Voorstellen Fox

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

Hallo allemaal.

Ik ben Daniël, woon in Elst(Utr) en ben 24 jaar oud.

Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb verschillende auto's gehad.
Een Corolla G6R, 2x een Mazda Mx5 en 1.5x een Nissan 200sx S13.

Nu de Nissan verkocht is en de Mazda bijna verkocht is ben ik opzoek naar wat anders, altijd al een zwak gehad voor de Mr2 AW11 en de Mr2 SW20.

Nu heb ik voor aanstaande zaterdag een afspraak staan om te kijken bij een zwarte AW11 die te koop staat op Autoscout24. Is dit een bekende? De auto ziet er vanaf de foto wel redelijk uit en volgens de eigenaar word er bijna nooit in gereden en staat deze altijd binnen.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Voorstellen Fox

Bericht door MarcoTwo »

Welkom! Als je een linkje hebt, kunnen de kenners zich er over buigen. :maxititan-wow: :frusty: :lach:

Staat hij niet op het forum te koop? Staat ook ergens een zwarte, als ik me niet vergis.
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

Zo ver had ik nog niet gezocht :X

Maar hier is het Linkje
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Voorstellen Fox

Bericht door bond »

Let op dit is mijn mening. Ik zou hem laten staan. Mits je er geld in wil stekken. De voorklep zit met deuken, de stoelen vindt ik niks. Daar moet gewoon orgineel in zitten. En controleer alle schermen aan de binnen kant. En links/rechts achter bij het achter wiel aan de onderkant. Probeer ook de voorbumper te controleren deze willen ook wel eens weg gerot te zijn. En ook de zwarte drie hoekjes na de deur link en rechts. Deze kunnen ook rot zijn. en als wat ik op noem is haast niet meer tekrijgen in goede staat. Dus denk heel goed na waar je aan begint. We hebben hier meer mensen gezien die aan een aw11 begonen

Heb zelf jaren aw11 gereden ( 9 jaar). Maar mist hem nog steeds. Maar ben met mijn spyder ook erg blij.

En bij deze welkom hier op het forum. Dus suc6 met de zoek tocht.
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

Bedankt voor de tips, was ook niet van plan om de auto gelijk mee te nemen en er eerst goed over na te denken.
Dat heb ik wel geleerd met de koop van mijn S13's. er staat ook een witte SW20 op Marktplaats link hier zit ik ook al langere tijd naar te kijken maar vind hem aardig aan de prijs, laatste keer dat ik de eigenaar sprak stond de kilometerstand al een stuk hoger dan aangegeven maar aan de andere kant het zijn wel sterke motoren die erin liggen.
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Voorstellen Fox

Bericht door VincentM »

Welkom!

Op zich is de prijs echt niet verkeerd als de auto weinig tot geen roest heeft,
de voorklep en stoelen zijn nog wel ergens 2dehands uit te halen. Heb zelf nog een nette klep liggen op reserve met een klein putje :lach:

maar inderdaad goed de bekende plekken controleren, net zoals de rubbers van het Targadak/Deur, deze kosten ook een vermogen en als hij hierlangs lekt dan is de bodem ook om zeep. Als het kan een AW11 altijd op een brug controleren... Maar 2600 is echt niet verkeerd als hij netjes is, marge genoeg om zelf wat eraan te klussen
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

Uit eerdere foto's is gebleken dat de spatbord randen aan de achterkant roest hebben, als ik er ben zal ik een paar foto's maken en deze hier uploaden om jullie mening te vragen.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Jeroen97 »

Welkom,

Ik zou zelf eerder voor de witte SW20 gaan ziet er op de foto's heel netjes uit... Ook staat er nog een mooie groene zonder spoiler te koop. Deze zijn natuurlijk wel wat duurder dan de AW11 maar je kan beter met de aanschaf wat meer geld uitgeven dan dat je er nog heel veel aan moet doen.

Veel succes met je zoektocht naar een mr2

Groeten,

Jeroen
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Voorstellen Fox

Bericht door CelicaTwinCAm »

afhankelijk van je budget, de oude turbo van Justin staat te koop:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyo ... =lr&pos=16
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Voorstellen Fox

Bericht door VincentM »

Fox schreef:Uit eerdere foto's is gebleken dat de spatbord randen aan de achterkant roest hebben, als ik er ben zal ik een paar foto's maken en deze hier uploaden om jullie mening te vragen.
altijd prima,

maar wil je de auto als dagelijks voertuig gebruiken? Of als 2de auto tijdens mooie dagen?
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

De Turbo Mr2 is ver boven mijn budget, zelfs als mijn Mx5 volgende week verkocht is kom ik daar nog te kort voor.

Momenteel ben ik bezig met de Mx5 van mijn vriendin(projectje waar ik mee ga rijden tot zij haar rijbewijs heeft) maar eigenlijk is de Mr2(mocht ik hem kopen) uiteindelijk voor daily gebruik.
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Samuel »

Voor daily zou ik als ik jou was een ZZW30 overwegen. Dat is in gebruik een stuk voordeliger; wegenbelasting en brandstofverbruik. Wel opletten dat je geen olieslurper koopt ...
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Voorstellen Fox

Bericht door VincentM »

Dan raad ik je af om een AW11 te nemen voor dagelijks gebruik...
weinig conform, geen ruimte voor boodschappen of onderdelen ( ;D ) te halen, hoge onderhoudskosten, roestgevoeligheid bij veel nat weer of vorst... Die kosten gaan je serieus tegenvallen. Ook niet te vergelijken met een MX5, waar je vanalles nog kunt vinden en upgraden, bij een AW11 is dat een stuk moeilijker.

Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ik zie het ook met mijn AW11 hoeveel kosten eraan komen bij max 2000km per jaar.
Fox
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 jan 2017, 07:38

Re: Voorstellen Fox

Bericht door Fox »

Comfort en ruimte is eigenlijk niet een probleem, de mx5 is ook klein, verlaagd dmv een schroefset en een half cage erin.

De ZZW30 vind ik persoonlijk qua stijl niet de mooiste dan zou ik eerder voor de SW20 gaan.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Voorstellen Fox

Bericht door CelicaTwinCAm »

niet mieten, gewoon SW20 Turbo voor dagelijks gebruik:) Ik tank ook € 400,- per maand, de tankstations van Nederland moeten tenslotte ook blijven draaien :driving:
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Voorstellen Fox

Bericht door bond »

Als je voor daagselijk gebruik gaat. Ga dan voor de sw20. ik zal maar niet zeggen wat mijn aw11 gekost heeft in die. 9 jaar. Dan kan je die sw20turbo kopen en hou je nog geld over om te tanken ;D ;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Voorstellen Fox

Bericht door MarcoTwo »

Fox schreef:Zo ver had ik nog niet gezocht :X

Maar hier is het Linkje
Is niet die ik dacht, ken hem zo even niet.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Voorstellen Fox

Bericht door MarcoTwo »

Fox schreef:Bedankt voor de tips, was ook niet van plan om de auto gelijk mee te nemen en er eerst goed over na te denken.
Dat heb ik wel geleerd met de koop van mijn S13's. er staat ook een witte SW20 op Marktplaats link hier zit ik ook al langere tijd naar te kijken maar vind hem aardig aan de prijs, laatste keer dat ik de eigenaar sprak stond de kilometerstand al een stuk hoger dan aangegeven maar aan de andere kant het zijn wel sterke motoren die erin liggen.
Ja, de NNFS... de eerste eigenaresse ken ik (nou ja, al jarenlang niet meer gezien of gesproken). Dit was in 1996 de enige echte MY96 die uitgeleverd is (met 3e remlicht en hoogteverstelling koplampen o.a.). De originele bumperlichten van deze heb ik nog ergens op reserve liggen.:) Het is dus een uniek exemplaar, veel 1996-ers waren overjarig (inclusief zelfs een 1990 model) uit een showroomvoorraad.

Dit was ooit hét voorbeeld om de mijne zo te maken (had ooit gezegd... als jullie hem verkopen, is het de mijne, alleen was ik toen al zover dat het niet meer interessant was plus het feit dat ik een afknapmoment had toen ik hem in een parkeergarage in Naaldwijk zag staan met dof geborstelde lak...). Tja, werd dagelijks gebruikt (Westland naar Hazerswoude (Heineken) helaas.

Ik heb er nog steeds wel wat mee (ik vraag me af waar de Ghibli 17" ers gebleven zijn), maar twijfel over de kmstand. Er is blijkbaar een NAP probleem en het feit dat hij in 2003 (14 jaar geleden!) al iets van 140.000 km had gereden toen hij bij DIGO ingeruild werd op een gebruikte zwarte SLK.

Info: tijdens de laatste toerrit waar deze MR2 bij was, bleek het rechter portier finaal doorgerot te zijn (net buiten de 6 jaar carrosseriegarantie, is toen onder coulance 50/50 hersteld).

Sindsdien af en toe te koop zien staan, nu ook al een tijdje. Ik ben benieuwd of de onderhoudshistorie (kms) erbij zit, de techniek kan makkelijk 500.000+ km aan bij goed gebruik en onderhoud. De deuk in de dorpel is jammer, maar wel te herstellen.

Prijs is op zich niet onredelijk (vraagprijs) als er niet grote kosten aan komen (koppeling/distributie e.d.), goede vroege exemplaren met vergelijkbare (NAP) kms doen dat ook alweer.:)

Ik zal eens kijken of ik een digitaal gemaakte foto paraat heb.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Voorstellen Fox

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding

Tijdens het Internationaal Toyota96 Treffen bij het Autotron in Rosmalen.


Afbeelding

Bij de technische dag/meeting van de Toyota MR2 Club Nederland in 1996 bij Toyota Toonen Naarden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie