Welke velgen AW11?

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Welke velgen AW11?

Bericht door tjidde »

Ik zou graag wat advies hebben mbt velgen.

Momenteel heb ik deze velgen onder mijn mr2 zitten, zelf vindt ik ze te modern:
Afbeelding

Ik houd erg van de look van Rs watanabe's maar deze zijn te duur voor mij, RB rota's zijn nog net binnen mijn budget, iemand ervaring? ze schijnen zwaar te zijn...
Afbeelding

ik kan de volgende velgen voor een leuk prijsje overnemen, 14inch en et35 zoals op de aw11 hoort. het is helaas wel een breedset van 8j en 8.5j (hoorde dat gelijke breedte beter werkt op de aw11? mischien op te lossen met even brede branden? helaas nog wel het extra gewicht van de te brede velgen... meningen?)
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard komt er wel vers rubber onder in het formaat wat bij een AW11 hoort....

Of kan ik beter voor originele regendruppel velgen gaan?

Wat adviseren jullie? wat is een mooie breedte voor de AW11? Hoeveel maakt gewicht uit? en wat is een "normaal" gewicht voor velgen (zelf ben ik wel een beetje function over form maar het oog wil soms ook wat)

Wat zijn met gewicht en prijs in de gedachte houdend, leuke (jdm) velgen voor de AW11?? Iemand nog suggesties?

ps wat zijn normale/beste banden maten voor de aw11? ~185 breed? en hoe hoog bij 14, 15 en 16 inch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

De velgen die je nu hebt zullen warschijnlijk ook geen superlichte zijn. Rijden die zo slecht dan? Lijkt me niet. Dus op gewicht zou ik persoonlijk niet zo gaan letten... In hoeverre je er bij normaal gebruik van merkt, geen idee... Bovendien een maat groter is bijna vanzelfsprekend iets zwaarder. Het meeste merk je denk ik aan het sturen qua zwaarte, door de breedte van de banden.

Heb gereden met de standaard triangles met 185/60/14 banden, daarna met 205/40/16 banden welke zwaarde stuurden op lage snelheid, verder vond ik ze zeer goed rijden. En daarna over gegaan op 195/45/16 welke lichter stuurden op lage snelheid. Puur door de smallere band in combi met geen stuurbekrachiging.

Huidige setup: 195/45/16 Pirelli P-zero nero op 16" 7J velgen met ET38.

Let er alleen wel op, als je 15" neemt kan het nog net, maar ga je naar 16" dan moet je zeker aan de verlagingsveren omdat ie anders optisch wel erg hoog op de wielen kom te staan... ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Valt wel mee hoor ewoud, heb nu ook 195 45 16 erop liggen en de kassen zijn mooi gevuld zonder verlagingsveren. Heb 7, 5j et35, lopen wel aan bij max stuuruitslag.

Persoonlijk vind ik 15inch velgen, et 35 en 195 50 15 het beste rijden. Geen zwaar stuur en ziet netjes uit. Bij 14 zie je net teveel band

[img]http://%20http://i59.tinypic.com/2emkkdc.jpg[/img]
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Smaken verschillen Vincent. Maar als ik bv naar jouw topic kijk en ik zie de foto's met je 15" 5-spaaksvelgen, dan vind ik die al op het randje, qua hoog op de wielen staan... ;)

Dan staat de AW11 van Tjidde al wat lager door wellicht inzakkende veren van ouderdom (of maybe zitten er al licht verlagende veren onder).
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Ewoud schreef:Let er alleen wel op, als je 15" neemt kan het nog net, maar ga je naar 16" dan moet je zeker aan de verlagingsveren omdat ie anders optisch wel erg hoog op de wielen kom te staan... ;)
Vind je? 16'' en niet verlaagd.
Afbeelding
Vind het zelf wel meevallen ;)

Het enige wat verlaagd is t.o.v. de druppel velgen is de topsnelheid :P

Maar die rota's zullen wel erg mooi onder de wagen staan!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Het is een kwestie van smaak ;)

Ik zou zelfs mijn AW11 het liefst achter nog iets lager willen hebben...

Afbeelding
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Dat is ook zo!

Maar niet altijd, ik laat het zo i.v.m. drempels die er getrotseerd moeten worden om bij de garage te komen. Misschien gaat het goed, maar laat liever de boel heel ;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Bericht door tjidde »

Mijn AW11 is inderdaad verlaagd. zal zo'n 3cm zijn en je merkt er niets van met drempels. mijn opel corsa op standaard hoogte heeft meer moeite met drempels en voelt aan als een boot in de bochten.... dat ding moet zonder overdrijven 10cm omlaag voor je er fatsoenlijk een bocht mee door kan en om er enigsinds toonbaar uit te zien.

Enige wat ik wel merk met die veren is dat remmen in bochten een no-go is, zelfs als je langzaam rijdt. je hebt gewoon geen nosedive en dus geen grip met remmen op je voorwielen dus misschien zou een goede eerste upgrade zachtere voor dempers&veren zijn.

De velgen voor de aw11 hebben zoals al eerder gezecht geen haast. ik rijd eerst lekker mijn bandjes op maar kan er natuurlijk al wel vast over na denken ;) Ik ben van plan de emmer zo nu en dan het circuit op mee te nemen (april waarschijnlijk Zandvoort =D) en het lijkt me dat lichtere velgen zeker zullen helpen. minder ongeveerde massa en minfder roterende massa, wie vindt dat nou niet leuk? April rijd ik dus nog op deze velgen dus dan kan ik wanneer ik andere velgen heb de boel eens goed vergelijken. Mijn gedachte is dat vorm en schoonheid uit functie ontstaan en dus vindt ik het belangrijker om geld te investeren in lichtgewicht velgen dan in namaak BBS om "cool" te zijn.

Op het moment ben ik van plan te sparen voor een echte jdm set, mischien iets van jdmdistro.nl. dat gaat hem binnen nu en een jaar natuurlijk niet worden maar dromen mag altijd ^^ Helaas is de opel deze week kapot gegaan, reparatie was 280.- en onderdelen alleen al ruim over de 200.- dus een deel van mijn budget heb ik helaas in rook op mogen zien gaan :/ ahja het ding rijdt nu weer en dat is het belangrijkste.

Graag zou ik rs watanabe's rijden of iets van Rays volk's. Weet iemand nog een andere site ? of is er iemand die mij een tweedehands set kan aanbieden?

bedankt voor de reacties!
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Idd beter sparen voor iets fatsoenlijks! Maar ik denk wel dat 8 en 8, 5j te breed gaan zijn voor de aw11, boven de 195 bandbreedte vond ik sturen te zwaar worden. Ook denk ik niet dat je veel verschil in gewicht gaat krijgen met de originele velgen of diegene er nu op zitten?

Mijn 7, 5j zijn ook te zwaar (persoonlijke mening) voor 7j achter 8j lijkt mij de ideale setup
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Bericht door tjidde »

Helemaal mee eens! Persoonlijk lijkt een set 15x7 mij mooi voor alle 4 de hoeken, met maximaal 135pk (en warschijnlijk veel minder) denk ik niet breder dan 7j achter te hoeven gaan. 195 op alle hoeken lijkt mij meer dan prima. Nu dus kijken welke set het gaat worden, liefst tweedehands natuurlijk. Opmaak heb ik geen probleem mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ga uit van je standaard pk's (116) voor een '87-er, dan is 135 wel aardig veel meer. Standaardvelgen zijn 6 J, met 14" wielen en 185 banden.
Setje Spydervelgen (15", 185 voor en 205 achter) rijdt ook prima.
Groter zou ik persoonlijk niet gaan (en ik weet dat Ewoud daarin van mening verschilt.... :-p )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Bericht door tjidde »

124 volgens het RDW, en gezien de leeftijd denk ik indd ook minder. dus vandaar met de nokken assen, lichter vliegwiel en de-cat dat ik zeg maximaal 135 maar vrijwel zeker minder :P

mijn idee is indd ook ~7.5j (195?) maarja de vraag is welke velgen :P Denk dat ik gewoon begin met een setje Rota RB of koning velgen en als ik er het geld voor heb op een gegeven moment rs watanabe's of mooie volk. Nog andere suggesties voor wat goed zou staan onder een AW11?

Ik zal ook even kijken naar jou MR2 Green Goblin, maar denk dat ik de spyder velgen er voor mij te modern uit zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

tjidde schreef:124 volgens het RDW, en gezien de leeftijd denk ik indd ook minder. dus vandaar met de nokken assen, lichter vliegwiel en de-cat dat ik zeg maximaal 135 maar vrijwel zeker minder :P
Foutje van de RDW-medewerker bij het invoeren, gegevens van prefacelift gebruikt ipv facelift.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tjidde
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 sep 2014, 20:59

Bericht door tjidde »

Ah oke dankje Green Goblin, Klinkt best aannemelijk.

maarja, velgen. In mijn woonplaats staan deze Zender Sport velgen tekoop voor 275.- (zit nog wel wat werk aan... lijkt me alsnog een redelijke prijs? hele velg opnieuw polijsten en alles wat zwart is weer zwart maken of rand polijsten en het hart gunmetal.)
Afbeelding

Iemand fotos van een aw11 met mk3 velgen? wat kosten die dingen zo ongeveer? want dat begin ik nu ook serieus te overewegen. Mocht iemand afscheid willen nemen voor een studenten prijsje hoor ik het graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Roland »

mk3 velgen hoeven niet zoveel meer te kosten, maar er zijn best veel originele Toyota velgen uit die tijd die slechte lak hebben en bubbeltjes vertonen. Wel makkelijk te zien hoor, hoe netjes ze zijn als je ze zelf bekijkt.

Afbeelding
Toyota MR2 '85
Toyota Landcruiser '83
http://www.lovetheworld.nl
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Idd dat is vaak wel zo, slechte lak op de MK3 velgen.

De BSA racing zien er bijna het zelfde uit, maar daar is de lak veel beter van ;)
Google maar eens, zijn mooie velgen en 2e hands ook nog wel te vinden met de steek 4 x 100 ;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Lichte wielen en vintage...
Ha!!! Had deze wielen onder mijn voormalige TA22 (1974) Celica! Tjek die prijs :huh:
Echte magnesium Wolfrace velgen
En ja, deze waren licht zelfs met de: Avon ff zetec banden eromheen :P Grip als een malle 8)
En deze velgen hebben stalen borstkragen, op de plek waar de bouten komen.
Om ervoor te zorgen dat je ze niet kapot draaid met je lucht sleutel.
Waar ik overigens een hekel aan heb, gebruik een moment sleutel! ;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Plaats reactie