reacties duderstadt zomereditione

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

reacties duderstadt zomereditione

Bericht door erikmr »

8) het was weer

geweldig
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door jaapio »

Duderstadt, van 29 t/m 31-72016.

“Hey Jaap, maak je weer een verslagje” een vraag die me een paar keer is gesteld afgelopen weekend. “uuhhh….weet ik nog niet” was dan steevast het antwoord. Niet dat de wil ontbreekt maar …. Ja wat maar?

Duderstadt, voor ons de zesde keer. Een evenement waar we naar uit kijken. Al vanaf we de MR2 gekocht hadden en we onze eerste Duderstadt ervaring op hadden gedaan in 2014 wisten we, deze gaan we elke keer mee maken. Zodra Yvonne haar vakantieplanning moet gaan doorgeven, meestal het eind van het jaar, wordt er rekening gehouden met de Wild Bunch activiteiten zoals Duderstadt en bv ook Bourtange. Jaha Duderstadt, twee weekenden per jaar met Koninklijke allure, twee weekenden in de watten gelegd worden, twee weekenden eten tot je erbij neervalt, er is altijd wel een Wild Buncher die je dan opraapt…. Twee weekenden met een mooie groep mensen plezier maken, lekker rijden, lachen tot je darmen er bijna uitkomen…..kortom, weekenden om naar uit te kijken. En dat deden we dan ook….tot…… de voorpret ontbreekt.

Geen voorpret? Helaas, nee! Daar kunnen veel redenen voor zijn en wij zullen zeker niet ook de enige zijn die dit wel eens mee maken, geen voorpret. De één haakt af en blijft thuis, de ander legt de reden naast zich neer en…

Voor ons was Duderstadt 2016 juli editie eigenlijk een ‘NoGo’. Er lagen teveel obstakels op ons pad om dan toch maar naar Duderstadt te gaan. Met name het accepteren van het moeten slepen en slapen met mijn cpap machientje. Ergens anders moeten gaan slapen met een toeter op je neus. Dan zou ik buiten “King Bob” ook een toeter mee moeten nemen. Tel daarbij op een paar vervelende situaties in de privé sfeer, tja dan is de zin ver te zoeken. Echter, soms heb je niet alles in de hand, dan is even de boel de boel laten de beste optie. Dan kan Duderstadt ook een geweldig medicijn zijn. En zo was de juli editie 2016 ons medicijn. Terugkijkend mogen we zeggen dat we ons geweldig geamuseerd hebben. Ondanks dat we op het allerlaatste moment besloten hebben om toch te gaan kunnen we nu zeggen, gelukkig maar.

Het allerlaatste moment was dus donderdagmorgen. We hadden een extra dagje eraan vast geplakt en wilde op donderdag al naar de Royal suite in Zur Erholung. De naam zegt al helemaal hahaha…..
Tjongejonge, heb je het gezeik al. Donderdag morgen voor 4.00 uur in de morgen al wakker. De hanen liggen nog in dromenland en ik heb nog geen 4 uurtjes geslapen. Mmm….niet goed geslapen en dan een hele trip voor de boeg, ook lekker. Ondanks Yvonne totaal de zin niet kon vatten zo rond 5.00 uur hebben we toch de “let’s go” machine aan gezet. En dan, dan gaat alles weer gesmeerd zoals we gewend zijn te doen.

Bahbah, het begin is al goed, regen. De straten zijn nat, de druppels geven zich over aan de zwaartekracht. Nondesju, niet open rijden dus. Rond het klokkie van 6.15 uur hebben we alles al ingeladen, ja ook het cpap machientje gaat mee. Het machientje waarvan ik hoop dat het ooit mijn allerbeste vriendje gaat worden. Nu is het nog een “haat/liefde” verhouding. Ook Yvonne heeft de zin gevat. Yessss…leuk om vrienden en vriendinnen weer te ontmoeten. Klokslag 6.30 uur,,,,,vroooeeeammmmm…. De Remus weergalmt erg goed in de betegelde garage en zoals altijd brengt dat een big smile on my face.
Yessssssss….6.30 uur, byby Broenssoem, op naar jolijt en gezelligheid…toedeledokieeeeeee.
Al snel heeft Bertju zich ook genesteld op Yvonne’s schoot. Dit nadat hij alles nog even heeft bekeken ligt meneer weldra weer in dromenland.
Een ritje van ongeveer 400km voor de boeg, nat wegdek en een donkere lucht waaruit heel wat water komt. Gaandeweg begint het wel minder te regenen en na ongeveer een kilometertje of 200 is het ook al droog. Op de weg is het rustig en kunnen dan ook af en toe flink de vaart erin zetten. Bij de baustellen is het ook rustig. Geen enkele file gehad.
Het schiet dan ook lekker op. We wisten dat er al enkele wild bunchers vanaf woensdag in het hotel waren. Kim, Raymond, Frans, Gerdie, Mir, Cris, Peter en Sonja….. jjeeeuuuu gezellig. Als we nu wat op tijd zijn kunnen we misschien met hen nog een toerke of wat maken….. onderweg nog even een kleine pauze ingelast. Soms moet dat wel als de blaasdruk te hoog wordt. Het is nog voor 10.30 uur als we bij het hotel aankomen. Zoals Erik altijd zegt, dat voelt als thuiskomen, nou dat is ook zo. Vooral ook weer het zeer vriendelijk ontvangst van de Zur Erholung dames…. Uuhh klinkt echt niet goed als je in beelden gaat denken hè Hans hahahaha……. Zur Erholung dames….
Het weer is goed dan. Zonnetje schijnt, vriendelijk ontvangst maar…..waar is iedereen? Whahaha….die zijn allemaal al gevlogen. Auto uitladen en op de hotelkamer installeren. Oei oei, op de kamer is het zelfs erg warm. Dan op het terrasje maar een lekker bakkie drinken. We vragen of we nog een broodje kunnen krijgen. Mit käse, vraagt de jongedame….even later een broodje met kaas en van alles lekkers. Ik voel me als King Bob…..niet wetende dat dit een issue gaat worden…. King Boooobbbbb…. Hahahaha….
Na het broodje duiken we even Duderstadt in. Bij de “home of the wild nunch” scoren we een ijsje. Ijsje? Had meer iets weg van een uit de kluite gewassen bloemenvaas met ijs erin. Poepoe (kakka komt later wel) wat een joekel waarmee we wel ff zoet waren. Dan terug naar het hotel. Dan zien we “de bus” al staan. Jeeeeee Mir en Cris zijn er al, zitten op het terras. Gezellig….. en meteen al blablabla…. Na een tijdje zijn alle vroegboekers er ook. Een zeer welkom wederzien…. En al een gezellige bende bij elkaar. Dan komen Hans en Ingrid er ook nog bij….. al snel zijn we de reden om eventueel niet naar Duderstadt te gaan vergeten.
Met z’n allen blijven we in het hotel eten. Waarom ook niet want het eten is ook van Koninklijke kwaliteit…. Dan een zeer naar bericht. Raymond krijgt een telefoontje. Van dat bericht wordt je niet vrolijk. Blijkt maar weer dat een nat wegdek verraderlijk kan zijn. Geen persoonlijke kwetsuren maar wel een beschadigde MR2.
We blijven met z’n alles wat natafelen op het terras. Het is dan ook super gezellig….leuk muziekje erbij. Jaja…ik had een bluetooth speakertje mee genomen. Hans had de juiste muziek….wat willen we nog meer. Duderstadt betekend ook een fris fruitig Duits biertje. Uuhhh…. Ben geen regelmatige bier drinker, integendeel maar bij gezelligheid wil ik nog wel eens aan de moedermelk gaan. Bij de eerste slok was het alsof er een engeltje op m’n tong pieste…. Mmm dat smaakt maar hakte er ook in. Nu was ik heel erg benieuwd hoe dat zou gaan met m’n blaasmachientje straks…. Oooneeee…. Krijg ik ook weer rare beelden bij Hans…naar bed met een blaasmachientje en dat in Duitsland. Hihihi… dan is het toch tijd om te gaan slapen. Nog even douchen, verzorgen, blaasmachientje installeren. Bertju ligt allang te slapen onder zijn dekbedje. Even een Zen momentje en dan de toeter op. Oeps….voel toch wel de vier 0.4L pintjes….beetje vreemd, dat wel en al helemaal met de toeter op m’n neus. Maar al snel ben ik onder de dromenden….. dromend over de eerste leuke dag, gezellige dag.
Vrijdagmorgen, geen hanengekraai. Ppffff….ik baal er altijd weer van zo vroeg wakker te zijn. Slaapdronken maar eens even kijken hoe laat het is….. waaaaaaaaaattttttt…… 6.30 uur al. Krijg nah tietuuuuu…. Dat kan niet. Kan me niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat ik zoooooooo laat wakker ben geworden. Machientje geeft aan dat ik bijna 7 uur geslapen heb. Nie sleg, nie sleg…goed medicijn geweest die vier pintjes hahaha….. Yvonne ligt ook nog te dromen….zodra zij wakker is spring ik de douche in, Bertju uitlaten, het is mooi weer…. En weldra zitten we aan het ontbijtje. Ontbijtje? Super ontbijtje. Het ontbreekt ons aan niks.
Na het ontbijt gaat ieder zijns weegs. Yvonne en ik hadden zo iets van, we rijden eens richting Kassel. We hebben een mooi toertje gemaakt op mooie binnendoor wegen. Goed weer, dakkie eraf…top. Als we na een paar uurtje weer bij het hotel aankomen zien we Hans en Ingrid zitten. Whahahaha…die waren net pas wakker. Ik had ze bij het ontbijt al gemist. Al snel is het weer gezellig zoals dat gaat in huiselijke kringen. Je ziet het niet vaak meer…. De vrouw des huizes is aan het haken, breien of hoe dat ook heten mag en de mannen maken flauwekul. De rust wordt dan langzaam verstoord. De één na de ander druppelt binnen. Jaha het is vrijdag en dan komt de invasie Wild Bunchers. Het wordt drukker en drukker. Dan is Mario er ook met Bertjus vriendinnetje. Jaha een echte dame hoor. Ze grauwt ensnauwt Bertu toe maar komt wel elke keer even kijken hahaha….schitterend hondje ook.
Als Arjan en Jelona er zijn krijgen we te horen dat Arjan zijn toeter vergeten is. ooohhhh zo jammer…. Heb de vorige keer dubbel gelegen met die toeter. Sjeise….aber….kon ik weten dat ons bluetooth speakertje een waardige vervanger bleek te zijn. Al snel gaat het over de snautzescrauber en snietzesnoetzetoeter….jaja de batterij van Arjan was weer op volle sterkte hahahaha…..
Het avondeten was weer super. Voor elk wat wils en zeker meer dan genoeg. Ik vind het altijd erg leuk om te zien hoe het allemaal gaat. Oudjes, jeugd, alles verstaat zich erg leuk zo onder elkaar. Op en top gezelligheid. Ook aan ons tafeltje is het erg gezellig. Het gaat over van alles en nog wat maar voornamelijk over niks. Zelf laat ik de 0.4 pintjes maar achterwege. Ik houd het bij een paar kleine biertjes. Na wederom een gezellige avond toch maar op tijd naar onze kamer. Arjan en Jelona hadden we zo goed als niet meer gezien…jaja….even een uurtje plat zeggen ze dan…. Volgens mij heeft de snautzescrauber in de weg gezeten whahahahaha….
Anyway, ik mag ook weer aan de pleurisding. Toch ook nu weer snel in slaap gevallen. Mmm de vorige nacht lek dus einmalig te zijn. Rond 4.00 uur alweer wakker. Dat pokkeding van m’n neus af maar dan? Wil yvonne niet wakker maken. Ik blijf wat op bed liggen en dan dreig ik toch weer in slaap te vallen. Snel maar weer de toeter op en joh, heb ik nog twee uur geslapen. Hop eruit, bakkie pleur maken en een longtorpedo geniessen op het balkon. Het is nog stil een balkon verder. Bertju uitlaten…. Yvonne is douchen en als ik een peuk op het balkon ga roken blijkt het koffiehuis open te zijn. Een balkon verder zit Jeroen al aan de koffie….. moggel Jaap, wil je ook een bakkie, roept Jelona. Jeeeeeeeee kom eraan. Een minuut later zit ook ik aan de koffie. Arjan is met zijn foon bezig…. Het ene na het andere rare geluid komt daar uit….. King Boooooooooob….. hoor ik de minions roepen. Ik houd het niet meer van het lachen. Geen toeter….. dan de bluetooth speaaker maar. Dan weergalmt het in de vroege morgen…..blablablbuklberdeblala kakkapoepoe gevolgd door King Boooobbbb…. De koffie komt me bijna terug….schitterend. alleen mijn arme buik maarja dat had King Bob schijt aan hahaha….
Zoals altijd zijn het dezelfde vroege vogels die aan het wachten zijn tot we kunnen ontbijten. Ook nu weer tot in de kleinste puntjes verzorgt. Het ontbreekt ons aan niks.

De juli editie is altijd meer een sta meeting. In Duderstadt bij de kerk staat het dan goed vol met MR2’s. Deze keer zou er ook een oldtimer meeting zijn. In de vroege morgen zag het er niet al te best uit. Het regende goed en zo te zien was het niet zomaar een buitje. Dit kon wel eens een langdurig buitje zijn. We zullen wel zien. Na het ontbijt wordt er langzaam vertrokken. De bedoeling is om naar het plein te gaan. Tegen die tijd was de regen al wel opgehouden gelukkig. Een klein groepje volgt onze huishouderster, Stephan (insider grapje). Gelukkig heeft Stephan die putdeksels vervangen door mooie wielen….nogmaals dat ziet er stukken beter uit. Erik en Helene staan al klaar om de gewilde stickers uit te delen. Mr2 parkeren….. en op het terras zitten. Zonnetje schijnt inmiddels goed. Weldra komen de ijsjes, wafels, en ander veel calorieën bevattende voedselwaren het terras overgevlogen. De uitbaters hebben het er maar druk mee. Het plein loopt langzaam vol.
Voor Marjolein bouwt King Bob (Arjan) even een comfortabele zitplaats. Na een zware operatie en dan toch al zo aan de wandel……bikkeltjuuuuuuuuu. Maar dan toch even het pootje omhoog.
Het is een komen en gaan, een drukte van jewelste. Het weer is altijd nog erg goed. Echter, in de verte pakken zich donkere wolken samen. Daar wordt het goed donker. Regen is er nog niet maar het lijkt eraan te komen. Het terras zit goed vol en gelukkig staan er grote parasols mocht het mis gaan wat regen betreft. En dan….het regent nog niet maar een tafel verder krijgt iemand de volle laag, een flinke plas wat over zich heen. De wind was wat aangewakkerd. Op één der parasols bleek water te liggen. Door de wind begint de parasol wat te wapperen en ineens een plens water naar beneden. Laat daar nu net iemand zitten….. hahahaha….onee is niet leuk…..wwhahahahaha…. Op een andere parasol zien we ook nog wat water liggen. Dat lost King Bob wel even op. Ook dat gaat niet geheel volgens plan dus King Bob ook nat…. De regen bleef echter ver weg van ons wat dan natuurlijk alleen maar goed is.
En dan, ineens zien we ook Rob eb Carolien. Wat een verrassing maar bovenal erg leuk. Rob had alsnog vrij gekregen wat uiteraard top is. even wat bij kletsen en dan begint de toertocht. Rob was met de oude diesel daar hun MR2 nog geen apk had. Mee rijden met de toertocht was geen optie met de avensis. Zelf had ik weinig zin in een toertochtje dus als Rob eb Carolien toch niet mee kunnen rijden dan gaan wij mee naar het hotel. King Bob en koffie wonder Jeloontje hadden ook weinig zin te gaan rijden, zo ook Hans en Ingrid. Wat later zit er een mooi groepje op het terras bij het hotel. Al snel gaat het weer nergens over. Als dan ook Stephan en Loes aanschuiven…..oh oh oh…. Termen als voor de tweede keer sterven, als jij niks doet in het huishouden doe ik ook niks meer, King Boooooooooooooooob….kakkapoepoe, beelden zien bij bepaalde uitspraken, uitvoeig uit de doeken doen wat het resultaat kan zijn als je wat veel gedronken hebt en mee gaat rijden in een snelle auto…..bedankt voor de uitleg Stephan hahaha maar je hebt mooie wielen hoor. Kortom….het ging over van alles en niks. Wel buikpijn van het lachen zeg…oh oh. Jaha en als je dan zo een tijd op het terras zit te lachen verbrand je veel calorieën. Dan wil je wel eens honger krijgen. Dan kan het ook lang duren eer het etenstijd is echter alles komt goed. De pannen zijn weer goed gevuld en dan duurt het niet lang eer de magen ook weer goed gevuld zijn. Maar ook aan tafel was het weer lachen geblazen zeg…..

Nadien nog wat buiten gezeten….gelachen, goed geamuseerd. Dan toch maar op tijd naar bed gaan want er staat weer een flinke rit voor de boeg en dag later.
Yvonne en ik gaan goed op tijd naar boven. Eenmaal in bed is het buiten nog erg rumoerig maar had er totaal geen last van gehad. Wat zeg ik, heb niks meer gehoord. Ook nu weer goed geslapen. En ook nu weer was koffiehuis KingBob en gemalin vroeg open. Hahaha….dus weldra weer aan de koffie. Als dan Johan ook nog even zijn slaperige snufferd buiten het raam steekt krijgt ook hij meteen een bak koffie in zijn handen gedrukt hahaha… hoezo familie?
Nog voor het ontbijt hadden wij alles al ingepakt en in de auto geladen. Veel was het niet dus plaats genoeg. Aangezien er formule 1 zou zijn, wij altijd vroeg op pad gaan, wilde we nu ook ruimschoots op tijd vertrekken. Uiteraard wel op ons gemak ontbeten. Daarna buiten nog even gemoedelijk samen met anderen Mandela laten hoesten…als vanouds, lachspieren nog even goed gebruikt, pafke gescoord en dan is het voor ons tijd om te gaan. In de eetzaal ff geroepen…..luikes tot de volgende keer en bedankt voor de gezelligheid. Hohoho komt Kim al roepend naar buiten….denk jij zomaar weg te kunnen gaan, wel even fatsoenlijk afscheid nemen….. ja ergens heeft ze wel gelijk maar vind afscheid nemen altijd wel lastig. Ik houd er ook niet van om zo in de picture te staan. Al helemaal niet als iedereen aan een tafel zit, om dan iedereen af te gaan lopen….. vandaar dat ik het geroepen had. Thanks Kim….. ;) Ook King Bob slaan me bijna om de oren….ik schaam me diep. Ook van hen afscheid genomen. Even later zijn we op weg. het is 8.30 uur. Tomtom aan….waaaaaaaaaattttttt…… die geeft aan dat we rond 15.30 uur pas thuis zijn. Dat kan toch helemaal niet. Heel snap ik er niks van en dan valt bij Yvonne het kwartje. Vrijdag heb je toch je tomtom ingesteld op “vermijd snelwegen”. Oh, ja, shit, niet aan gedacht. Tomtom goed ingesteld en dan geeft die aan dat we om 12.30 uur thuis zijn. Dat hebben we denkelijk dan goed ingepland want we zullen wel ergens een file hebben.
Nah byby….dakloos laten we Sur Erholung achter ons.

De rit naar huis ging super. Wederom geen drukte, geen files, niks van dat. Soms tikte we even de 200km/h aan tot het begint te regenen. Mooi op tijd de snelweg even af. Tja, dakje dicht doen, is toch geen probleem zou je denken. Klopt, is ook nooit een probleem geweest alleen nu wilde die niet dicht. Wat gaan we dan nu krijgen zeg. Het leek of het dak niet meer paste. Aantal keer open en dicht gedaan, nee niet dicht te krijgen. Zal toch niet waar zijn dit. Ik bekijk alles en zie ook het touwtje wat de hoedenplank zeg maar laat zakken en zo. Ik zie dat er wat spanning op komt te staan als ik het dak dicht wil doen. Ergens bleef dat iets achter wat hangen. Ik trek eens aan het touwtje en voila…..dak kan gewoon weer dicht gelukkig.
Onderweg nog even getankt, wat te snaaien mee genomen en in de nattigheid verder huiswaarts.
We zijn dan heel mooi op tijd thuis. Precies 4 uurtjes over gedaan. Tijd genoeg om de boel uit te laden, op te ruimen. Yvonne duikt even het bed in, ze is moe. Ik installeer me met een warme bak koffie op de bank…..cool, gelukt, Formule 1 kijken.

Wil iedereen bedanken voor de gezelligheid. Kijk alweer uit naar komend jaar. Erik, weer top georganiseerd. Schouderklop verdient jonghu.
Ook weer een leer momentje gehad, insider weet wel waarom. We hebben ons kostelijk geamuseerd. Was erg leuk weer wat bekende gezichten te zien……nieuwe gezichten te zien en lui irl te zien.

Thanks toppers.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door mr2PUNTfreak »

Het was weer als vanouds, veel te gezellig, veel te veel lekker eten, veel te veel bier, veel te veel slap gelul. Kort samengevat het was een k.. weekend ;D
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door Yellow Dream »

Het was weer te goed .
Bedankt allen die erbij waren en tot de volgende D-Town Pasen 2017
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door Bart.O »

Het was weer een geweldig weekend.
Heb vooral genoten van de zweedse les van peter en dennis. :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door Green Goblin »

We hadden er zeker gevel voor!
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door rsevo6 »

Leuk verslag Jaapieo :applaus-smiley:

Tsja, volgens mij wordt de gemiddelde leeftijd van de WB langzaam hoger en dan komen de gebreken, weten er alles van :*(

Mooi dat het ondanks het zo te horen matige weer toch weer een succes was, roept nostalgie gevoelens op.. ::)
Misschien volgend jaar maar eens kijken of ik de MR2 (die alweer 2 jaar gestald staat.. luxeprobleem... heb teveel auto's) ga uitgraven, oppoetsen en weer rijden, moet dan wel ffe distributieriem vv en beurtje geven want dat is mede door het stallen ruim over tijd...

Iedereen de groeten. :bier-smiley-oranje:
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door erikmr »

rsevo6 schreef:Leuk verslag Jaapieo :applaus-smiley:

Tsja, volgens mij wordt de gemiddelde leeftijd van de WB langzaam hoger en dan komen de gebreken, weten er alles van :*(

Mooi dat het ondanks het zo te horen matige weer toch weer een succes was, roept nostalgie gevoelens op.. ::)
Misschien volgend jaar maar eens kijken of ik de MR2 (die alweer 2 jaar gestald staat.. luxeprobleem... heb teveel auto's) ga uitgraven, oppoetsen en weer rijden, moet dan wel ffe distributieriem vv en beurtje geven want dat is mede door het stallen ruim over tijd...

Iedereen de groeten. :bier-smiley-oranje:
zal ik vast het lijstje duderstadt 2017 beginnen :)
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: reacties duderstadt zomereditione

Bericht door jaapio »

Geen slecht idee hoor :adhd:
Plaats reactie