"oren"-bandje softtop - link naar Topstrap-installatie

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

"oren"-bandje softtop - link naar Topstrap-installatie

Bericht door Spyder S.C.01 »

Net als bij meerderen is bij mij het bandje dat de 'oortjes' naar binnen vouwt losgeschoten. Voordat ik het mbv tierips weer vastzet, kan iemand mij vertellen hoe dit bandje origineel zit?
1. Er zitten 2 plooien aan de binnenkant van de softtop waar het bandje doorheen zou kunnen lopen: een brede en daarin ook nog een smallere: welke moet ik gebruiken?
2. Moet het bandje om het frame heen naar de andere kant, of juist niet? Zie foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Op 'orenbandje' zul je geen hits vinden in de search, op topstrap daarentegen... :-)

voila de instructie van Green.

En een linkje naar de overtreffende trap, 'the green modification'! (let op de kleur van de ty-wraps, anders wordt het een 'surfers solution')

Heb de titel ff aangepast zodat ie voor iedereen vindbaar is. Btw, vragen in Hoedoetiedat hebben weinig zin, niet iedereen kan hier antwoorden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

Bericht door Spyder S.C.01 »

Thnx, geen wonder dat ik deze instructie niet vond...😄
Duidelijk verhaal, ik heb de drukknoppen al doorgeboord, dan kunnen er de tierips door.
Gebruikersavatar
mjg
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 feb 2017, 17:40
Type MR2: ZZW30

Re: "oren"-bandje softtop - link naar Topstrap-installatie

Bericht door mjg »

Spyder S.C.01 schreef:Net als bij meerderen is bij mij het bandje dat de 'oortjes' naar binnen vouwt losgeschoten. Voordat ik het mbv tierips weer vastzet, kan iemand mij vertellen hoe dit bandje origineel zit?
1. Er zitten 2 plooien aan de binnenkant van de softtop waar het bandje doorheen zou kunnen lopen: een brede en daarin ook nog een smallere: welke moet ik gebruiken?
2. Moet het bandje om het frame heen naar de andere kant, of juist niet? Zie foto
Afbeelding
Hoi, bij mijn MR2 ZZW30 uit 2004 had ik ook last van die oortjes, bij mij bleek de band met drukkers ofwel "topstrap" wel vast te zitten maar niet om het frame !!!
Jouw foto geeft dus goed aan dat het om dat frame heen moet. Mijn oortjes zijn verdwenen :adhd: op het web een goede handleiding gevonden, zie link:

https://midshiprunabout.org/mk3/how-to- ... top-strap/

Success, Marcel
MR2 Spyder 2004
Plaats reactie