De kofferklep van een sw20 gaat niet meer open!!!

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

De kofferklep van een sw20 gaat niet meer open!!!

Bericht door jak »

Als de koffer klep niet meer open kan heb ik uit eigen ervaring wel een oplossing.
Als de staal kabel kapot is en je geen slotje voor de sleutel hebt!!
Kun je 2 dingen doen:
ten eerste moet je het midden paneel los trekken tot de bouten die in plastic zijn gegoten los trekt van het midden paneel dan kun je het beste het maar slopen.
Dan een paar gaatjes van een paar mm boren net onder het afdicht rubber 2 cm links van het midden.Als de gaatjes 1 cm breed zijn een zaag blad erin stoppen en zo kun je de ijzeren beugel doorzagen van het slot die aan de klep vast zit.
Zo heb je amper schade en je ziet er bijna niks van!!
Alleen als je een 94+ paneel hebt is het een duur klusje!!

ten tweede als je met de koffer ruimte bezig bent bv ander slot of 94+ paneel aan het monteren.En de kofferklep valt dicht met de bekleding nog los.En het slot is nog niet aangesloten aan het ijzer staafje.

Kun je het beste in de moter ruimte presies achter het slot van de moterruimte( je moet dus het slot monteren) een gat boren dat niet groter is dan het complete slot.LET OP wel in het vertikale gedeelte boren achter het slot anders lekt er straks water in de kofferbak.Aan de andere kant zit namelijk de computer tegen de achter wand.
Ik heb het schuin van boven in geboord met een gatenboor van 64mm en dan aan twee kanten een stukje uitgezaagd naar beneden zodat je als het ware een grote lip naar beneden krijgt die je ombuigt naar beneden!!
Dan de bekleding los duwen met wat geweld zo kun je met een ijzere pin of draad gaan vissen naar het ijzere staafje van het kofferbak slotje of naar sleutels zoals ik!!
Zo kun je de lip turug beugen en eventueel af kitten of dicht lassen.Slot van de moter ruimte terug plaatsen en je ziet niks meer van het gat!!Voor vragen kun je altijd een mailtje sturen.gr jak;)
Plaats reactie