The Wild Bunch goes Europe in 2011?

Wil je wat organiseren en vraag je je af of een ander het ook leuk vindt ? Hier kun je er naar informeren....

Moderator: Pieten

Wat heeft jouw voorkeur?

Peiling eindigde op 16 dec 2009, 10:50

1 week "A la Wing" op een vaste locatie
18
36%
1 week "A la Wing" op een vaste locatie
9
18%
1 week "A la Wing" op een vaste locatie
13
26%
1 week "A la Wing" op een vaste locatie
7
14%
1 week "A la Wing" op een vaste locatie
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

The Wild Bunch goes Europe in 2011?

Bericht door Surferdude »

Omdat The Wild Bunch in Augustus 2011 haar 10 jarig bestaan viert is er het idee ontstaan om iets speciaals te organiseren. Hierbij denk ik aan een soort Europa-toer waar bij we 10 landen aandoen en verschillende buitenlandse MR2 clubs gaan ontmoeten. Misschien is zoiets wel te combineren met Duderstadt 2010 in het eerste of laatste weekend.

Na enig Pieten-overleg is tot de conclusie gekomen dat zoiets niet goedkoop zal zijn. Je zal moeten rekenen op, ruw geschat, €2000,= pp incl eten, overnachtingen en brandstof. Je moet deze unieke reis dan ook niet zien als een extra vakantie, maar als een "once-in-a-lifetime-experience". Dit geeft meteen iedereen de gelegenheid om te sparen, het is nog ver weg.. Hou er wel rekening mee dat het een werkvakantie zal worden, het is zeker niet geschikt voor mensen die een luie vakantie willen! Er zal ± 5000 km gereden gaan worden..

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om zoiets te ondernemen, neem alleen maar de verschillende manieren van overnachten: tent of hotel? Het nadeel van kamperen is dat je na een lange dag intensief rijden je eigen tentje nog moet opzetten, bed opblazen, boodschappen moet doen, eten moet maken en de volgende dag je tentje weer moet opbreken, inpakken enz enz.. Groot voordeel van kamperen is dat het de kosten drukt. Een hotel is duurder, maar veel comfortabeler en relaxter.

Ik denk aan een toer van twee weken. Als je maar één week gaat moet je wel veel km's per dag maken om 10 landen te kunnen doorkruisen. Maar er zijn nog meer mogelijkheden, die staan in de enquette vermeld. Het is een eerste idee, alles moet nog uitgewerkt worden, maar als er geen animo voor is hoef ik ook niet alles uit te gaan zoeken. Het gaat er nog niet om of je zegt dat je mee wilt, het gaat er even om dat je aangeeft wat je het leukst en meest haalbare lijkt.

Arthur.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Het kostenplaatje klopt niet zoals omschreven...

De brandstof is per voertuig, niet per persoon...


Tent opzetten is binnen 5 minuten gebeurt, afbreken ook binnen 5 minuten...

Denk dat het met een tent de makkelijkst haalbare weg is.
Geen hotel met parkeerproblemen etc.
Kostenplaatje gaat dan rustig naar beneden met flinke sprongen.

Wel allemaal een badmintonsetje, BBQ en krijsende kids meenemen, dat dan weer wel...
Markie
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2008, 16:12
Type MR2: AW11

Bericht door Markie »

Samen uit, samen thuis (1 of 2 weken) lijkt me logisch, en wel zo gezellig

Alleen als er mensen zijn die in een tent willen overnachten ipv. in een hotel EN er zijn mensen die liever een hotel pakken, kun je dit ook wel combineren lijkt mij? In 2 groepen

Het is maar een idee, ik denk mee :still_bonk:
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik heb voor de optie 2 weken in hotel door Europa gekozen omdat je toch goed moet kunnen slapen als je veel moet rijden.
Ik zie dit helemaal zitten, maar dan moet het project wel helemaal afgerond zijn, wat wel moet lukken.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Tja ik twijfel nog tussen hotel en tent...
Tent is wel weer extra bagage en neemt dus ook veel ruimte in...

en zouden we met zo'n grote groep echt elke avond zelf koken? Verwacht eerder dat t gewoon elke avond een restaurantje zal worden dan...
In het geval van slapen in tenten...
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Wiki_Maaike schreef: en zouden we met zo'n grote groep echt elke avond zelf koken? Verwacht eerder dat t gewoon elke avond een restaurantje zal worden dan......

Maakt volgens mij niet uit of je in een tent kruipt, of in een hotel...
En de bagageruimte valt wel mee volgens mij, je hoeft geen 8 persoons bungalowtent mee te nemen natuurlijk...
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Een SW biedt genoeg ruimte voor een tentje + slaapzakken + 2 weken kleding. Dat zal geen probleem zijn. Maar het gaat meer om het verschil in comfort en de goede nachtrust die je nodig zal hebben.

Hotels met voldoende parkeergelegenheden kan je selecteren, ervaring genoeg binnen de club. Een combi van hotel/kamperen wordt al een stuk moeilijker.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Gewoon enorm veel zuipen, slaap je altijd als een roosje...

Ik denk dat ik gewoon altijd goed slaap...



(wel vreemd dat mensen die primitief willen autorijden en luxe in een auto niets vinden dat blijkbaar moeten compenseren met een 8 sterren hotel... Of ze zijn niks gewend, en zijn eigenlijk verwende watjes...)
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Wiki_Maaike schreef:en zouden we met zo'n grote groep echt elke avond zelf koken? Verwacht eerder dat t gewoon elke avond een restaurantje zal worden dan...
In het geval van slapen in tenten...
Dokter Rob schreef:Maakt volgens mij niet uit of je in een tent kruipt, of in een hotel...

Ging er eigenlijk al vanuit dat je uberhaupt niet zelf zou koken als je in een hotel zou overnachten en ik bedoelde dat ik de kans vrij klein acht dat er elke avond zelf gekookt zou worden als we in tentjes zouden slapen..
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ik zelf zal gaan voor twee weken hotel gewoon voor het gemak. En ik ga er niet van uit dat het twee weken 8 steren hotels zijn.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Lijkt me leuk, zullen dit topic even in de gaten houden.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Surferdude schreef:Omdat The Wild Bunch volgend jaar augustus (08-2010) 10 jaar bestaat
Arthur.

Je zit er een jaar naast, sinds juni 2001 bestaat de MR2 Club Noord Nederland (alias de WB tegenwoordig), zie hieronder.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Toen werd ie officieel...;)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Ik hoor net dat we het 10 jarig bestaan een jaar opschuiven ;D ;D
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Lekker WB!! :lach: :lach:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 844
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
Type MR2: AW11

Bericht door Kimr2tje »

scheelt wel weer een jaar langer sparen en meer tijd om te plannen;)
projectjes hoeven dan geen plaats te maken voor deze vakantie etc..

ik denk iig 2 weken, maar twijfel nog tussen tent en hotel..
hotel is makkelijker en minder bagage, tent is veel bagage maar kostenbesparend..
verder vind ik het een beetje prijzig, maar dat is het wel waard denk ik..
Afbeelding
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.:lach:
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Het 1e jaar was Marco toch nog geen lid?...
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ik sta ook in 2 sprong. Ene kant is een hotel comfortabeler en je hoeft minder mee te zeulen. Aan de andere kant is een camping zoveeel gezelliger, eten en verblijf is een stuk goedkoper ( Neem aan dat we dan gewoon 1 grote eetpot maken voor boodschappen ).

Het nadeel wat ik alleen ondervonden heb met kamperen is dat je zoveel moet meenemen en in een AW heb je al geen ruimte over.

Dit was zelfs nog zonder tent en kleren voor 2 dagen :

Afbeelding

Tuurlijk, het past wel maar ruimte over is anders. Verder is het allemaal extra gewicht ;)

Toch stem ik voor het kampeer optie. Vooral omdat het het allemaal wat legendarischer maakt :)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik zou ook voor de kampeer optie gaan en alles wat we zelf niet meer mee kunnen nemen kan bij Dr Rob in de auto :D
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Tja, de Corvette heeft wederom meer capaciteit dan je denk...





Maar sleep het maar gewoon zelf mee, lijkt me een beter plan...
Plaats reactie