04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Bericht door MarcoTwo »

Seizoensafsluiter!

Een klassieker... een prachtige toerrit door de Eifel in de buurt van de Nürburgring. De bekende rit met de standaard route (incl. routebeschrijving) vanaf Maastricht binnendoor naar de Nürburgring.


Eifel-Ring dag 2018 II



Datum: zondag 4 november 2018
Verzamelen: tussen 09:45 en 10:15 daarna direct vertrekken
Lokatie: parking bij McDonalds De Geusselt, Stadionplein te Maastricht (bij MVV) NL.


Net als bij een aantal traditionele Eifeldagen (vertreklokatie is niet altijd hetzelfde) verzamelen we op de parking bij McDonalds Maastricht bij De Geusselt (de BP om af te tanken met Ultimate98 kom je naast de parking tegen) om vanaf daar gezamenlijk te vertrekken voor de binnendoorrit richting de Nürburgring.

In 2014 , 2015, 2016 en 2017 zijn we maar liefst 6(!) of meer keren een dag op pad geweest een verdubbeling ten opzichte van de l2 jaar daarvoor het geval was.

Aangezien het altijd mogelijk is dat er gaten ontstaan in het treintje onderweg, plaats ik hieronder de link naar de routebeschrijving om zélf uit te printen en mee te nemen. Bij de meeste navigaties is het instellen van Adenau-centrum (Duitsland) en dan vermijd snelwegen voldoende om in grote lijnen al de juiste richting uit gestuurd te worden.

http://www.marotaxaties.nl/Toerritten/R ... htRing.pdf

Bij een dergelijke grote groep als de "1x per jaar onbeperkte deelname versie" met doorgaans tientallen aanmeldingen, splitst de groep zich vanzelf op in meerdere treintjes, waarbij we elkaar onderweg (of anders op het eindpunt) vanzelf weer tegen komen.


Constant op elkaar wachten, werkt in de praktijk niet, afhankelijk van het aantal deelnemers natuurlijk. Bij een wat grotere groep, is opsplitsen handiger.


Iedereen kan gewoon in zijn eigen tempo rijden, we nemen zowiezo geen overbodige risico's, echter het is wel een vermoeiende dag met veel stuurmanswegen!! Ook geschikt voor minder ervaren rijders, het tempo is vlot, maar we genieten ook van de omgeving.

Het aantal deelnemers is theoretisch onbeperkt als iedereen de routebeschrijving mee neemt. NIET vergeten uit te printen dus!

Het leading treintje pakt meestal net voor Monschau een alternatieve en zeer bochtig traject om om de hoek bij het onderstaande stoppunt uit te komen. Voor echte rijders.

De route is vrij simpel en na ongeveer drie kwartier ontmoeten we elkaar weer bij de bekende pleisterplaats Schwingsborn in de lange bocht in de B258 bij Monschau, waar evt. koffie of andere consumpties genomen kunnen worden én... er een toilet is! Mits ze open zijn... dat is niet altijd het geval.


http://www.biker-treff.de/treff/Gaststä ... sborn.html

Aangekomen bij de Nürburgring kunnen we rondom het circuit leuke weggetjes verkennen en o.a. de bekende spottersplaatsen aandoen: Breitscheid (parkeren meestal bij de Rewe, schuin tegenover de Lidl) of Brünnchen en de wat minder bekende plaatsen.

LET OP: Na aankomst op de parking bij Breitscheid (daar hapje eten/drinken op het terras bij Opa Strack tussen de slagbomen, en wat rondkijken) blijven we een uur ter plaatse, na dat uur vertrekken we vanaf de parking (mits cabrioweer) voor een waanzinnig mooie toerrit van ruim een uur door bochtige groene valleien, bossen en kleine dorpjes. We komen dan weer terug waar we gestart zijn en kunnen vanaf daar weer naar de spottersplaatsen toe of zelf een rondje rijden op de baan (Touristenfahrten).


Iedereen is vrij om te gaan en staan wat je zelf wilt doen. Dus alleen rondkijken of meetoeren of weer binnen door terug naar Maastricht rijden, ga je gang!

Aan het eind van de middag (tegen 17.30) eten we doorgaans bij Pinoccio in Adenau centrum.

Liefhebbers kunnen er ook een weekeindje van maken. Ikzelf pak meestal een overnachting in Zuid Limburg en ga zaterdag al die kant op.


Natuurlijk alles op eigen risico en kosten.


De route naar het verzamelpunt: A2 richting Maastricht volgen, NIET de tunnels nemen, maar vlak voor Maastricht rechts aanhouden (uit mijn hoofd afslag 53) en bovenaan linksaf richting de gele M, na het tanken bij de BP verkeerslichten oversteken en twee keer links en naast elkaar gaan staan (foto's!) op de parking.


Denk aan een eventuele walkie-talkie en sla wat 06 nummers op van medetreiners (van mijzelf nulnul31zes 22374655.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Bericht door CelicaTwinCAm »

onder voorbehoud dat mijn auto klaar is :)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: 04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Bericht door MarcoTwo »

En al klaar? :applaus-smiley: :applaus-smiley:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: 04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Bericht door MarcoTwo »

Lijst deelnemers so far:




1. MaRco2 - Octavia III Combi Turbo (of S2000)

2. Ruben Z. + Aimee H. - MX-5

3. Marceld van der S. - BMW of MX-5 Turbo?

4. Steven H. - BMW 320i

5. Tijs S. - BMW 325i E30

6. Rinesh N. - Accord 2.4 VTEC

7. Robin J. - Ford Focus 180T

8. Terry J. - Ford Fiesta ST200

9. Luuk van R. - S2000

10. Jochem vd H. - MR2 2.0 Turbo

11. ....
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: 04-11-2018. Eifel-Ring toer 2018 II

Bericht door MarcoTwo »

Lijst deelnemers so far:




1. MaRco2 - S2000 (of Octavia III Combi

2. Ruben Z. + Aimee H. - MX-5

3. Marceld van der S. + Luuk van R.- RX-8 Dyson

4. Steven H. - BMW 320i

5. Tijs S. - BMW 325i E30

6. Rinesh N. - Accord 2.4 VTEC

7. Robin J. - Ford Focus 180T

8. Terry J. - Ford Fiesta ST200

9. Thijs G. - Forester Turbo

10. Jochem vd H. - MR2 2.0 Turbo

11. Melle K, - Peugeot 5008 GT-line 3.0THP

12. Maarten W. - Nissan 200SX

13. ...
Plaats reactie