Dyno meeting het vervolg....

Overige meetings. Dus ledenmeetings of zusterclub meetings Ook in het buitenland dus...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

JPMR2 schreef:Wel een luxe positie hoor...... als de één niet kan nemen we gewoon de andere ;D 8)
En de andere is een NSX....

Valt wel mee qua luxe hoor...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Dokter Rob schreef:en, ben benieuwd...


wat is het verschil tussen een NSX zonder / met bladblazer?

De blazerkit met bijbehorende mods (headers/uitlaat/sportkoppeling+lichter vliegwiel) blijkt ca 130 PK/ 65 Nm extra op te leveren.
Maar wat veel belangrijker is dan maximale waarden: de vermogens-en koppelkromme zijn een prachtige lineair stijgende lijn zonder enige dips of pieken, echt perfekt!!:clapclap: :thumb3d:

Ook nog ffe getest met uitlaat tip inserts (dempertjes) en daarmee bleek het vermogen ca 10PK minder, maar werd het inderdaad de perfekte bladblazer: de uitlaatgas afzuigslangen werden tijdens de test een flink stuk van de auto weggeblazen;D
Chris Arnouts
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008, 22:11

Bericht door Chris Arnouts »

Het was een gezellige meeting bij de Dynojet.
Edje beet de spits af met zijn MR2 Turbo.
Hij wilde weten wat de performance winst was van de nieuwe CT20 turbo.
Nu is tie nog heel ....
Afbeelding
Tijdens de run:
Afbeelding
Het uiteindelijke resultaat:
Afbeelding
In het begin viel het resultaat tegen.
Dit kwam doordat de temperatuursensor een te snelle stijging van de temperatuur registreerde en hierdoor de turbo op half boost liet draaien. Hij had nu maar 0.5 bar druk.
Na het omzeilen van de temperatuursensor liep hij wel op 1.0 bar en werd de verwachte winst werkelijkheid.
Een toename van zeker 30 PK en 50 Nm koppel.

Mijn AW11 is ook op de bank gegaan voor een nulmeeting.
Afbeelding
Klaar voor de run:
Afbeelding
Het resultaat was zeker niet slecht voor een amerikaan die normaal maar 115 pk levert op de krukas.
Afbeelding
104.9 pk op de wielen is toch 123 pk op de krukas.
Nu kan ik straks gaan vergelijken wat het werkelijke verschil in vermogen gaat worden.
Hierover zeer binnenkort meer info op het forum.
De zeer nette SW20 van marcel heeft ook een run gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het resultaat van Marcel was zeer netjes 144 pk en 170 Nm koppel op de wielen. Zeer goed voor een gen 1 blok.
Marcel liet al doorschemeren dat een piggy back op het verlanglijstje gaat komen.
Ook heel leuk speelgoed een NSX supercharger
Afbeelding
Misschien iets voor Vinnie een supercharger?
Ik heb het erg naar mijn zin gehad lekker kunnen bijkletsen met de verschillende deelnemers.
Greetz
Chris
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

Ook deze dynomeeting was weer een geslaagd evenement. Helaas zijn weer mensen geweest die zich hebben opgegeven maar niet zijn komen opdagen. Dit is voor mij dus ook de reden om definitief een streep te zetten onder de dynomeetings. Jammer maar waar.

JPMR2
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Het was inderdaad weer een leuke mini meeting...onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zich opgeven en en gewoon niet komen?? en vaak ook niet betaald hebben....sommige snappen niet dat iets organiseren geld kost...en tijd! en dat ze het voor mede leden verpesten....

Mijn run ging in het begin dus niet goed....ik kwam een stuk lager uit dan vorige keer..en dat met een nieuwe CT20 erop ipv de CT26....

Gelukkig hadden we snel door dat de MR2 in "low boost' modus bezig was..wat staat voor 0,5 bar max....aangezien er een enorme hitte ontwikkeling vrij komt op de bank..ziet de de tempratuur meter in deluchtinlaat dit als een te snelle tempratuur stijging en regelt de ECU dat de VSV klep dicht gaat waarmee er max 0,5 bar boost mogelijk is..

Op de weg heb je veel meer lucht weerstand dan op de bank....

toen even de temp sensor los gekoppeld zodat de ECU niet meer de VSV klep dicht kan sturen... resultaat met 1 bar druk was toen super...waarom de ECU naar 5.500 rpm het vermogen terug schroeft hebben we niet kunnen ondekken...in principe moet hij tot aan de red line het vermogen vast houden
Op de weg merk je dit namelijk niet...wie weet is de volgende stap een stand alone systeem waarmee alles nog beter is af te stellen...Afbeelding

Vorige meeting met CT26; 217,6 pk op de wielen met 304nm koppel
nu met CT20; 244,1 pk op de wielen met 356,6nm koppel.

Kortom...Afbeelding

De NSX charger haalde 350pk op de wielen ongeveer
De andere NSX ik meen 266pk op de wielen ongeveer
De GEN III MR2 Turbo iets van 228pk op de wielen ongeveer

JP kun jij alle resultaten met koppel etc noteren op het forum..
__________________
Ceramics Power
Gebruikersavatar
BlackTubby
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 350
Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:09
Type MR2: SW20/21/22
Contacteer:

Bericht door BlackTubby »

Allereerst mijn complimenten voor de perfecte service van JP en zijn helpers. ;)

Die service bestond voor mij om opnieuw een run te doen zonder betaling, dit omdat ik/ we dachten dat er een fout was geslopen in de vorige meting (vreemde air-fuel verhouding) en kreeg die dag dus een tweede kans. Helaas voor mij was er een zelfde resultaat dus moet ik wat research gaan doen.

Ik kan niet anders zeggen dat dit een top reactie van JP was en wil hem via deze weg nogmaals bedanken. :dux-blij_thumb-up: :applaus-smiley: :tekst-toppie: Een hoop bedrijven zouden van deze service kunnen leren.

Het was verder een heel leuke dag, weer nieuwe mensen ontmoet, behalve een "persoon" die mijn twee een "ouwe bak" noemde. :-/ ;D ;D Nee hoor René, geintje, geen probleem voor mij.

Jammer dat er niet nog een mogelijkheid voor de dyno wordt geboden maar ik kan het heel goed begrijpen.
GReddy 1995 JDM MR2 GT Turbo klik hier
Afbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Ed,
Zoals ik aangaf kan je altijd even komen testen met de losse turbodruk meter die ik heb liggen, laat maar weten.
Bovendien bedacht ik dat ik ook nog wel een Lambda sensor heb van een Rev2 Turbo, die is vrijwel zeker zelfde als van een Rev3, zou je kunnen wisselen om dan opnieuw te rollen.
Ook wil ik nog altijd mijn eigen Tubby testen, dus misschien kunnen we in Goes wel weer een "groepsprijs" regelen als we twee tubby's tegelijk komen rollen ;) 8)
Gebruikersavatar
scoolio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 530
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
Type MR2: AW11

Bericht door scoolio »

Ik vond het een hele gezellige meeting.
Ik heb lekker bij kunnen kletsen met iedereen.
Al met al zijn de resultaten van mijn run mij niet tegen gevallen. :D
Ik heb 144,6 Pk op de wielen (170,1 Pk op de krukas).
En 172,8 Nm op de wielen (203,3 Nm op de krukas).
Ik zit er alleen nog aan te denken om een SMT6 te laten monteren om een nog beter resultaat te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is een filmpje te zien van mijn run.

http://www.youtube.com/watch?v=RdDPAIqf5gU


Ik zal kijken of ik van de week nog meer filmjes kan posten.

Ik wil JP nog bedanken voor deze gezellige dag. :applaus-smiley:
Afbeelding
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

BlackTubby schreef:Jammer dat er niet nog een mogelijkheid voor de dyno wordt geboden maar ik kan het heel goed begrijpen.

Als je zover bent moet je me maar ff een mailtje sturen, we regelen dan wel wat. Voor vaste, trouwe klanten doen we veel :)
rsevo6 schreef: Ook wil ik nog altijd mijn eigen Tubby testen, dus misschien kunnen we in Goes wel weer een "groepsprijs" regelen als we twee tubby's tegelijk komen rollen ;) 8)

Ook voor jou dezelfde reactie als voor Ed :)
Edje Turbo schreef:JP kun jij alle resultaten met koppel etc noteren op het forum..

Ik heb helaas geen enkele waarde opgeschreven..... ::) Ik had wel mooie formulieren gemaakt maar wegens "omstandigheden" zijn deze niet uit m'n laptop tas gekomen.
Als het goed ie heeft iedereen de uitdraai mee genomen en kunnen we zo wel achter de scores komen denk ik.

JPMR2
Plaats reactie