Compleet restaureren mr2 usa turbo.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ziet er weer als nieuw uit goed bezig, maareh..... hij is wel erg rood ;D
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Lijkt inderdaad wel een nieuwe zo. Dat werkt vast erg lekker zo, met al die nette, nieuwe delen. En de auto is vrijwel origineel? Dat wordt nog zeldzaam!
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Ziet er goed uit zeg! Ik weet zeker dat die straks weer gaat als de ... ;)
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Allemaal bedankt voor de leuke reacties!!
Gisteren heeft autoruit direct een nieuwe voorruit geplaatst ziet er super gaaf uit is er een met zonneband groen blauw getint.
Meer groen dan blauw exact het zelfde als de orginele.
Ik ben zeer tevreden over hun zijn netjes en geven vakwerk af en komen mooi aan huis de ruit plaatsen.

Het interieur zit er helemaal in moet nu nog alleen de remmen voor reviseren en zilver spuiten.
Dan de nieuwe mongoose plaatsen en dan weer vlammen!!

Een vraagje voor de techneuten onder ons ik ben vergeten de voorraam steuntjes te plaatsen voor ze het raam in gekit hebben met als gevolg dat ze er niet meer tussen passen het zijn die plastis steunen onder de kap van de ruitenwissers.
Is het nodig dat die steunen er op zitten of is de kit voor de raam genoeg om de raam op zijn plaats te houden?????????gr Jak
Ik zet in het weekend de eerste foto s weer.
jrb

Bericht door jrb »

volgens mij is het geenramp. Als de ruiten kit eenmaal droog is gebeurd er niksmeer met je ruit.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

idd.. zijn stelblokjes die ervoor zorgen dat zolang de kit droogt.. het raam niet verzakt..
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Dat is mooi dan kan ik de auto helemaal af maken!!
op de meters inbouwen na.
Hebben ander huis gekocht dus moeten de nieuwe velgen nog een jaartje wachten vrees ik en ook de stoelen bekleden gebeurd volgend jaar.Er komen snel meer foto s gr jak
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Ga morgen foto s maken en woensdag avond de remmen achter monteren zijn gereviseerd en zilver gespoten!!Nu nog die uitlaat er onder uit krijgen!!
gr jak
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Zo mijn mr2 is weer helemaal op geknapt vandaag word die als het goed is apk gekeurd!!
Ook word de moter afgesteld en de airbag gereset.
En dan moet die nog een keer gepolijst worden.
De velgen en stoelen komen volgend jaar aan de beurt.
De meters en boostcontroller komen er binnekoort wel in.
Ik had natuurlijk het liefst de stoelen en velgen ook aan gepakt maar we hebben een oud huis gekocht dat nog moet worden verbouwd.
En dat gaat toch nog even voor.
Achter af had ik misschien de condensor en radiator nog niet moeten vervangen maar velgen moeten kopen.
Ze waren nog redelijk goed zeker de radiator!!
Foto s komen snel!!
gr jak
babbaloerie

Bericht door babbaloerie »

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

+ 1
subke

Bericht door subke »

+2:P
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

waar blijven de :fotos:
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Hij staat nog bij de garage ze krijgen hem niet afgesteld!!En de airbag moet nog gereset worden nog even wachten dus.
Ik heb al zo weinig gedult zucht..
Als hij terug is ga ik snel foto s maken tenminste als de zon schijnt.
gr jak
babbaloerie

Bericht door babbaloerie »

Is hij al afgesteld? Wat moest er eigenlijk worden afgesteld? Ik neem aan uitlijnen e.d.? Wij willen foto's !

Is zo'n restauratie project trouwens moelijk (lees: te doen voor iemand die niet veel verstand van auto's heeft op de learn-as-I-do manier)? En op wat voor kosten moet je ongeveer rekenen?
subke

Bericht door subke »

zo even een oude koe uit de sloot halen:D weet iemand hoe dit project is afgelopen?
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

zeer mooi project, ben ook wel benieuwd naar het uiteindelijk resultaat, en idd ongeveer de kosten om hem zo netjes te zetten.
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

De mr2 is erg mooi geworden en heb er 10 minuten mee gereden!!!
Ik had de auto geheel klaar alleen hij liep erg slecht toen heb ik hem naar willy hermans in volkel gebracht om hem af te stellen en een keer goed na te lopen.
Dat heeft die gedaan weer een rip uit mijn lijf er waren een paar dingen niet helemaal goed in elkaar gezet allemaal kleine dingetjes.
Toen ik dan eindelijk kon gaan rijden en naar huis reed liep die fantasties een stuk sneller en veel soepeler.
Het geluid was ook geweldig!!!Ik heb hem weer in de loods gezet om als ik weer eens tijd heb een flink stuk te toeren we waren al met een ander huis bezig te kopen en had weinig tijd.
Toen het eindelijk zo ver was ben ik gaan rijden en merkte ik dat de lampen zachter gingen branden en ben terug gereden net voor de loods hield hij er mee op conclusie dynamo niet goed!!
Ik heb hem binnen geduwd en niet opgelet ik moest over een drempel heen duwen om in de loods te komen.
Ik was al flink over de zeik na al dat werk pas 10 min kunnen rijden en heb de deur geraakt toen ik hem over de drempel duwde en nu zit er ook nog een deuk op de binnen kant van de deur je ziet het niet als de deur dicht is maar toch.
Ik heb toen een doek erover gegooit en niks meer aan gedaan ga vd zomer een nieuwe dynamo erin zetten en een nieuwe accu en meteen een nieuwe aircopomp dan heb ik werkelijk alles vervangen aan die auto op de startmoter na.word vervolgt!!!gr Jakko:dux-blij_thumb-up:
Demo

Bericht door Demo »

enthausiast verhaal :P
jammer van je deur man!
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Je hebt er gelukkig al wel ff van mogen genieten dus ;) Jammer dat je je deur dan net beschadigd :( Ach ja op naar komende zomer dan maar en er vanuitgaande dat hij dan als een zonnetje gaat lopen :)
Plaats reactie