kleur
-achter remklauwen stonden vast, schijven en blokken waren op
-1 stabstang zat gewoon los(dat had ik al gehoord bij het proefrijden)
-hier en daar zaten wat dingen los, misten kapjes en waren reperaties erg slordig uitgevoerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erg proffesioneel:
Afbeelding

die is af
Afbeelding

Eerst maar eens begonnen aan de koppeling, en aangezien ik de distributie ook voor de zekerheid wou doen maar gewoon de motor eruit getrokken met subframe en al; nauwelijks extra werk en een stuk makkelijker in die wielkuipen lassen.

Afbeelding

nieuwe koppeling :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding

en distributie
Afbeelding

een beetje de boel reinigen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen moetie natuurlijk wel rolbaar blijven :p
Afbeelding

Dan het roest maar ff aanpakken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat plamuren van dat zijscherm laat ik doen en als dat gedaan is kan de hele auto uitgedeukt en gespoten worden.

remklauwen achter gereviseerd
Afbeelding

Dus dan kunnen de motor en het onderstel in ieder geval weer in elkaar:
Afbeelding

ondertussen nog een paar leuke dingetjes gehaald:
Afbeelding
stuk beter dan dat groen
Afbeelding
Afbeelding
ook weer vers
Afbeelding
dat ziet er een stuk beter uit
Afbeelding
en dat ziet er een stuk beter uit
Afbeelding
weg met die vloekende kleur
Afbeelding
gewoon normaal doen
Afbeelding

Dat was hem eerst wel weer. Zit nu te wachtten op een instrumentenpaneel, er zit nu eentje in met een aansluiting voor een elektrische snelheidssensor terwijl op de bak een mechanische zit, waarschijnlijk is bij een van de vorige eigenaren die kabel gebroken en wou die het ombouwen maar blijkbaar zit de bedrading precies contra terwijl de stekkers gewoon passen :huh: . Toen die daar achter kwam zal die het wel opgegeven hebben.
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: opknappertje

Bericht door erikmr »

8) goed bezig :D
welkom
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: opknappertje

Bericht door VincentM »

jammer dat je een miskoop hebt gedaan, maar wel weer mooi om te zien dat je niet opgeeft en hem gewoon weer tip top in orde maakt! :applaus-smiley: hopelijk kan je er snel weer mee rijden en ervan genieten!
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: opknappertje

Bericht door Yellow Dream »

Welkom :dux-blij_thumb-up: en mooi om te zien dat er weer een echte liefhebber is , die er echt werk van maakt .

Sterkte en ga zo door :)
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Re: opknappertje

Bericht door rsevo6 »

Zodan, jij bent getild door die verkopende oplichter :donder_frown:
Dat je het daarna nog kon opbrengen om onvoorzien zoveel op te knappen, respect!! :applaus-smiley:
Wens je veel succes en hopelijk beleef je er dadelijk alsnog veel plezier mee
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: opknappertje

Bericht door MarcoTwo »

Welkom hier, gelukkig pak je gelijk goed door (90% zal hem als donor weg gezet hebben en een andere gekocht).

Je leert er wel van (in alle opzichten).;)
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: opknappertje

Bericht door CelicaTwinCAm »

MarcoTwo schreef:Welkom hier, gelukkig pak je gelijk goed door (90% zal hem als donor weg gezet hebben en een andere gekocht).

Je leert er wel van (in alle opzichten).;)
Yes, zorg voor een goedgevulde spaarpot als je een tweedehands emmer gaat kopen:D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: opknappertje

Bericht door MarcoTwo »

Spaarpot is leeg. ;D ;D ;D

Zeker als de faktuur voor de distributie/V riem/OEM waterpomp/APK/rem+koppelingsolie komt. :::| :::|

Oh wacht, even ontopic blijven. :D
jelledejong06
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2016, 19:12

Re: opknappertje

Bericht door jelledejong06 »

Jaa daarom neem ik er de tijd voor en haal ik niks op rekening ;p
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: opknappertje

Bericht door MarcoTwo »

Sommige dingen, begin ik zelf niet aan (wat een ander in een dag... nou ja, nu al 2 dagen... doet, kun je beter aan een ervaringsdeskundige over laten).:)

Man, man... ik kan haast niet wachten, de laatste keer wat langer dan een paar km MR2 rijden was september 2014 met de reserve MR2 (rood/zwart).
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Re: opknappertje

Bericht door Frits05 »

Hi Jelle,

Wat een project! Hoop dat je verder geen vervelende dingen tegenkomt. Wordt iig weer een knappe mr2!

Indien je nog een roestvrije motorkap nodig hebt (zwart) of remschijven/blokken voor je emmer let me know. Heb deze nog liggen en mogen weg voor een zacht prijsje
jelledejong06
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2016, 19:12

Re: opknappertje

Bericht door jelledejong06 »

ff een update.

Originele instrumentenpaneel is binnengekomen maar paste helaas niet meer omdat blijkbaar de kabelboom ook is overgezet. Ik heb dus alle draden moeten omnummeren(iets van 36 draden) maar het is gelukt :bier-smiley-oranje: instrumentenpaneel werkt weer.

Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard komt er meteen een ABS storing naar voren: circuit onderbroken naar sensor lv of ra. Linksvoor doorgemeten; zowel de sensor als de bedrading hebben dezelfde weerstand als rechtsvoor dus dat moest goed zijn.Dan rechtsachter doormeten en wat zie ik tot mijn verbazing: ik heb geen sensoren achter... En ook geen plek in de fusees om een sensor te monteren :huh: de bekabeling was wel aanwezig maar blijkbaar zijn de fusees een keer vervangen ofzo, in ieder geval is het niet te geloven dat deze auto zo door de apk is gekomen.
Maar goed, ik heb het hele abs systeem er dus maar uitgehaald voor de apk straks.
Afbeelding
met abs
Afbeelding
zonder abs :(

In ieder geval istie nu technisch klaar, dus het plamuren is begonnen
Afbeelding
Afbeelding
deuk van aanrijding
Afbeelding

En nog een volledig motorkruis aangeschaft:
Afbeelding

Dimlichten gepolijst(onderste alleen op deze foto ;) )
Afbeelding
en dan ook maar meteen van dit
Afbeelding
naar dit
Afbeelding


En ook dit kwam nog binnen :)
Afbeelding
nieuwe 93er voorspoiler
jelledejong06
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2016, 19:12

Re: opknappertje

Bericht door jelledejong06 »

laatste update: project afgerond :)

hier nog foto's van het strak maken van de carroserie:
Afbeelding

Afbeelding

wielscherm is hier al redelijk strak
Afbeelding

Afbeelding

Hier in de grondverf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is het zover :)
Afbeelding

Afbeelding

ff afbouwen en dan heb je dit :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedoeling was om de gril ook rood te maken, maar toen ik de spiegels zag was ik er toch niet zo tevreden over :nooo:
Afbeelding

Afbeelding

helaas geen weer om met open dak te rijden, maar hij is eindelijk klaar :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: opknappertje

Bericht door CelicaTwinCAm »

Goed bezig! :driving:
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Re: opknappertje

Bericht door Frits05 »

Ziet er top uit!!!

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Wel jammer vd achterlichten. Maar smaken verschillen
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: opknappertje

Bericht door decipherer »

Ziet er goed uit inderdaad! Erg knap ook dat je na de initiële tegenvaller er zoveel geld/energie in hebt gestoken om de auto weer netjes te krijgen. Weer een MR2 die nog een hele tijd mee kan.

Je spuiter is wel de achteruitkijkspiegels vergeten mee te nemen ;)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: opknappertje

Bericht door MarcoTwo »

Weer eentje gered!

Zat er bij de voorspoiler ook wat bevestigingsmateriaal (bij een, niet meer leverbare, originele, moet je apart nog alustripjes met boutjes er in bij bestellen en in de webshop zag ik alleen wat boutjes?)?

En is die makkelijk te monteren?
jelledejong06
Knop gevonden hoor !
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2016, 19:12

Re: opknappertje

Bericht door jelledejong06 »

er zaten geen alu strips bij, alleen wat boutjes en moertjes inderdaad maar deze waren eigenlijk te klein om te gebruiken. Voor de rest was hij prima te monteren; pastte goed en sloot overal mooi aan.
Plaats reactie