Bekrachtiging koppelingspedaal van rechts naar links

Hoe heb je welke modificaties of andere zaken aan je MR2 uitgevoerd? Om andere leden te laten zien hoe het moet, kun je onder dit board je uitleg geven.
Let op: dus niet voor vragen, want niemand kan je hier antwoord geven....

Moderator: Pieten

decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bekrachtiging koppelingspedaal van rechts naar links

Bericht door decipherer »

Ik vond het koppelingspedaal van m'n zwarte mr2 nogal zwaar gaan, daarom wou ik graag de bekrachtiging van een turbo erop monteren. Op goed geluk in Engeland een turbo koppelingspedaal van een rechtgestuurde auto gekocht, helaas blijkt die niet te passen in een linksgestuurde auto.. Dus dan maar het bekrachtigings mechanisme overzetten. Aangezien het niet zoveel werk is en het resultaat me erg bevalt wil ik hier ook even laten zien hoe ik het gedaan heb.

Je hebt het frame waar het pedaal in zit van de linksgestuurde auto nodig, het rechtse frame past niet een linksgestuurde auto. Het linkse frame bevat wel al de bevestigingspunten voor de bekrachtiging. Het linkse pedaal bevat echter niet de bevestiging voor de bekrachtiging. Die moet dus overgezet worden.

Voor de goede orde, dit is het pedaal zonder bekrachtiging:

Afbeelding

Deze is met bekrachtiging:

Afbeelding

Het rood omcirkelde deel is de bevestiging van de bekrachtiging en miste aan het linker pedaal. Die dus van het rechter pedaal geslepen:

Afbeelding

En vervolgens op het linker pedaal gelast:

Afbeelding

Dat is eigenlijk alles. Nu kan het linker pedaal met bekrachtiging in elkaar gezet worden:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie