MR2club.nl; The Wild Bunch - Forum

Het forum van MR2club.nl; The Wild Bunch. De gezelligste MR2-Club van Nederland
Het is momenteel Zo 16 Dec 2018, 00:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt 2016, 20:50 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Volgens mij houdt MarcoTwo al een lijstje bij van Nederlandse MR2's, maar ik heb de afgelopen tijd ook wat zitten struinen in RDW data en heb wat MR2 kenteken statistieken verzameld. Gewoon voor de lol:

Aantal MR2's op kenteken: 2013
Aantal AW11: 381
Aantal SW20: 821
Aantal ZZW30: 811

Aantal 2.2 liters: 14 (maar ik vond ook een 2.2 liter waar 1587cc op het kenteken staat :|)
Aantal keer vermelding turbo op kenteken: 34 (meeste 149kW, 1 x 180kW, 9x 0kW)
Waarschijnlijk ook turbo: 15 (150 - 206kw, wellicht ook een beams erbij?)
Aantal V6: 8

Aantal origineel nederlandse auto's: 821
Aantal ingevoerd: 1192
Aantal auto's nog van de eerste eigenaar: 44 (de oudste is van 28 februari 1986!!)

Oudste MR2: 1e toelating 28 februari 1985 (10 stuks)
Jongste MR2: 1e toelating 5 april 2006


Laatst gewijzigd door decipherer op Wo 12 Okt 2016, 15:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 09:59 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
De lijst is 3 jaar geleden verloren gegaan bij een pc crash (nog niet gekeken op de externe harde schijf, maar die was toen al niet aktueel meer, laat staan nu).


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 10:03 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 10:39 
Offline
Zere vingers van het typen..
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Zo 12 Mei 2013, 11:56
Berichten: 550
mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 16:17 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
MarcoTwo schreef:
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?


Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.

CelicaTwinCAm schreef:
mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)


Heb die 15-XZG-8 even opgezocht, die kan ik aan de hand van de kentekeninformatie inderdaad niet als turbo herkennen, zo zullen er nog wel meer zijn. Sowieso zijn er natuurlijk veel meer geswapte turbo's waarbij de kentekeninformatie gewoon niet aangepast is. Die KJ-06-H zie ik niet terugkomen in de export die ik gebruikte. Maar sowieso twijfelde ik een beetje aan de volledigheid daarvan. De export was wel ook al een week oud ofzo.

Heb nu een nieuwe export gemaakt van de dataset en ben het tooltje nog eens aan het runnen :) Heb daarin nu ook het aantal cilinders meegenomen.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 16:28 
Offline
Knop gevonden hoor !

Geregistreerd: Do 14 Jul 2016, 09:39
Berichten: 0
decipherer schreef:
MarcoTwo schreef:
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?


Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.

CelicaTwinCAm schreef:
mijn 15-XZG-8 is op kenteken een 156 pk, het is echter een originele japanse 1992 turbo coupe (225 pk). Daarnaast is er zeer recentelijk nog een turbo op kenteken bij gekomen, de KJ-076-H (jdm 1993 turbo coupe)


Heb die 15-XZG-8 even opgezocht, die kan ik aan de hand van de kentekeninformatie inderdaad niet als turbo herkennen, zo zullen er nog wel meer zijn. Sowieso zijn er natuurlijk veel meer geswapte turbo's waarbij de kentekeninformatie gewoon niet aangepast is. Die KJ-06-H zie ik niet terugkomen in de export die ik gebruikte. Maar sowieso twijfelde ik een beetje aan de volledigheid daarvan. De export was wel ook al een week oud ofzo.

Heb nu een nieuwe export gemaakt van de dataset en ben het tooltje nog eens aan het runnen :) Heb daarin nu ook het aantal cilinders meegenomen.


als je die swap doet en niet langs het RDW gaat voor nieuwe papieren, wat dan? dan betaald de verzekering niet als er wat gebeurd omdat je voertuig niet is wat je bij hun hebt verzekerd?


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do 06 Okt 2016, 17:01 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Ik heb de gegevens bijgewerkt op basis van de nieuwe export. Getallen zijn allemaal keer 2 gegaan ongeveer. Ik had de oude op basis van XML gedaan (was toch een export van zo'n 30Gb) en de nieuwe op basis van CSV, en die lijkt een stuk completer. bevat nu 8 keer V6 en KJ-076-H staat er nu ook in.

Met zo'n turbo is het risico niet zo groot dat de verzekering het ziet, het is feitelijk dezelfde motor, alleen met een turbo erop geschroefd.. Als je een flink ongeluk krijgt kan je wel problemen krijgen denk ik. Nu ik gezien heb hoe dat gaat bij de RDW en wat het kost zou ik voor die 55 euro het risico niet meer gaan lopen.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt 2016, 10:04 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
decipherer schreef:
MarcoTwo schreef:
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?


Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.


Daar zit het hem in, de 3VZ-FE heeft 2.954.

Bij nader inzien, zijn er natuurlijk nog een paar 5VZ die ik niet heb meegenomen.:)


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt 2016, 12:20 
Offline
Knop gevonden hoor !

Geregistreerd: Do 14 Jul 2016, 09:39
Berichten: 0
decipherer schreef:
Ik heb de gegevens bijgewerkt op basis van de nieuwe export. Getallen zijn allemaal keer 2 gegaan ongeveer. Ik had de oude op basis van XML gedaan (was toch een export van zo'n 30Gb) en de nieuwe op basis van CSV, en die lijkt een stuk completer. bevat nu 8 keer V6 en KJ-076-H staat er nu ook in.

Met zo'n turbo is het risico niet zo groot dat de verzekering het ziet, het is feitelijk dezelfde motor, alleen met een turbo erop geschroefd.. Als je een flink ongeluk krijgt kan je wel problemen krijgen denk ik. Nu ik gezien heb hoe dat gaat bij de RDW en wat het kost zou ik voor die 55 euro het risico niet meer gaan lopen.



wat doet de verzekering? gaat je premie niet omhoog als je plots 450.000 PK hebt?


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt 2016, 14:24 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Voor sommigen kan dat wellicht een issue zijn. Mijn MR2 staat momenteel op een youngtimer verzekering en dat maakte in premie niets uit (tussen de originele motor en de V6 nu). Maar ik heb er dan natuurlijk een andere auto bij die ik regulier gebruik en ik ben geen 21 meer :p


MarcoTwo schreef:
decipherer schreef:
MarcoTwo schreef:
V6 is ook vreemd: ik ken er uit mijn hoofd zowiezo al een stuk of 7 (correctie: minus eentje trouwens, die is afgebrand) of ze moeten nog niet allemaal langs de RDW geweest zijn?


Ik vind 4 MR2's met een cilinderinhoud vanaf 2998cc, heb het aantal cilinders niet meegenomen.. zou ik ook nog kunnen doen.


Daar zit het hem in, de 3VZ-FE heeft 2.954.

Bij nader inzien, zijn er natuurlijk nog een paar 5VZ die ik niet heb meegenomen.:)


In de eerste export die ik maakte zat geen enkele auto met 2954cc. Die zaten wel in de tweede export. Helaas de excel sheet met resultaten op mijn werk laten liggen, dus kan de 3400cc's niet controleren nu.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt 2016, 17:42 
Offline
Ik lul al aardig mee !

Geregistreerd: Wo 27 Dec 2006, 20:53
Berichten: 296
Kun je ook zoeken op KW's? Ik heb een turbo maar er staat geen turbo op mijn kentekenbewijs maar wel 180 KW aan vermogen.

Leuk databestand lijkt me :dux-blij_thumb-up:


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt 2016, 20:20 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Vermogen (in kW) is 1 van de kolommen in de excel sheet en daar kan dus eenvoudig op gezocht worden. Die sheet kan ik wel delen als er interesse is, alle informatie is gewoon openbaar, het enige dat ik heb gedaan is een aantal exports samengevoegd en de specifieke MR2 data eruit gefilterd. Maar zoals gezegd heb ik die alleen op m'n werk dus dat wordt maandag op z'n vroegst ::)


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 10 Okt 2016, 09:09 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Nog eens de V6'en bekeken, maar er zit geen enkele 3.4 tussen. Dit zijn ze allemaal:

Code:
Vermogen   Cilinderinhoud   Aantal cilinder   Handelsbenaming   Kenteken   Ingevoerd   Eerste eigenaar   Eerste toelating   Eerste afgifte nederland   Tenaamstelling
149   3000   6   TOYOTA MR2; 2.0 GTI   TTXP02   False   False   6-8-1998   6-8-1998   24-10-2005
158   3300   6   TOYOTA MR2; 2.0 GTI   NPDH87   False   False   12-2-1996   12-2-1996   20-11-2010
156   2994   6   MR2 TWIN CAM T-BAR   RFHS83   True   False   21-8-1991   21-2-1997   13-8-2011
235   3456   6   MR2   XJNF88   True   False   17-4-1991   10-1-2000   27-7-2006
149   2998   6   MR2   09FNTK   True   False   28-3-1991   11-8-2000   8-6-2015
138   2959   6   MR2 2.0 TWIN CAM T-BAR U9   TZFB98   True   False   8-3-1991   8-9-1998   9-6-2007
162   3000   6   MR2   RZHB69   True   False   31-1-1991   28-7-1997   17-7-2007
149   2959   6   MR2 T-BAR U9   YP91VZ   False   False   13-7-1990   13-7-1990   10-12-1999


Ik zie helaas geen mogelijkheid een tabel te maken, dus beetje moeilijk leesbaar hier..
Vraag me af of de export die ik nu heb nog steeds niet compleet is, of dat het niet goed op kenteken staat..


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 11 Okt 2016, 19:04 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
De onderste stond hier vanmiddag nog.:)

Raar dat ze "2.0" niet bij een aantal weggehaald hebben, alles wat naar de motor verwijst, verwijderen ze (helaas geen toevoegingen, want geen typegoedkeuring).


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 11 Okt 2016, 19:06 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
GF-JG-12 wel net geen 3.4.

5VZ-FE zit (zat) er in, met SC.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 11 Okt 2016, 19:08 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
Verkeerde opgave... zit een 3VZ in, geen 1MZ ofzo.

149 2998 6 MR2 09FNTK True False 28-3-1991 11-8-2000 8-6-2015

Bij de bovenste ook trouwens.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di 11 Okt 2016, 20:33 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
MarcoTwo schreef:
GF-JG-12 wel net geen 3.4.

5VZ-FE zit (zat) er in, met SC.


Bedankt voor het nakijken! De handelsbenaming van die auto is MR 2, met een spatie ertussen. Terwijl ik gezocht heb op MR2 zonder spatie in de handelsbenaming. Is wel lastig te vinden zo natuurlijk :)

Wat me er ook aan herinnert, wellicht zijn er ook enkele ZZW30's als MR-S opgevoerd.

En inderdaad vreemde gegevens soms. Ze zijn niet altijd even nauwkeurig bij het wijzigen van het kenteken.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016, 09:55 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
Of alleen MR (typebenaming voor B en F exemplaren).;)


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016, 10:29 
Offline
Zere vingers van het typen..

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 18:10
Berichten: 724
Oh ja, dat is een goede inderdaad. Maar zoeken op MR alleen geeft te veel hits ben ik bang. Zelfs in combinatie met merk Toyota krijg je dan bijvoorbeeld ook alle Camry's terug. Zal eens kijken of ik een sluitend algoritme kan verzinnen om alle MR2's eruit te halen en het dan nog eens draaien.


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016, 13:22 
Offline

Geregistreerd: Do 28 Dec 2006, 14:13
Berichten: 7539
:dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:


Omhoog
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.