Bourtange 2018

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bourtange 2018

Bericht door jaapio »

Bourtange 2018.

Het zit er weer op hoor, Bourtange 2018 is weer geschiedenis en zal de boeken in gaan als één van de gezelligste ever. Ahum, in hoeverre ik dat beoordelen kan want voor ons, Kroepoekje, Bertju en me and aai, is het de zesde keer dat we aan dit evenement hebben deel genomen.

Jaja, gezelligste ever, gezelligste ooit, jong, oud, dik, dun, ziek, gezond….. als één grote meltpot samen. Geen aparte groepjes, geen ict afdeling aan de ene kant en het jolijt gebeuren aan de andere kant…. Één grote samenhangende groep die plezier heeft….. en plezier hebben we gehad zeg.

Mooi om dat nu achteraf te kunnen vertellen maar de voortekenen zagen er heel anders uit. In de aanloop van het jaarlijkse Bourtange evenement zag het er naar uit dat het niet door zou gaan. De aanmeldingen stagneerde. Zelfs een bericht op facebook gaf aan dat er toch meer aanmeldingen moeten komen anders werd Bourtange 2018 afgeblazen.

Een balletje kan raar rollen maar nu rolde het de goede kant op. Bourtange 2018 gaat gewoon door…. Joepieeeeeeeee….. maar goed ook zeg.

Vorig jaar hadden we, Robbie, Jacqueline, Kroepie en ik, een chalet gehuurd op een camping verder op. Trekkershutje was voor ons geen optie meer. De reden voor mij, heul heul heul leuk Bourtange evenement, mooi weekend maar minder als je drie weken na het evenement nog de geuren van een muf ruikend trekkershutje in je kokkel krijgt als je gaat slapen hahahaha…… ken beurn met een slaap machieneke. Ondanks het een erg luxe chalet was heeft het niet de charme van het Bourtange gebeuren. Dat moest anders. We gaan een sleurhut huren.
Uiteindelijk een bedrijf gevonden die caravans verhuurd en ook een haal en breng service heeft. Hoe mooi is dat dan. We zullen zien hoe dat allemaal gaat.

In de paar dagen voor het evenement gaf buienradar aan dat de weergoden ons goed gezind zouden zijn. Jjjeeeuuuhhhhh….. maar is buienradar een liegebeest?

Yvonne had op de woensdag avond zo goed als alles al ingepakt. Het meeste stond al klaar om in de MR2 gepropt te worden. Ahum, gaat dat wel passen allemaal, schoot door m’n hoofd. Ik bedoel maar, twee slaapzakken, drie tassen, apneu machientje, …… zo hebben we het nog niet gehad.

Donderdag morgen.
Gaap gaap gaap dat was genoeg slaap hahaha….. bakkie, douchje ontbijtje en puzzelen maar. Puzzelen om alles in de emmer te krijgen.
Oploskoffie in de croks, poedermelk in de waterlaarzen, sokken in het handschoenvakje…. Alle gaten en kieren werden gevuld hahaha….. geweldig, het zit er allemaal in.
En dan een blik op buienradar. Krijg toch de pestpokke….. dagen lang roepen ze het wordt mooi en droog en wat zien we nu? Precies op onze route regen en regen en daarbij valt er ook nog water uit de lucht. Gloeiende miljaar….
Huh huh…. Doen we het toch lekker anders….
Iets na achten in de vroege morgen verlaten we onze straat, het feest (fout of niet) is begonnen. Vooralsnog is het droog boven het Limburgse landschap dus dakkie is er af.

Na drie bochten ligt Bertju al in dromenland. Na vier bochten staan we al in de file….fuck fuck fuck. We moeten dan al een afslag pakken. Ik ken de omgeving van Nieuwstadt en omdat er geen omleiding borden staan rijd ik richting de snelweg via een alternatieve route….fuck fuck fuck….. ook afgesloten en voor ik het weet rijden we over het kerkplein langs de warme bakker…. Bah bah…..
Maar weldra zitten we op de snelweg.
Normaal gesproken gaan we bij Venlo de grens over richting Duisburg om vandaar de 31 op te rijden. Dan is het immer graden aus….. maar nu ging het anders.
Vlak voor Venlo buienradar nog eens geraadpleegd en jawel hoor, de hele route naar Bourtange over de 31 wordt regen gemeld. Sjeise…. Maar als we via Nederland rijden dan lijkt het droog te blijven, tussen de buien door rijden. We gaan via Nederland en laten Duisburg liggen voor wat het is. Dakkie kan open blijven, voorlopig.
Even een plaspauze bij tankstation “De Somp” in Klarenbeek. Beentjes strekken, blaasje legen, vullen met een smerig bakkie pleur, die ik ook meteen heb weg gepleurd, niet te zuipen. En met nog altijd het dakkie open beginnen we aan de laatste etappe.

De gehuurde caravan zou vandaag ook gebracht worden. Aan Rob Bieleveld gevraagd of hij me een berichtje wilt sturen als de caravan er is.
En ja hoor, wij zijn dan nog onderweg en Rob stuurt me een berichtje. Caravan is er en hij moet erg lachen. Hij vond het maar geweldig, fout feestje in de planning en wij laten de caravan van Bassie en Adriaan leveren, fotootje erbij. Huh…. Egnie…. Hij is wat aan het grappen maken zeg ik nog tegen Kroepie hahaha….
Laatste stukje gaat via Duitsland en dan begint het toch te druppelen. Op het laatste moment het dakje dicht gedaan.
Na ruim 4.5 uur kachelen zijn we in Bourtange. Joepieeeeeeeeeeeee………
Rob zit in de kantine en daar stoppen we als eerste. Een lekker bakkie en op het terras want de regen is weg. Even later komt de familie Huisman er ook even bij zitten met hun wonderschone dochter. De kleine kan al enkele stapjes maken zeg.
Rob vind het geweldig dat we een Bassie en Adriaan caravan hebben gehuurd. Ook Tjerk vind het prachtig. Nou die heb ik echt niet gehuurd en heel even begon ik te twijfelen of het wel een grap zou zijn van Rob en Tjerk. Als dan de moeder van Tjerk er ook even bij komt zitten en Rob een opmerking maakt over de gehuurde caravan zie ik dat moeders niet weet waar Rob het over heeft….dus toch een grap hahahaha…. Duitsers maken geen grappen….nee want we zitten in Nederland ….

Rob verteld me dat zo’n beetje alles wat er geregeld moest worden de mis in is gegaan. De tent die besproken was kwam maar niet. Na een belletje had de tentverhuurder de tent een week later ingepland. Hals over kop een andere tent regelen en die komt pas vrijdag.

Anyway, we gaan de gehuurde caravan eens inspecteren. Geweldig, geen Bassie en Adriaan geval. Caravan staat mooi op de plek, stroom is al aangesloten. Precies goed voor ons en Robbie en Jacqueline. Alles uitladen en bed opmaken. Het vaste bed reserveren we voor Robbie en Jacqueline. Aangezien ik toch altijd vroeg op ben kunnen ze zonder te storen doorslapen. Die slaapruimte kan zelfs dicht met een schuifdeurtje.
Tiet voor een bakkie. En dan begint het weer te regenen. Bakkie drinken we in de voortent bij Rob.
Dan komen ook Carolien, Krsiten en Mike. Mijn god zeg, lijkt of die kids een jaar lang trappen onder hun reet hebben gehad, die zijn een stukkie groterder geworden…..

En het is weer droog. Yvonne en ik gaan wat boodschappen doen. Wat te knabbelen voor de avond en wat broodjes voor morgen ochtend. Robbie en Jacqueline komen straks ook en we willen wel wat eten als de kijkers open gaan, toch, ja toch! Dan blijkt dat je nu ook op de camping verse broodjes kan bestellen….aaarrgghghhhhh…. verse harde broodjes zijn lekkerder als van die zachte prut. “doe er maar 8” als we de bestelling doen. Hebben we ieder twee vers gebakken broodjes inde vroege morgen.

Tijd gaat snel. Het is alweer etenstijd. Maagje knort en net als Yvonne en ik wat willen gaan eten komt Rob aan met een aanhanger vol spullen. We lopen dan terug en wachten maar even met eten. Helpen de aanhanger uitladen en gaan dan gezamenlijk wat eten in restorantoooo ut plethuus.
Lekker frietje met een hamburger en….ontzettend lekker. Biertje erbij, het feest is begonnen.
De regen dwarrelt weer neder over de camping. Het ziet er allemaal niet best uit wat het weer betreft. Het zal toch niet weer in het water vallen hè?
In de voortent van de caravan van Rob drinken we nog een pintje. Hadden we ook gehaald, ook lekker voor Robbie en Jacqueline als die later komen.

En dan een triest bericht. Waar we ons op verheugd hadden gaat niet gebeuren. Robbie en Jacqueline redden het niet om die avond nog af te reizen naar Bourtange. Heel begrijpelijk ook want als je zo moe bent en dan nog ruim 4 uur moet gaan sturen dan is het een zeer wijs besluit om de voorgenomen rit uit te stellen tot de dag erna. Wijs besluit.

Die avond hebben we het gezellig bij Rob en Carolien. Voor ons was het ook een lange dag en ons bedje riep….come to me, come to me hahaha….. het regent niet alleen water maar ook eikels ondanks er op dat moment geen eikels in de buurt zijn wwhahahaha…. Pok, tak, knal, zo af en toe op het dak van de caravan.

Erg goed geslapen in de sleurhut. Bertju lijkt het koud gehad te hebben. Wat hij normaal toch nooit doet gebeurde nu wel. In alle vroegte springt meneer kwispelend op bed. Joohoooo hier is ikke en dan denkt meneer even mijn slaapzak in te kruipen want daar is het warm. Dit was van korte duur en zodra ik zijn dekbedje in zijn mand op til springt hij meteen zijn mand weer in, verder slapen. Tja ikkke is wakker en sta maar op. Wij waren onze waterkoker vergeten maar Rob en Carolien hebben er eentje en die hebben we in onze caravan. Pafke, bakkie pleur maken.
Buiten is het druilerig. Buienradar geeft aan dat er heel wat nattigheid op ons af komt in Bourtange…. Ooohhhhhh kak. Yvonne staat ook op. We zijn het gewend, ogen open en ontbijt. Yvonne smeert wat broodjes…mmmmm….. en nog altijd regen.
Nu is het wachten op de tent. Oh oh oh balen van die regen zeg. de moed zak je toch een beetje in de schoenen op die manier.
Heeeeeeeee het lijkt droog te worden. Net als de regen verdwenen is komt de tentenman aan gereden. Drie man sterk zetten de tent op, een hagel nieuwe ook nog eens. Als de tent bijna afgebouwd komt die pleuris regen weer uit de hemel vallen.
Dan horen we het bekende geroffel van een ZZW. Kijk es aan, Eduard is de eerste van de vrijdag. Niet veel later weer het geroffel van een ZZW, Pieter en Peggy zijn de volgende maar zij maakte eerste even een verkenningsritje over de camping hahahaha…..
Erg leuk weer zien. Met verkrachte eenden zijn we begonnen de tent in te richten. ijskast, 2x een bar, de hele mikmak de tent in. Even later komt Carolien met de boodschappen. Ook dat wordt gezamenlijk de tent in gepleurd. Alles gaat in een stroomversnelling. Muziek wordt aan gesloten, de tap wordt aangesloten en…zeker niet onbelangrijk, het is droog en af en toe laat de koperen ploert zich zien.
Langzaam maar zeker druppelen de feestneuzen binnen. Jantina en Jelmer zijn de volgende. Huh…. Een Celica en een Volvo? Kan niet waar zijn…. Een Volvo treffen lijkt het op hahaha…. En dan een wannabe MR2, wit van kleur met een rolbeugel. Robkeeeeeeee laat ook even zijn neus zien. Ooohhhhh Bart zal je daar hebben ook. Het wordt drukker en drukker en de gezellige sfeer neemt alsmaar toe. Tjerk komt even Rosalien showen…. Wonderbaarlijk dat zo iets moois uit een soort van snottebel kan voorkomen…knap gedaan Tjerk, Rosalien is sprekend je vrouw hahahaha….
En dan weer een triest bericht. Oh oh oh echt balen dit. Niet zo zeer voor ons maar wel voor Robbie en Jacqueline.
Jammer genoeg gaat Bourtange 2018 aan hun neus voorbij. Als ze inmiddels Zeeland achter hun hebben Liggen begint te SW tegen te sputteren. Remmen beginnen vast te lopen. Zeker geen goed idee om de lange rit naar Bourtange voort te zetten. Eenmaal weer thuis de boel op krikken en kijken wat er loos is. Remkabel is de boosdoener. De hele boel los halen en vervangen en dan is er toch meer aan de hand. Je krijgt het voor niks zeg ik maar. Zo jammer. Als het dan niet zo loopt als je graag zou willen, al de hele mikmak los hebt gehad en het nog steeds niet zo is als het moet zijn kan ik me zeker voorstellen dat je er even genoeg van hebt. Met in het achterhoofd nog het Duderstadt debakel en dan dit weer…. Ik had de fik erin gestoken (spreekwoordelijk dan)

Al snel zit de sfeer er goed in. Heel bijzonder eigenlijk. Meteen pakt de hele groep zich samen, geen aparte groepjes, geen mensen die zich afscheiden van de rest, nee alles samen. In de tent speelt de muziek al weelderig, vooral foute muziek hahaha. Ook het “biertju” galmde al over de camping. Sommige laten zicht dat niet twee keer aan aanschreeuwen dus de tap was ook al aan het werk.
De een na de ander gaat even de bagage uitruimen. Bart-O en Andries zijn de echte dihards en zetten een tentje op. Gerdie, Frans, Kim en Raymond hebben de beschikking over de enige sta caravan waarin je ook kan zitten en slapen. Prachtig ding.
En dan, ik kan er niet om heen….. het Jantiena gebeuren. Als eerste gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs. Maar wie is het niet overkomen, wie heeft het zelf niet eens mee gemaakt…iedereen en ook nu dus Jantiena.
Net je rijbewijs en dan al de beschikking over een prachtige Celica. Die wil je wel showen hè en zo kwamen Jelmer en Jantiena beide in hun “eigen” wagen. Een Celica dus en een Volvo (alsof er daar niet genoeg van aanwezig waren hahaha)
De bagage ligt in de Volvo en Jantiena zou dat wel eens gaan uitladen. Ze stapt in de grooooote Volvo, rijd achteruit en….. duwt zomaar de picknick tafel twee meter naar achteren met de Volvo. Gassiemeine sterke auto’s die volvo’s en geen krasje te zien. Jantiena geschrokken, niet leuk ook om in overstaande van alle wildbuchers dit te overkomen maar zoals ik al zei, is iedereen overkomen ooit…ergens…. Ikke niet wwhahaha….. uuhhh eigenlijk wel en had meer kapot als die Volvo…. Was ook een VW…. Uche….
Zelfs een echte biker in ons midden. Richard, de zoon van Willem, kwam er aan met zijn nieuwe aanwinst, een Suzuki Bandit. Mooie motor in de juiste kleur.

Na een speech van Rob kon er gegeten worden, koud en warm buffet. Ook nu was het heel bijzonder. Waar in voorgaande jaren, na het startsein om te eten, er stofwolken opdoemde in tent van hen die als eerste aan het lopen buffet wilde staan, leek het nu meer op een stoet die langzaam in beweging kwam om een hapje te scoren. Dat viel me eigenlijk wel op. Bedaard, relaxed, en nu ook de oohhhh en aaahhh omdat het er zo goed uit zag.
Het eten was van uitmuntende kwaliteit en dat mag zeker gezegd worden. Niemand hebben we horen klagen. De smaak was voortreffelijk en er was meer dan genoeg, teveel zo leek het de volgende morgen als ik in de tent kom.
Met een zeer gevulde maag kwam de sfeer er steeds beter in. In de tent ging een kacheltje aan en weldra werd er een kring rondom de kachel gevormd. Zo leuk dit. Biertje, neutje…. En sterke verhalen rondom de kachel want een kampvuur in een tent is niet zo slim.

Zeer zeer gezellig en de jeugd had het ook erg leuk zo te zien. De drankjes vloeide rijkelijk en ik dacht even terug aan de tijd dat ik nog de wereld aan mijn voeten had liggen waarin een plens bier me niet deerde. Wat heb ik gelachen zeg. en dat alles rondom de kachel.
Waar ik vroeger nergens last van had als ik wat moedermelk achterover had gekiept is nu wel anders. Na een paar neutjes en wat pintjes vond ik het rond 24.00 uur wel genoeg geweest. Ik wil de dag erna ook nog wat genieten van de dag hahahaha….
Yvonne en ik gaan naar bed waar Bertju dan ook heel blij mee is. Ook Bertju wordt al langzaam een ouwe sok. In de tent is het dan nog zeer gezellig maar van echte herrie is geen spraken. Al snel vallen we, onder het genot van het feestgedruis, in een diepe slaap.

Zaterdag.

Gaaaaaaaaappppp omai goed geslapen zeg. Geen koppijn, oftewel een kater wat normaal gesproken wel het geval is al ik wat op heb. Niet voor niks dus “lekker bier”. Maar voel me wel een beetje brak.
Yvonne snurkt nog, Bertju kijkt eens op. Het is erg stil op de camping. Alles is nat van de douw en wellicht regen maar dat laatste heb ik niks van gemerkt meer. Als eerste een peuk. Prachtig gezicht al die auto’s op het veldje. Koffie? Ahum, waterkoker vergeten. Ik loop naar de tent, het is nog donker en dan zie ik een schim weg schieten wat lijkt op een konijn. Zelfs konijnen vieren dus feest in een tent. Dan vind ik de stekker van de gekleurde lampen en voila, licht. Aaahhh daar is de waterkoker maar waar is de kabel? Zoeken en zoeken maar geen kabel….. KAK.
Yvonne is dan ook op. Dan gaan we maar naar het station van Mandela en scoren nadien meteen een verfrissende douche. En nog altijd is het zeer stil op de camping. Ook Yvonne verzorgt zich en dan vangt het rumoer aan. Bourtange wordt wakker. Carolien komt dan al met de koffie aan…… aaaahhhhh heerlijk.
Langzaam maar zeker druppelt iedereen weer de tent in. Ook de jeugd die er uitzonderlijk fris uit zien na al dat gezuip.
Ontbijtju. Mjammie, verse broodjes, het ontbreekt ons aan niks.
Het weer ziet er vooralsnog goed uit. Er wordt zelfs een zonnetje gemeld. Zou het dan toch mooi weer worden?
Als iedereen z’n maag heeft gevuld komt Johny wannabe met een speech. Wat gaan we doen vandaag?

De ochtend wordt gevuld met wat je zelf wilt. Even tanken of ergens wat shoppen. Na de lunch gaan we een toertje doen richting een open lucht museum in Drenthe https://www.ellertenbrammert.nl/
Dat klinkt allemaal goed.

Wij gaan mee met hen die willen gaan winkelen, even wat boodschapjes doen ergens. Kort mooi ritje en Willen en ik bewaken de bolides als de anderen hun inkopen doen. Met name het foute feestje wat in de planning ligt die avond. Er worden rariteiten gekocht, mutsen, hoedjes, slingers, je kan het zo gek niet bedenken. Nadien evend e tankjes vullen en op naar de lunch.
Top geregeld.

Dan vertrekken we richting het open lucht museum. Ik had het kunnen weten, ik was al gewaarschuwd, waarom ga ik dan nog achter zo’n stinkende diesel rijden?
Rob in zijn Volvo voert de colonne aan. Geen probleem zou je denken maar dan wilt hij even het vermogen van een Volvo showen. Uche uche uche het lijkt wel een truk uit de jaren 50. Een mega zwarte wolk verlaat zijn uitlaat. Ik doe snel de ruiten wissers aan, de ventilator op stand orkaan om die zooi buiten te houden. En dana toch zie ik dat ik geblindeerde koplampen heb gekregen. Roet koekjes uit mijn neus kan peuteren en mijn wimpers lijken ineens geverfd. Leuk zo’n Volvo….. meer een Volvojeeeeee uche uche. En als je dan ziet dat er poging wordt gedaan om een MR2 eruit te rijden lijkt het wel winter. Ik zag de Vovojeeeee alle kanten op glijden wwhahahaha….. glij je meee met een Volvojeeeeee hahahaha….. maar moet zeggen, zo’n tank komt goed van de plaats hihihi….

Na een leuk ritje zijn we bij het open lucht museum. Op het grasveldje voor de twee reuzen is precies plek genoeg om alle bolides te parkeren. Leuke fotoshoot momentje.
Het is een leuk museum. Leuke huisje waar je kon zien hoe men vroeger woonde. Een ruimte met van allerhande stenen behalve grindtegels, een kop van een walvis, kogelgewrichten van mijn schoonzus zo groot, een ouderwetse drukkerij, van alles te zien te bewonderen.
Dan toch even een versnapering op het terras. Kopje koffie, thee of wat te smikkelen en smullen.
Nou nou, van het aanwezige personeel kon geen lachje van af. Tjemig wat een chagrijnen hoor. Boeien. En nu ook gezellig allemaal bij elkaar zover dat kon. Ieder besteld wat hij wilt. Dilian had nog een erg smeuig verhaal over wat hij in zijn korte leven al eens had mee gemaakt, iets met lang blond haar, een dikke duim riekend naar Mandela…..jakkie hahahaha…die Dilian toch.

En dan gaan we betalen, en dan komen we er achter waarom het personeel zo chagrijnig is.
Yvonne wilt de rekening betalen waarop de uitbater not amused is. Nee we gaan niet apart afrekenen, kijk maar een ieder gehad heeft en kom dan maar de hele rekening ineens betalen.
Tjerk daarentegen had zijn rekening bij een serveerster afgerekend en bij haar was het geen probleem. Wat die uitbater wilt gaan we dus niet doen en ik loop met Yvonne mee terug. Maar ook Pieter, Carolien stonden al voor de bar om af te rekenen. De wel willende serveerster deed haar best en dan wordt ze als een stuk vuil geroepen, eerst bedienen. Echt bizar.

De tijd vliegt voorbij. Het uitje is ten einde en we gaan terug naar de camping. Waar de een nog even de oogjes sluit zit de ander al aan het lekker bier. Het is prachtig weer, kortom alles is aanwezig voor wederom een gezellige avond.
Willem, Kirsten Richard en ik doen ons best om een kampvuurtje op te stoken. In de struiken zoeken we wat kleine takjes en gedroogde worstel om de boel in de fik te steken. Yvonne heeft wat aanmaakblokjes gevonden en waarachtig het lukt ons om een vuurtje te stoken. Wilt dat blijven branden heb je wel hout nodig. Kirsten, die goed bekend is op de camping, heeft al heel wat oud hout gevonden. Even later komen Yvonne, Kirsten en Richard met heel wat oude takken en zo. Vuurtje laait goed op. Later komt Kirsten met een hele kruiwagen vol met dikke houtblokken aangewaaid, geweldig.
Met de picknick tafels rondom het kampvuur is het goed toeven.
Dan is het tijd om te gaan BBQ-en. Ook nu weer sta ik te kijken hoe relaxed dat gaat. Gemoedelijk, rustig en plek genoeg als je aan de BBQ wilt.
Ook deze reis van sublieme kwaliteit hoor. Zo lekker heb ik het nog niet gehad.

De sfeer zit er erg goed in. Ook nu weer allemaal bij elkaar maar nu rond het kampvuur. De tent was leeg op een enkele camping gast na. De avond is al gevallen maar koud was het echt niet. Het vuur slokte de blokken hout gestaag op en dan is het Kisten weer die nog een kruiwagen hout gaat halen.
En dan begint ook het foute feestje hahahaha…. Rob is getransformeerd naar Johny in zijn roze pak. Yvonne is Pipi langkous geworden, de meest rare verschijningen kwamen ten tonele. De dozen snaps werden ook naar boven gehaald waaraan de jeugd zich tegoed deed. Omg….. wederom dacht ik aan vervlogen tijden dat het nuttigen van allerhande drankjes geen probleem was. Een nieuwe generatie zuiperds is op gestaan hahaha….. geweldig. En dat ook nu weer allemaal samen.
Bertju had zijn plekje wel gevonden op één der tafels. Gewoon lekker slapen ondanks alle rumoer om zich heen. Af en toe wat lekkers en Bertju is tevree.

Ook nu weer was ik blij dat ik niet mee gedaan heb met het achterover kiepen van allerhande drankjes….oh oh… nee rond 0.30 uur was het wel welletjes, bedje roept. Meuren naar verbrand hout kruipen wij onder de wol. Op de achtergrond weer het geluid van hen die door feesten. En ook nu weer totaal geen last ervan gehad.

Het is zondag.

En weer geeft het klokje 6.00 uur aan als ik op aarde land. Tjonge weer goed geslapen en weer geen noemenswaardige kater. Wel duf hoor. Heb je als je niet meer gewend bent aan alcohol maar spijt in de verste verte niet. Ook nu weer ligt de camping in volledige rust. De bolides staan er nu ook weer verlaten bij. Maar deze reis was ik wel zo slim om voor het slapen gaan de waterkoker te scoren. Lekker bakkie maken, Bertju even zijn sporen laten verdienen in de struiken, pafke er bij…… geweldig. Ook Yvonne is al uit de veren en is begonnen alles in te pakken. Wij hebben de MR2 al geladen met onze spullen en nog altijd geen kip te zien.
En dan horen we een miauwtje van de struiken. Bertju heeft de oren gespitst. Yvonne gaat kijken en jawel, een mooi jong katje zit in de struiken te miauwen. Na enige twijfel kom de kat uit de struiken en laat zich gewillig aaien. Wat een lief maar vooral mooi beestje. Zo’n mooie kat heb ik nog niet gezien op de camping.

Ik mis dan wel Robbie, Jacqueline, Peter en Sonja. In de vorige jaren was het altijd wel lachen in de vroege morgen als de rest nog sliep of andere bezigheden had. Jammer genoeg konden Arja en Jelona er ook niet bij zijn vanwege het vier benige edel dier genaamd Ollie.
Dan is ook Andries wakker en wat later is de tent en omstreken weer gevuld met de WildBunchers of feestvierders hahaha…..

Het zonnetje komt al op als de melding komt dat we kunnen gaan ontbijten. Ook nu weer goed geregeld. Lekker gekookt eitje erbij. In de tent ontbijten? Echt niet want buiten in het zonnetje is het heerlijk.

En dan is het echt afgelopen met de pret.

We maken ons op om huiswaarts te keren. Yvonne en ik zijn best wel wat moe. Zelfs Bertju lijkt moe. Gaat een zware rit huiswaarts worden.
En nu zijn we niet eens het eerste wat het feestgedruis gaat verlaten. Pieter en Peggy zijn de eerste en 5 minuten later slingeren wij de MR2 aan. Het zal zo rond 10.30 uur zijn.

Bourtange 2018 kan in de analen geschreven worden als super goed geslaagd. Een evenement waarin alles en iedereen zich samen heeft gepakt om er wat leuks van te maken. Ik heb genoten van de jeugd en hun verhalen. Krom gelegen van het lachen om de verkledingen en dan met name Johny.

Het weer is nog altijd prachtig. Dakkie los en byby camping het Plathuis, tot volgend jaar.

Het duurt niet lang eer we de MR2 de sporen kunnen geven. Ik moet wel zeggen dat het verkeer onderweg een beetje chaotisch was. Volgens mij hadden ze wat duiste zondagsrijders, links rijders en ander gespuis los gelaten. Het was iig goed opletten geblazen.
Eenmaal in de buurt van Venlo bleef de tomtom een andere weg aangeven. Zou het de snelste weg huiswaarts zijn dan? Laten we maar naar tomtom luisteren en weldra…kak…. De boel afgesloten, weg omleidingen zonder borden….gggrrrrrr….. dan maar ergens stoppen en richting Roermond rijden. En dan gaat het weer rappiedo, thuis, zucht.

Als afsluiter wil ik graag Robbie en Carolien wederom bedanken voor het organiseren het mogelijk maken van dit evenement. Het was weer super en nu iets meer superder.
En zeker ook hen die gekomen zijn. Wat een geweldige kliek was er dit jaar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En zoals wel bekend.....ik had een schroefje los en de oplossing een thaireppie dankzij Frans hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Op naar 2019 :adhd: :adhd:
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Bourtange 2018

Bericht door barra »

Het was zeker een mooi weekend.

Ik zeg op naar de editie van 2019!!
Ik heb nog een filmpje gemaakt van de zaterdag ( middag en avond rit)

https://youtu.be/RD5mAQ3b3u8
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Bourtange 2018

Bericht door jaapio »

Nice filmke Raymond..... verry nice ;D :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Bourtange 2018

Bericht door Bart.O »

Was weer een geweldig weekend!
Mooi verslag jaap! :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Bourtange 2018

Bericht door jaapio »

Dank U meneer Bart.O :approve:
Plaats reactie