Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Bericht door jaapio »

Duderstadt na Pasen van 4 t/m 7 mei 2017.

Ziek, zwak en misselijk. Geen termen waar je aan denkt als Duderstadt weer in het vizier komt. Het evenement “Duderstadt”, een evenement waar je een jaar lang naar toe leeft, een traditioneel evenement welke je niet wilt missen. Als er dan toch een extra kink in de kabel komt ziet het er naar uit dat we er niet bij kunnen zijn. Tja, dat is dan echt balen. Waar een wil is een weg en dan doe je er alles aan om de Duderstadt weg te vinden en…….gelukkig gevonden…. We kunnen toch mee gaan. Dat dan uiteindelijk het evenement Duderstadt ook medisch gezien oplossingen kan bieden is bijna hemels……

Jaha….we kunnen toch gaan. Zoals gewoonlijk willen we een dagje extra eraan vastplakken. Jammer genoeg hebben meerdere mensen het bedevaartsoort “ZurErholung” gevonden want een dagje extra zit er niet in, het hotel is vol geboekt…..hoe jammer is dat dan. Niks aan te doen.

Kroepie, Bertju en ik zijn al blij dat we Überhaupt kunnen gaan dus wakker liggen we er niet van. Wel wakker maar niet wakker. Niet wakker dat we niet een dag extra kunnen gaan maar wel wakker door de bacillen van Greenpeace en ander slijmerig gedoe. Een extra lange file in het reukorgaan, duizende mieren in de strot…..het zal toch niet? Jawel, ziek, zwak en misselijk. Sjeise, zeggen ze dan in Duderstadt.
De halve nacht niet geslapen, hoesten proesten en liters rotzooi uit het hoofd geblazen….. tja dan slaap je niet echt goed hè. Tingeling….tis 4.00 uur zegt het wakkermaakding. Ik sta maar op. Bertju denkt….duuhhhhh je bent lekker, ik wacht wel op de normale wekker…en blijft liggen. Dat duurt meestal niet lang en dan komt hij toch naar beneden. Ik maak me een lekker bakkie en bij het tweede bakkie neem ik een prednisonnetje tot mij. Speciaal geregeld om het weekend mee door te komen. Ook Yvonne heeft niet al te best geslapen en is weldra ook beneden. Samen ontbijten en de boel maar eens inladen. Het zijn maar drie overnachtingen dus veel hebben we niet nodig.
Buiten is het nat. In de nachtelijke uren heeft het goed geregend en motregenen doet het nog steeds. Jammer want nu moet het dak erop blijven. De tassen zijn niet echt vol en kunnen zonder veel moeite achter de stoelen de bagageruimte in. Zelfs nog plek voor mijn eigen kussen.
Iets voor 6.00 uur rijden we weer de staart uit, Duderstadt here we come.

Waarom zo vroeg vertrekken? Die vraag kregen we. Waarom niet? Als je dan toch al de kijkers open hebt, het zo vroeg is, waarom dan niet al richting Duderstadt gaan.
De rit verloopt voorspoedig. Lekker op het gemakkie, geen gejakker, cruisend. Onderweg nog een koffieplaspauze, bij Biggenkopf als ik me het goed herinner. Bertju heeft daar Mandela nog verstopt in het hoge gras hahaha…..
Zo tussen 10.30 en 11.00 uur is het thuis komen, hello ZurErholung. De vriendelijkheid waarmee je toch elke keer weer wordt begroet door het personeel, super leuk. Meteen al excuses dat er nog geen kamer is want die zijn ze nog aan het poetsen. Maakt niks uit hoor, eerst een lekker bakkie.
Het is fris in Duderstadt maarrrrrrrrrrr wel droog. Dat is al winst. We hebben het bakkie nog niet op of de sleutel van onze kamer wordt gebracht. Ze hebben speciaal een kamer met balkon als eerste gepoetst zodat wij onze spullen al konden inruimen en…… kanst du etwas schlafen…. Want echt fris zag ik er iig niet uit. Super is dat hè…..

We ruimen onze spullen in en gaan dan toch nog op weg. De tank vol gooien en natuurlijk even de MR2 wassen want die ziet me uit zeg. Dan nog een kleine toertje en via een omweg terug naar het hotel.
Het is nog rustig, MR2 staat moederziel alleen op de parkeerplaats. Wij doen toch even de oogjes dicht op het fris opgemaakt bed. En dan…..dan is het gedaan met de rust. Het treintje noord arriveert. Altijd weer een machtiggezicht als de ronkende bolides hun plekje vergaren op de parkeerplaats. Erik, Robke&Thea, Henk, Jelmer&Jantiena, Jeroen&Sandra, Peter&Renate…..tjaha dan is de rust echt gedaan hahaha.
Zoals Jeroen Pauw elke dag roept “we gaan beginnen”.
Nu kon ik de Z4 van Robke ook eens in het echt bewonderen. Wat een machine is dat, erg sjiek. Jelmer vind het ook prachtig zo nu voor het eerst in een eigen SW Turbo.
Vanaf dan tikken de minuten weg alsof het seconden zijn.
Niet veel later…..wat is dat? Geen idee maar ik hoor the sound of a great machine in de verre verte. Je zu haast zeggen dat je op een circuit bent aan het geluid te horen. Deed me denken toen we op vakantie waren en we het gejank van twee lamborginis tussen de bergen hoorde galmen. Flipke met zijn Honda NSX…..wat een machine. Buiten de looks klinkt die om een strakke plasser van te krijgen hoor. Ooohhhh tis nog niet gedaan. Vrrooeeeaammmm…pppsssssss. Het zwarte monster is er ook, de AW11 van Johan en Majolein. Geweldig…. En zo kon ik ook meteen de nieuwe uitlaat van hans bewonderen, stukje vakwerk zit eronder gemaakt. Aan Jelmer vraag ik of hij geen hernia heeft opgelopen want zijn SW ligt wel heel erg laag aan de grond hahaha….. maar zoals ik al schreef…. Dit jaar heeft Duderstadt ook medische oplossing in petto. Volkmar heeft vanwege de herrie ijn uitlaat aangepast. Eigenlijk best jammer want die klonk toch ook heel erg vet.

Tijd vliegt. Iedereen gaat zich settelen. Een hoop gesleep met bagage, tassen, jassen en kussens.
De voederbakken worden gevuld…. Iets naar waar je uitkijkt in ZurErholung want….. oh oh wat smaakt het weer goed.
Ik snotter en sputter wat in het rond zeg. Echt balen eigenlijk. Eurekaaaaaaa…… een jägermeister? Alleen als die ijskoud is. dat kan wat verlichting geven misschien. Hoppaaaa…niet 1, niet 2 maar 3. Heeft het geholpen? Geen idee maar was wel lekker hahaha…. Toch maar op tijd onder de wol gekropen.
Slapen met de toeter is niet te doen…dan maar zonder.

Tingeling…..vrijdag 5 mei. Kedonk, kedonk….wat is dat voor gebonk. De erfenis van de Jägermeister denk ik. Man man….begin echt een ouwe zak te worden. Kan daar niet meer tegen….. gelukkig niet echt vroeg op. Mok pakken, water erin, domperlaar erin en het is koffietijd. Daar zit je dan op het balkon, peukie, bakkie…. En het is fris. Maar wel droog. Yvonne staat ook op als het 5.30 uur is. Bertju denkt…..nadat hij ons begroet heeft….bekèk ut maar….ik duik me mand nog ff in. Nadat ik Mandela heb verzopen scoor ik een lekker warme douche…..pijnstillertje erbij. Jeroen, m’n mede niet langslaper, zit al buiten op het terras. Idem geld voor Erik.
Niet veel later kunnen we weer aan het wereldberoemde ZurErholung ontbijt. Werkelijk, elke keer weer sta ik er van te kijken.

Het is een drukte van jewelste. Mensen die ontbijten, anderen die gaan tanken of auto wassen. Leuk om te zien. Ik heb me voorgenomen onze MR2 pas te gaan wassen als we thuis zijn, dus ik doe niks. Wel blij dat de pijnstiller langzaam z’n werk aan het doen is gelukkig.

Weldra……gentlemen, start your engines.
Den eerste toertocht gaat beginnen. Met Robke als the leader. Yvonne vraagt me, waar ga je rijden, voor of achter? Ach maakt toch niks uit….. sluit wel gewoon ergens aan.
Niet veel later vertrekt er al een hele stoet het hotel. Mah mah mah…..zo af en toe het schitterende geluid van de NSX die de boventoon voert. Geweldig. Het toeval wilt dat wij precies erachter komen te rijden….genietuuuhhhhhh.
Robke heeft weer de mooiste wegen uitgekozen…..in het begin dan. Later op de dag zag het er soms wel wat anders uit. Ik moest soms wel met gesloten mond rijden hoor anders rammelde m’n vullingen eruit, zelfs een hernia opgelopen want niet alle wegen waren denderend waar we overheen denderden hahaha
Klapstuk van het verhaal was toch wel het stukje ofroad wat we gereden hebben. Een hele rij MR2’s die zigzaggend probeerde een stuk weg te trotseren die de naam weg niet zou mogen dragen. Een stuk weg waar zelfs tractoren moeite mee zou hebben. Zelfs de ZW11 van Johan…..beter gezegd, de asfalt schraper…. Heeft deze weg getrotseerd. Hulde hoor. Op de één of andere manier weet Robke zulke uitdagingen wel te vinden….met Bourtange nog fris in het geheugen.
De route was super. Ondanks dat hele stukken wegdek nat waren zat de vaart er weer goed in. Jaha…..een tunnel. Een tunnel wilt zeggen…kabaal. Winnaar is geworden….Flipkuuuuuu met zijn NSX. Ik zag het gebeuren…..beetje gas terug nemen, afstand creëren op zijn voorganger..plaats genoeg……net voor het tunneltje het gas erop en dan tot in de toerenbegrenzer wwhahahahahaha…… schitterend. Her en der zag je de mollen de grond uit schieten van schrik, de herten liepen vanzelf de slachterijen in en op de Noordpool hebben ze kudde Hartz zandhazen gespot na het NSX tunnel akkefietje hahaha.

Jawel mooi toertje weer. droog dus het kon dakloos, ook weer lekker. Tja…. Nog altijd niet lekker en tomtom geeft aan dat we ruim 90km van het hotel vandaan zijn. Daarnaast zou vandaag m’n grote vriend Luck ook arriveren bij het hotel. Hij wilde het wel eens mee maken na lle verhalen die ik had verteld over Duderstadt.
Yvonne en ik besluiten de toer te verlaten en op het gemak richting hotel te gaan. Nou dat was een bijzondere ervaring. We hebben enkele sneeuwvlokken gezien, ineens was daar ook de mist, enkele druppels regen en zon. Hoe wil je het hebben, Duderstadt heeft het.
Erik was ook al bij het hotel en Lars. Voor Lars was het ook de eerste keer om een Wild Bunch Duderstadt ervaring op te gaan doen. Luck en Anja waren er ook al.
Na een tijdje komt de hele stoet ook weer aan. De één gaat aan het bier, de ander gaat tanken, anderen gaan weer hun auto wassen en poetsen, weer anderen maken van Duderstadt een lokaal circuit. Jelmer kroop de NSX in om een stukje mee te rijden. Met een mega bigsmile komt hij terug. Nou…dat wil ik ook wel eens ervaren. Jooohoooo Flip….mag ik ook eens tukje mee??? Dat geluid….ik blijf het schitterend vinden. Ik kruip de nsx in….. en dan…..het gas gaat erop. Achter me klinkt het gebulder van de Honda motor…..ik wordt de stoel in gedrukt…..en….weg hernia. Alle rugwervels zitten weer op hun plek. Wwwaaauuuwwww……nog een keertje, nog één keertje….aaaahhhhh nog een keertje. Ge-wel-dig dit. Wat een power. Schitterende ervaring Flip…thanks.

Tis weer voedertijd…..en wederom voortreffelijk verzorgt. Wie hier honger lijd heeft een voedsel allergie en ook daar wordt voor gezorgd. We gaan toch maar even tanken. Jeroen wilt voor de avondrit z’n GT4 alvast wat opwarmen en rijd mee. Olalala en lala. Dan kruip ik bij Jeroen in de auto om ook eens het GT4 gevoel te ervaren. Yvonne rijd onze MR2 terug en ik bij Jeroen. Nondepie zeg……dat taait ook af….was niet alleen m’n hernia kwijt…..zit ineens ook weer strak in het vel, alle rimpels in m’n gezicht zijn verdwenen nadat het gas erop ging hahaha….. schitterend….jaja ik vind alles schitterend. Met volle buik….na een pintje of twee…..toch weer op tijd naar boven gegaan. Niet alleen ik maar nu is ook Yvonne wat ziekjes. Sowath…we hebben goede medicatie.

Zaterdag 6 mei.
Weer geslapen zonder toetergedoe…..onmogelijk met dichte neus om daarmee te slapen. Ik heb wel goed geslapen. 5.30 uur wakker. Snel bakkie maken….op het balkon een longtorpedo tot mij nemen. Kroepie is al aan het douchen…… Erik en Jeroen….who else….zitten buiten al op het terras. Nadat ik ook een douchje gescoord heb ga ik Bertju even uitlaten.
De dames van het hotel lopen de benen alweer onder het lijf vandaan om wederom een spectaculair ontbijt te maken. Iets voor zeven kunnen we alweer aanvallen.

Vandaag is het Anton die de gelederen gaat aanvoeren. Luck en Anja besluiten de omgeving te gaan verkennen. Wij hadden eerst zo iets van we gaan mee maar we komen hier eigenlijk om te rijden, bochtenwerk, gas geven….. dus voor ons ook om Anton te volgen…..had ik net wat meer goesting voor zou peter Z4 zeggen….die er helaas niet bij was….snik…..net zoals Jelona en Arjan door voor net wat meer herrie zorgen in de brouwerij hahahaha…..
Ook nu weer droog weer, dak er af en…..met een vieze MR2 op pad. Zei het al, ga niet de auto wassen tussendoor. Aaahhhhhh the sound of the nsx….. blijf het mooi vinden. We gaan vertrekken…. Yesssss…..slingerend het gas erop. Voor ons het vierde jaar Duderstadt. Dat merken we want we beginnen dingen te herkennen. Maar toch ook weer nieuwe wegen, schitterende wegen met geweldige bochten. Puur genieten. Bij de eerste stop, caffee und kuche….. yeeehhhhh daar gaan we weer. dan komen we in de achterhoede terecht. Voor me de GT4, de NSX, AW Black Thunder, Erik, achter me, Peter. Wat heb ik gelachen zeg toen ik in de spiegel keek. Peter en Renate, beide een wollen muts op, dak er af…..kwam niet meer bij. Als we dan moesten stoppen….wat hoor ik toch? Een super relaxed muziekje….. toch maar eens vragen. Ja hoor, kwam uit de auto van Peter. Super relaxed muziekje….. hahaha…..schitterend.
Ook nu weer een mooie toer. Tot…..Volkmar moest tanken. Op een parkeerplaats blijven wij wachten tot Volkmar terug is. Hij komt alleen niet meer terug. We vertrekken weer. Niet veel later, ik vraag me af waar hij vandaan komt, zie ik Volkmar weer in de stoet mee rijden….. tovenarij.
Wederom lekker kunnen sturen maar van korte duur. Om de hongerige mens te stillen wordt er gestopt bij een…..tja wat is het? Buiten zijn ze kunstwerken aan het maken van bomen met gebruik van kettingzagen. Leuk om te zien hoor. Iedereen zoekt een plekje om te parkeren. Hutjemutje door elkaar. Yvonne en ik hebben helemaal geen honger en die tent zit nokkienokkie vol. We besluiten langzaam richting hotel te gaan…..want nog altijd snotterdesnotter.
In ons uppie hebben we ook prachtige, bochtige wegen bereden. Is ook best genieten hoor. Eenmaal weer bij hotel blijken we niet de enige te zijn die dezelfde gedachten had. Dat is het mooie van de Wild Bunch….doen waar je zelf zin in hebt.
Ook mooi is als je pech hebt. De Nissan van Michelinmannetje had een probleempje….bobine kaduuk. Tja en dan? Sta je daar met maar 5 werkende cilinders op een zaterdag. Stad en land af gebeld om een bobine te scoren zonder resultaat. Dan is Johan de redende engel. Even Apeldoorn…..uuhhh naar het thuisfront bellen. Zijn werknemer John wilde wel even….uuhhh even….ja hoor even….een bobine halen bij van Deijne, z’n autootje inspringen en een kleine 500km rijden om dat ding naar Duderstadt te komen brengen….doeje toch even ook al ben je daar een hele dag mee bezig. Kijk……en dan is het maar goed dat er een achterbank binnen de gelederen is. Zo konden Michel en Anouska toch mee met de toertocht al moesten ze wel in een Ying-Yang houding zitten….niet te hopen dat er over 9 maanden een Duderstadt baby de wereld mag aanschouwen….je weet maar nooit he hahahaha

Ook nu weer voedertijd…..laat ik het zo zeggen. Zou je een week in ZurErholung vertoeven kan je nadien aan het Sonja Bakker dieet gaan. Tjongejonge het was weer heerlijk eten.

Ook nu weer op tijd onder de wol hoor. Nog altijd geen toeter op. Afgelopen twee avonden waren er feesten in het hotel. Ik heb daar niks van mee gekregen tijdens de slaap. Op tijd naar bed, morgen gaan we weer huiswaarts.

Zondag 7 mei
Omai omai….niet al te best geslapen en vroeg wakker. Het is nog donker. Bertju ligt nog lekker te ronken in zijn mandje, Yvonne snurkt ook de voegen uit de muur. Hahaha…heb je als alles potje dicht zit he. Als een dief in de nacht maak ik me een bakkie…. Anja zie ik dan ook al buiten zitten. Yvonne is niet de enige die goed snurkt hahaha….zal de lucht wel doen in Duderstadt.
5.30 uur….kroepieeeee tis half zehes….. aaarrgghhhhh nog heel eventjes, zegt ze. oh ja we gaan naar huis hè…sjit. Ontbijt is toch pas om 7.30 uur, we kunnen rustig aan doen.
Na een douche ga ik Bertju uitlaten. Yvonne komt dan al met de bagage aanlopen. Poehee heb je snel gedaan hoor. Auto inladen….hotelkamer netjes achter laten. Rekening kunnen we ook al betalen….jaja gaat lekker. Uiteraard zijn het Erik en Jeroen die ook al buiten zitten. Het is net iets voor zevenen als een medewerkster gebaren maakt dat we al aan de koffie kunnen, wat zeg ik, het hele ontbijt staat al klaar en dat terwijl eigenlijk pas om 7.30 uur ontbeten kan worden. De medewerkster is extra een half uur eerder begonnen met werken zodat wij eerder kunnen ontbijten. Zoiets maak je in Nederland niet mee hoor. Ontbijt was weer super….roer ei, gekookte eitjes, gehaktballetjes….noem het maar op, het is er.

Als Luck en Anja klaar zijn met ontbijten kunnen we vertrekken. Zal zo rond 9.00 uur zijn. Tot aan Kassel gaan we binnendoor. Vind ik wel een mooi stukje om te rijden. Anja vind dat bochtenwerk maar niks. Audi van Luck heeft wat moeite met het extreme bochtenwerk maar heeft meer power als de MR2. In Kassel houden we een stop, bakkie koffie en dan echt huiswaarts. Na een slechte nacht, nog altijd ziekjes ben ik doodop. Om echt wakker te blijven gaat het gas erop als we eenmaal op de autobahn zitten. Daar waar het kan tikken we regelmatig de 200km/h aan. Voor de audi turbodiesel is het makkie om te volgen. De kilometers vliegen weg. Na een 150 kilometer moeten we toch even de benen strekken hoor. Weldra gaat het weer in gestrekte draf verder. En dan toch een file. Doe je niks aan. Onderweg nog een korte stop gehouden vanwege een op knappen staande blaas mijnerzijds. Laatste stuk nog even de MR2 de sporen gegeven….. en dan de kracht van een Nissan GTR mogen zien. Zit zelf zo rond de 200km/h als ik in de verte een zwart monster de oprit op zie komen. Dan denk je zelf hard te rijden en vliegend die GTR voorbij te gaan. Bizar gewoon want hoe snel ik ook die GTR naderde…..eenmaal bij die GTR in de buurt reed die ook al zo goed als dezelfde snelheid als ik…..met bijpassend geluid uiteraard. Echt bizar gewoon.

En dan ruiken we ons honk al. Zucht, thuis. Maar oh oh oh wat zien die auto’s eruit zeg. Ik ben blij dat die insecten geen helmpje dragen hoor want anders hadden we nu een golfplaat ipv een strakke auto. Teringjantje wat een viezigheid. Luck wilt zijn audo nog even wassen. Zal toch niet!! Doodmoe en dan nog je auto wassen? Je gaat je gang maar, je weet waar het spul ligt hahaha….
Als Luck klaar is, ik een schone audi zie, kan ik het zelf toch niet laten, ik ga de MR2 ook maar even ontdoen van al die lijken. Luck en Anja gaan na een bakkie ook huiswaarts.

Zo, dat was dan Duderstadt na Pasen. We hebben geweldig genoten. Mijn dank gaat uit naar hen die dit weer mogelijk hebben gemaakt.

Op naar de zomer editie in juli.

Ben jij er ook bij?


:adhd:
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Bericht door De achterbank »

Toppie weer Jaap!!!!
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Bericht door erikmr »

8) grandioos verslag

voor straf mag jij elke duderstadt een verslag schrijven ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Bericht door jaapio »

Dank U heren.....het was me een waar genoegen U weer te plezieren met dit verhaal :dux-blij_thumb-up:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Reacties Duderstadt 4 t/m 7 mei 2017

Bericht door MarcoTwo »

Mooi verslag.:)
Plaats reactie