Stamtafelminimeeting 2016 Huizen

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Stamtafelminimeeting 2016 Huizen

Bericht door jaapio »

Stamtafeltischminimeetbijeenkomst der Wild Bunchers 2016 in Huizen.

Of was het “ The Meeting of the Giants with kids”? Of misschien wel een variatie op een “kraamvisite”

Wat zal het wezen, wat zal het zijn? Wie van de drie?

Komt soms wel eens voor dat we op een mooie dag de MR2 uit de garage halen. Een inpandige garage die helemaal betegeld is. Zodra je dan de MR2 start werkt die garage als een klankkast. De diepe brom van de Remus uitlaat wordt nog eens versterkt en dringt door tot in de naast gelegen huizen. Onze buurvrouw wilt dan nog wel eens polshoogte komen nemen. “ga je een stukje toeren?” wordt er dan gevraagd. “Yep, we gaan een visje eten in Zeeland”. Nog altijd kan ze het niet begrijpen dat wij dan zo ver gaan rijden voor een bakkie kibbeling. Waarom niet?

Ik schreef al, opeen mooie dag. Dakje open, genieten van de zon en het gebrom van de Remus. Ultiem genieten met als toetje, een bakje kibbeling.
Echter, het is 7 februari, 2016. Niks mooi weer. Regen komt met bakken uit de lucht en wind doet aardig z’n best om de laatste haren van mien köpke af te blazen. Petje op dus maar. Geen dag, echt geen dag om cabrio te rijden. Wat beweegt een mens om dan toch de MR2 in te stappen en 200km te gaan rijden om een bakkie saté of uitsmijter te gaan eten?
Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Sinterklaas ligt met z’n ballen weer op het strand in Spanje. De Kerstman speelt weer tikkertje met z’n rood geneusde elanden en de kruitdampen van de jaarwisseling zijn dan inmiddels ook al opgetrokken. Door alle regen van de afgelopen tijd is het beetje pekel wat op de wegen ligt ook al weg gespoeld.
Met andere woorden, de weg naar de lente en de zomer is geplaveid. Ligt weer voor ons en dat wordt dan gevierd in Huizen.
Voor ons wordt het de derde keer dat we hierbij aanwezig zullen zijn. Voor Bertju ook. In 2014 was het voor ons de eerste keer en dat was erg goed bevallen. Dan ga je 2015 weer en uiteraard mag 2016 niet gemist worden.
Een zeer gezellige bijeenkomst. De start voor weer een nieuw seizoen, aanloop naar Duderstad, Bourtange,noem maar op. Maar ook de mogelijkheid om kennis te maken met de nieuwe aanwas. De geboorte van nieuwe Wild Bunchers. Als het ware kraamvisite om de nieuwe Wild Buchers welkom te heten.
Niet alleen de nieuwelingen kunnen mogen ervaren wat het is om Wild Bucher te zijn. Nee ook de veestapel is in het afgelopen jaar gegroeid en zelfs die zijn welkom op de stamtafelminimeeting 2016.
Voor Bertju was het nu dan de derde keer. Maar nu komen dan ook Fellow en Jar Jar de gelederen versterken. Jar Jar, een puppy, spring in het veldje met een super lief koppie. Fellow, een mooie Bengaalse poes…of was het nu een kat? De grote hamvraag is dan, hoe zal dat gaan verlopen tussen die drie. “meeting of the giants with kids”. Giants Fellow, Bertju en puppy Jar Jar. Oh oh…..we gaan het mee maken.

In de vroege ochtend van 7 februari 2016 huilt de hemel. Met bakken komt het naar beneden. Buienradar laat zien dat het toch wel droog moet zijn. We, Yvonne en ik, besluiten toch met de MR2 te gaan. Bertju z’n jasje aan want hij begint weer in de rui te geraken. Denk je van de winter af te zijn begint meneer zijn witte haren te verliezen. Jasje dus aan om het interieur van de MR2 zoveel mogelijk te ontzien van die witte haren.
En dan zijn we alweer op weg. ………Alweer?

Ja, alweer. Doordat Robert de afslag “Highway to heaven” heeft genomen hebben vele Wild Bunchers de afgelopen tijd al eerder elkaar de hand geschut. Dit om Robert de laatste eer te bewijzen, te voldoen aan zijn laatste wens. Dat doe je als een Wild Bunch familielid van ons heen gaat. In gedachten rijd Robert vandaag toch met ons mee.

Op de snelweg is het rustig. Weinig verkeer, geen oetlullen die je bijna van de weg af rijden. Langzaam sluiten zich ook de hemelpoorten, het word droger en droger. Na ruim twee uur rijden we het kleine haventje binnen van Huizen. Eduard en Kris zijn er al. Bertju is ook blij dat aan de plaatselijke hondenbeesten kan laten weten dat hij hier is geweest. Na enkele struiken te hebben besproeid wilt ook meneer naar binnen. Het is best fris buiten. In het kleine zaaltje is het lekker warm. Langzaam druppelen de Wild Bunchers binnen. Handen worden geschut, kennis gemaakt met de nieuwelingen en al snel is het Wild Buch style.

En dan gaan we het mee maken. Wordt het een titanen strijd? Wordt het een rustige kennismaking? Vliegt dadelijk het bloed door de zaal of wordt het een love story?
Ineens steekt Bertju zijn neus de lucht in. Hij ruikt iets spannends, iets anders dan zweetvoeten of welriekend oksels, parfum, aftershave of wc-eend. Meneer heeft het al geroken en dan zie ik wat meneer heeft geroken “poesje”. Daar komt Ilona binnen met haar poes…ja dusss Fellow de kater.
Spannend want Bertju hoeft maar poesje te horen en hij vliegt alle kanten op. “waar, waar is dat poesje”. Met Fellow moet Bertju toch vriendjes worden. Stevig aangelijnd probeert Bertju toch in de buurt van Fellow te komen. Fellow is de rust zelve. Maar zodra Fellow Bertju in de gaten heeft gaat z’n oren plat en met gebrom duidelijk horen “blijf uit m’n buurt”.
En hopla, dan gaat meneer zijn neus weer de lucht in. Was da….nieuwe geur? Ooohhhh en lala….JarJar in da house. Jar Jar een mooie dame maar toch even oppassen of dat goed gaat. Oja dat gaat goed. Bertju weet het ook niet meer….eerst een poesje en dan een mooie dame. Met JarJar gaat het goed. Ze hebben kennis gemaakt en vinden elkaar aardig. Zelfs samen buiten even rennen en ravotten hebben ze gedaan. Blijft Fellow over. Fellow ligt op tafel op zijn matje en blijft rustig alles bekijkend liggen. Af en toe oogcontact met Bertju wat een kattegebrom oplevert maar nog altijd geen titanenstrijd.
In de zaal is het inmiddels heel erg druk geworden. Ik blijf het altijd weer geweldig vinden. Jong, oud, alles bij elkaar en altijd weer gezellig. De afgelopen tijd werd al vaker geopperd, we zijn geen club, nee we zijn familie, en zo ziet het er ook weer uit.

En dan toch ondanks alle drukte een moment van bezinning. Afgelopen tijd was een emotionele tijd. Een zware tijd. Wild Buncher van de eerste orde is van ons heen gegaan. Drie dagen eerder nog stonden de Wild Bunchers klaar om Roberts laatste wens in vervulling te doen laten gaan. Zoveel mogelijk MR2’s tijdens zijn laatste rit. Nu een minuut stilte zodat Robert er in gedachte toch bij is.
Na deze minuut heeft Vincent alles in het werk gezet om de film te vertonen die gemaakt is op 20 december. Als Robert niet meer naar een meeting kan, komt de meeting naar Robert. Een zeer geslaagde dag voor Robert waar hij toch energie heeft uit kunnen putten. Vincent had daar een film van gemaakt en deze is na de minuut stilte vertoond.

Hoe triest ook, leven gaat door. De sateetjes, uitsmijters en wat nog meer vliegen ons om de oren. Heerlijk eten, kletsen, lachen en ouwe…. De toon is weer gezet. Het nieuwe Wild Bunch jaar zien we weer met veel vreugde tegemoet.

Bertju versus Fellow. Leven als kat en hond zeggen ze wel eens. Fellow blijft rustig op tafel liggen en gaande weg komt Bertju steeds korter bij. Zo kort zelfs dat Bertju eens goed kan snuffelen aan Fellows edele delen. Werkelijk niet te geloven, had ik nooit gedacht dat het zo goed zou gaan. De titanenstrijd blijft achterwegen gelukkig. Ook met JarJar gaat het goed. Kunnen enkele mensen nog wat van leren hoor hahaha….

Voor de derde keer op rij voor ons een geslaagde meeting, familie bijeenkomst. Heeft Richard weer top voor elkaar gebokst al denk ik dat de opkomst wat groter was als gedacht hahaha hoe mooi kan het zijn.
Langzaam loopt het zaaltje leeg, ieder gaat weer huiswaarts. Oja? Ja! Niet dus. Hu, Il, wij, Bertju en Fellow, Raymond en Frans rijden met Vincent mee. Nog wat na kletsen in het Gooi. Bertju en Fellow kunnen dan wat naar elkaar kijken in een rustigere omgeving….. Ook nu weer top gezellig. En dan vliegt de tijd toch jonghuuuu….. toch nog een happie eten bij het open haard vuur. Ken jacky wel, vuurtje stoken. Richard had me twee ledjes mee genomenvoor de kentekenverlichting van de emmer. Één van die ledjes is kaduuk. Hu heeft me die vervangen want je weet maar nooit hè. Je zal maar een over ijverige agent tegenkomen, die slingert je zo op de bon. Het is al na negen als we dan huiswaarts gaan. Tomtom geeft aan, 23.23 uur ben je thuis.
Ook Hu & Il gaan huiswaarts. Nemen afscheid van Vincent en Jacky en hopla, daar gaan we dan, de diepe duisternis in. Het waait flink, vies weer bah. Net als we de snelweg op rijden gaat er een lampje branden. Huh, een deur niet goed dicht. Voel aan mijn deur en die lijkt goed dicht te zitten. Yvonne durft niet goed e deur open te doen dus weer meteen de snelweg af bij een tankstation. Wwhhaaaaaa….is het mijn deur die niet goed in het slot zit.

De hele rit waait het erg hard. Dat is niet prettig rijden eigenlijk. Maar we hebben goed door kunnen rijden. 23.09 uur rijden we onze straat in. Zucht….moe, erg moe. Dikke pens van al dat eten…pppffff…. Waar is m’n bed.

Top dagje gehad. Een dag weer met vele facetten van het leven. Erg leuk weer om vele te zien, te leren kennen. Goed geregeld…… op naar de volgende happening, Wild Bunch happening.

Thanks allen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) ;D :dux-blij_thumb-up:
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Blacky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 sep 2012, 15:51

Bericht door Blacky »

Het was weer top gezellig😊😊😊
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Mooi verslag weer jaap!
Het was weer gezellig :)
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ik was heel lui en heb de foto's hier gezet :P
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 182&type=1
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Very nice pictures..... ;D

By the....ledjes benne prima meneer Lapmie....uuhhh Lampie :dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Oh ja, ik had op de zondagmiddag gelijk een album met foto's op mijn Facebook account aangemaakt.

Kunnen helaas niet op dit forum gedeeplinked worden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie