07-06-2015. Ardennen-Eifel toer 2015.

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

07-06-2015. Ardennen-Eifel toer 2015.

Bericht door MarcoTwo »

Ardennen-Eifel toer 2015

Datum: zondag 7 juni 2015

Verzamelen: tussen 09:45 en 10:15 daarna direct vertrekken
Lokatie: parking bij McDonalds De Geusselt, Stadionplein te Maastricht (bij MVV) NL.


Net als bij een aantal traditionele Eifeldagen (vertreklokatie is niet altijd hetzelfde) verzamelen we op de parking bij McDonalds Maastricht bij De Geusselt (de BP om af te tanken met Ultimate98 kom je naast de parking vóór de rotonde tegen) om vanaf daar gezamenlijk te vertrekken voor een fantastisch stuurdagje!

Onder leiding van XLR8 rijden we als opwarmertje via het Zuid Limburgse Heuvelland en een kort stukje snelweg richting Luik.

Vanaf daar gaan we de geweldige Belgische Ardennen is om via heerlijke slingerweggetjes, haarspeldbochten en veel groen uitsluitend binnendoor te rijden om na ongeveer 2,5 uur te pauzeren in het middeleeuwse stadje Durbuy.

Hierna rijden we verder door de Ardennen en kunnen we nog kiezen of we daar de rest van de middag verblijven of dat we langzaamaan de grens oversteken en de Eifel in gaan via Prüm om een uurtje bij de Nürburgring te vertoeven, alvorens weer binnendoor terug te rijden (of daar op eigen gelegenheid te blijven en terug naar huis te gaan) om savonds weer op het startpunt van een 5 gangen diner te genieten bij de gele M.:)


Ook geschikt voor minder ervaren rijders, het tempo is vlot, maar we genieten ook van de omgeving.

Het is wel erg aan te raden om zelf navigatie apparatuur mee te nemen en de nog nader te benoemen stopplaatsen op te schrijven, mochten we elkaar per ongeluk kwijt raken. Aangezien het dit keer een overzichtelijk treintje zal gaan worden en we af en toe kunnen stoppen, zal dit wel los lopen.

Natuurlijk alles op eigen risico en kosten.

De route naar het verzamelpunt: A2 richting Maastricht volgen, bij de eerste verkeerslichten linksaf, rotonde linksaf en twee keer links en naast elkaar gaan staan (foto's!) op de parking.


Het deelnemerslijstje komt hieronder te staan, voeg jezelf gerust toe.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Deelnemers lijstje tot nu toe:

1. MaRco2 - S2000
2. XLR8 - MR2 1.8
3. Marcus - MR2 2.0
4. Dimitrios Bastis - S2000
5. Rick V. - IS250
6. ...


Voeg jezelf gerust toe.:)

Zet gelijk er maar bij of jouw voorkeur de hele dag Ardennen (keuze 1) is of een combi Ardennen richting Ring en retour (keuze 2).


Ikzelf ga weer een overnachting (proberen te) regelen in Zuid Limburg waar ik zaterdagmiddag aan kom. Eventuele liefhebbers kunnen in hetzelfde pension gaan zitten, was onlangs ook zeer gezellig.:)

Eventueel hebben we zelfs de mogelijkheid bij goed weer (als bijvoorbeeld keuze 1 het gaat worden voor zondag) om die middag de bekende routen naar de Ring te rijden, daar te kijken en begin van de avond bij openingstijd van de TF een rondje te maken en een hapje te eten om weer retour te rijden (binnendoor of de iets snellere snelweg route).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

EN op Facebook EN hier EN via een PB man ik wordt van alle kanten gespammed voor deze rit terwijl ik dat weekend in Leuven ben!!
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Je hoeft het niet te lezen, laat staan te antwoorden....8) ;D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2009, 01:26

Bericht door XLR8 »

Idd Pieter :dux-blij_thumb-up:

Maaruh Jean Pierre, je zit toch niet in de overgang hé ;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Leuven is mooi dichtbij, dus makkelijk aan te sluiten.

Maar we kunnen je ook van de mailinglist verwijderen, er is toch altijd wel iets wat voorrang krijgt.;) Geen probleem.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Velzen_Jr
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2014, 17:33

Bericht door Velzen_Jr »

Ik kan en ga mee en mijn vriending kan ik hopelijk ook wel meeslepen :driving: :D ;D

1. MaRco2 - S2000
2. XLR8 - MR2 1.8
3. Marcus - MR2 2.0
4. Dimitrios Bastis - S2000
5. Rick V. - IS250
6. Velzen_Jr; Vincent met aanhang in zijn '91 MR2 2.0
It's better to have Japanese brains than to have American muscle. :dux-blij_thumb-up:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

:dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Deelnemers lijstje tot nu toe:

1. MaRco2 - S2000
2. XLR8 - MR2 1.8
3. Marcus - MR2 2.0
4. Dimitrios Bastis - S2000
5. Rick V. - IS250
6. Velzen_Jr - MR2 2.0
7. Bronco - S2000
8. ..


Voeg jezelf gerust toe.

Al een prima treintje zo.:)

Het lijkt er op dat we de volgende route ongeveer gaan rijden (XLR8 correct me if wrong): vanaf Maastricht door het Zuid Limburgse Heuvelland via een klein oversteekje naar Luik toe om vanaf daar de Belgische Ardennen in te duiken.

Via de regio Spa/Stavelot/Troisponts rijden we via een geweldige omgeving via heerlijke stuurweggetjes met ook zelfs wat haarspeldbochten door naar Durbuy om daar dit middeleeuwse stadje te bekijken en om even te pauzeren.

Daarna rijden we via de regio Vielsalm e.d. richting de Duitse Eifel om daar via Prüm/Stadtkyll binnendoor naar de Nürburgring te snorren. Aankomst zo rond 15 uur. Hier kunnen we dan een paar uurtjes rondkijken of zelf onder goede omstandigheden een rondje maken (of meer :) ) om dan rond 17 uur weer binnendoor richting Maastricht te rijden (aankomst geschat op ongeveer 19 uur), waar we een zoveelgangendiner bij de Mc kunnen nuttigen om dan via Nederlandsche grond weer naar huis te rijden.

Zojuist heb ik mijn vast overnachtingsadres vastgelegd. Het eerdere plan om eventueel zaterdagmiddag nog naar de Ring te gaan om de korte TF mogelijkheid te pakken begin van de avond, kan niet meer. Zaterdag is het gesloten nu. Zondag is gelukkig wel groen.

http://www.nuerburgring.de/en/drives-fu ... leife.html

Dus zaterdag in de loop van de middag ga ik daar zelf nog een mooi rondje maken om savonds ergens in de buurt (mogelijk zelfs eens het recent geheropende eetcafé vlakbij de B&B uit te proberen) een hapje te eten.

Wie dit ook wat lijkt om op zaterdag op het gemakje al in de regio te zitten en alvast een stukje te genieten en zondagmorgen fris en fruitig aan de start te komen, neem gerust contact met me op voor de gegevens (zet ik niet openbaar, je weet nooit waar het terecht komt).

De laatste keer in april was het bijzonder gezellig.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

helaas, moet het terras gaan aanleggen dat weekend :(
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Ik was afgelopen woensdag al geweest, dus ik sla deze over. Veel plezier :)
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Exact deze route (ik weet nog niet eens hoe het exact loopt, laat me graag verrassen)? Of de Ardennen of de Ring?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Ardennen en Nurburgring :)
De volgende route heb ik gereden. Bijna geen bebouwde kom en goede kwaliteit wegen. Top route! Alleen bij Spa in de buurt enkele minuten door een stadje.

https://www.google.be/maps/dir/Grand%27 ... 334098!3e0

https://www.google.be/maps/dir/Grand%27 ... 334098!3e0
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Met mooi weer, is elk ritje in die regionen toch goed?:)

Zeker met wat zielsverwanten. Helaas lukt het me maar een paar keer per seizoen.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Starwave
Knop gevonden hoor !
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mei 2015, 12:54

Bericht door Starwave »

Zijn er eisen qua auto's die mee mogen doen aan deze rit? (japans only, of roadsters only?)

en mogen geheel nieuwe leden mee doen of is dit een rit voor de oude garde?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Iedereen met een beetje een stuurauto met een bestuurder die sturen leuk vindt.

Melle doet ook 1 x per jaar mee met de Octavia III Combi Greenline turbodiesel.

De één heeft 90 pk en de ander meer dan 500 pk en het gaat allemaal goed.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

MarcoTwo schreef:Met mooi weer, is elk ritje in die regionen toch goed?:)

Zeker met wat zielsverwanten. Helaas lukt het me maar een paar keer per seizoen.
Hangt er voor mij ook vanaf of de wegen goede kwaliteit zijn. En die laten in Belgie nog wel eens te wensen over....

Maar in die buurt zijn er veel goede wegen dus als het zonnetje schijnt zal het wel goed komen! :D
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zekers!:dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Deelnemers lijstje tot nu toe:

1. MaRco2 - S2000
2. XLR8 - MR2 1.8
3. Marcus - MR2 2.0
4. Dimitrios Bastis - S2000
5. Rick V. - IS250
6. Velzen_Jr - MR2 2.0
7. Bronco - S2000
8. Chinawhite - Miata MX-5 1.8
9. TOvN - S2000
10. ...



Voeg jezelf gerust toe.

Al een prima treintje zo.:)

Het lijkt er op dat we de volgende route ongeveer gaan rijden (XLR8 correct me if wrong): vanaf Maastricht door het Zuid Limburgse Heuvelland via een klein oversteekje naar Luik toe om vanaf daar de Belgische Ardennen in te duiken.

Via de regio Spa/Stavelot/Troisponts rijden we via een geweldige omgeving via heerlijke stuurweggetjes met ook zelfs wat haarspeldbochten door naar Durbuy om daar dit middeleeuwse stadje te bekijken en om even te pauzeren.

Daarna rijden we via de regio Vielsalm e.d. richting de Duitse Eifel om daar via Prüm/Stadtkyll binnendoor naar de Nürburgring te snorren. Aankomst zo rond 15 uur. Hier kunnen we dan een paar uurtjes rondkijken of zelf onder goede omstandigheden een rondje maken (of meer :) ) om dan rond 17 uur weer binnendoor richting Maastricht te rijden (aankomst geschat op ongeveer 19 uur), waar we een zoveelgangendiner bij de Mc kunnen nuttigen om dan via Nederlandsche grond weer naar huis te rijden of we rijden deels een stuk binnendoor terug en de rest via de snelweg als we aan het eind van de middag bij Pinocchio in Adenau een hapje eten.




Dus zaterdag in de loop van de middag ga ik daar zelf nog een mooi rondje maken om savonds ergens in de buurt (mogelijk zelfs eens het recent geheropende eetcafé vlakbij de B&B uit te proberen) een hapje te eten.

Wie dit ook wat lijkt om op zaterdag op het gemakje al in de regio te zitten en alvast een stukje te genieten en zondagmorgen fris en fruitig aan de start te komen, neem gerust contact met me op voor de gegevens (zet ik niet openbaar, je weet nooit waar het terecht komt).

De laatste keer in april was het bijzonder gezellig.:)


Ron XLR8 heeft een lijstje met plaatsnamen gemaakt waar we langskomen, deze post ik voor het weekend wel even.

Handig om mee te nemen (printen!) zodat we elkaar niet kwijtraken. We kunnen wel ergens blijven wachten, maar als iemand een ander traject gaat rijden, heeft dat weinig nut.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dit even uitprinten, zo loopt de route ongeveer:


Vanaf Maastricht via een stukje E25 snelweg door Liège om over de N633 richting Sur le Mont – Esneux – Comblain au Pont – Hamoir naar Durbuy te rijden. Na het rondje Durbuy weer vanuit Hamoir via de N66 richting Filot – Ville – Ferrières – Werbomont – Neucy – Haute Bodeux naar Trois Point. (2uur)

Vanuit Trois Point via de N68 naar Stavelot en N62 naar Masta – Malmedy – Belle Vue – Arimont – Hotleux – (sidekick N632) Waimes en Butchenbach – Bullingen – Losheimergraben. Dan via de N265 en N421 naar Hallschlag – Stadkyll – Schuller – Lissendorf – Hillesheim – Walsdorf. Dan vanaf Dreisbruk de N410 richting Kellberg en van daaruit de N257 Mulenbach – Adenau – Nurburgring. (3 uur) @ de ring volgt pitstop, coffee & piece of cake wink-emoticon De retour rit is gewoonlijk via de 'B258' wat 148 km. tot aan de Mc Donalds Maastricht is.


In geval we bij Pinocchio in Adenau centrum gaan eten zo rond 17.00-17.30, is het ook mogelijk om deels binnendoor terug te rijden en verder de Autobahn naar huis te nemen.

Ter plekke kan iedereen beslissen wat we met het laatste stukje doen (het tijdstip kan erg doorslaggevend zijn).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie