Lexus LF-A in Peerke uitvoering

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Mr2-wouter schreef:Had je graag ben ik bang ;D zoek maar iets in zelfde range.. 500pk zo mooi :P

Corvette meneertje! :mini:

Ken je superbolides 8)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Dat ziet er goed uit! Rijdt vast ook wel lekker ;D

Jammer dat er geen pook in zit om in de benzine te roeren..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
bomijani

Bericht door bomijani »

krijger schreef:Wow wat een gave auto!!

Zullen ze hem inruilen tegen een mooie groene mr2?:P

Misschien wel als je er een spoiler op je mr2 zet;D .

Ik zou hem zo wel willen ruilen, mooi autootje
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

bomijani schreef:Misschien wel als je er een spoiler op je mr2 zet;D .

Ik zou hem zo wel willen ruilen, mooi autootje


Spoiler::) die is eraf gewaaid.;D Mocht ik een keer een mooie aparte spoiler zien die weinig mensen hebben, denk ik er over na.:applaus-smiley:
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

rookie wing dan.....
TimMR2

Bericht door TimMR2 »

Mr2-wouter schreef:Had je graag ben ik bang ;D zoek maar iets in zelfde range.. 500pk zo mooi :P

Heb begrepen dat hij zo iets rond de €300.000,- moet gaan kosten:::| :*( nogal prijzig dus....

Natuurlijk is het wel een gruwelijk mooie auto:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

beetje jammer alleen van het dashboard.
vind m niks.

verder vind ik t wel een gave auto..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Hij schijnt wel gewoon als doel te hebben de Skyline GTR naar de 2de plaats te wijzen.. die is niet zo duur.. dus willen ze concureren moet die toch goedkoper worden :P
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hmm ik weet niet....

ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem kunnne betalen...
Afbeelding
funn is never a straight line::)
MII

Bericht door MII »

3 Ton lijkt me zelfs voor een Lexus een beetje te veel, willen ze er al 1 verkopen.
Ik denk eerder aan de helft en zeker niet zoals op de foto´s. Dit is duidelijk nog een proto. Zeker als je dat interieur bekijkt weet ik zeker dat hier nog wat ontwikkeling nodig zal zijn.
Wil je concurreren met de 911, wat toch de maatstaf in deze klasse is, dan zal ie toch echt niet meer dan 1,5 ton mogen kosten.
Maar misschien zoeken ze het inderdaad nog hogerop, maar dan zal het wel een zeer exclusieve verschijning worden. Iedereen weet toch dat er in die klasse zeer conservatief gewinkeld wordt. Lexus is in die klasse nog geen klinkende naam.
Zelf denk ik dat Audi (R8) en Porsche (911) er een concurrent bij zullen krijgen.8)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

mrgeel schreef:Gokje;

€ 125.000:'( :'( :'(

Groetjes, MRGEEL8)

2 ton?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Even persberichtje plakken:

Persinformatie


22 januari 2008

Introductie van open versie van super conceptcar
Lexus LF-A Roadster




De technici en ontwerpers van Lexus blijven het baanbrekende LF-A premium sportwagenconcept gebruiken als podium om duidelijk te maken hoe high-performance sportwagens er volgens hen niet alleen uit zouden kunnen maar ook uit zouden moeten zien. Bij deze meest recente versie van de LF-A hebben zij het dak van de auto verwijderd, waarmee de geboorte van de Roadster een feit was. De conceptcar is momenteel te zien op de autoshow van Detroit.

De LF-A Roadster is gebaseerd op de solide en tegelijkertijd lichte carrosserie van koolstofvezel en aluminium die ook voor de LF-A Coupé gebruikt wordt en die ook zonder dak over ‘ruim voldoende’ sterkte en stijfheid beschikt.

Net als zijn gesloten broer wordt de LF-A Roadster aangedreven door een hoogtoerige V10-motor met een cilinderinhoud van bijna 5 liter. De V10, die een vermogen levert van meer dan 500 pk en een topsnelheid mogelijk maakt van meer dan 320 km/h, bevindt zich voor het passagierscompartiment maar achter de hartlijn door de vooras, door de technici van de LF-A omschreven als een ‘front-mid’-configuratie.

De motor en de transmissie zijn via een transmissiekoker en een cardanas met elkaar verbonden, geschakeld wordt er met paddle shifters. De transmissiekoker maakt deel uit van het dragend gedeelte en levert een bijdrage aan de stijfheid van de aandrijflijn en het chassis. Tevens zorgt deze constructie ervoor dat trillingen gereduceerd worden.

De styling vindt zijn oorsprong in de Lexus L-Finesse design-filosofie, hetgeen onder meer tot uitdrukking komt in de voorzijde van de LF-A Roadster met zijn compacte, lage en aërodynamische vorm. Net als zijn gesloten broer is de LF-A Roadster slechts 122 cm hoog. De roadsterversie is voor extra downforce voorzien van een snelheidsafhankelijke achterspoiler.
De achterzijde onderscheidt zich door zijn om de hoeken door lopende, pijlvormige achterlichten die een paar grote grilles omlijsten. Deze grilles voeren de warme lucht van de twee achterin de auto gemonteerde radiateurs af naar het aërodynamische kielzog van de LF-A Roadster. De koellucht wordt naar de radiateurs gevoerd via twee grote inlaatluchtopeningen net boven de achterwielkasten. Door de radiateurs achter in de auto te situeren konden de designers niet alleen de voorzijde van de auto laag en smal houden maar was het voor de technici die zich met het chassis bezighielden ook eenvoudiger een optimale gewichtsverdeling te realiseren.

Een bijdrage aan het evenwichtige en in verhouding zijnde design, met een totale lengte van 446 cm en een wielbasis van 261 cm, vormen de high-performance banden op de turbineachtige lichtmetalen velgen. De bandenmaat voor is 265/35R20 en achter 305/30R20. Net als bij de LF-A Coupé is de auto uitgerust met geperforeerde, geventileerde remschijven vóór met een diameter van 361 mm. De eveneens geventileerde en geperforeerde remschijven achter hebben een diameter van 345 mm. Voor is de auto uitgerust met zes zuigerremklauwen, de remklauwen achter hebben elk vier zuigers.

Voorlopige specificaties Lexus LF-A Roadster concept

Carrosserietype: tweezits roadster

Aandrijflijn
Type: “front-mid”-motor, versnellingsbak/differentieel achter
Motor: V10 (minder dan 5,0 liter)
Transmissie: SMT (sequential manual transmission – sequentiële handgeschakelde transmissie)

Vermogen: meer dan 500 pk
Topsnelheid: meer dan 320 km/h

Bandenmaat
Voor: 265/35R20
Achter: 305/30R20

Afmetingen (cm)
Totale lengte: 446
Totale breedte: 189
Totale hoogte: 122
Wielbasis: 261
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Royale

Bericht door Royale »

wat een prachtige bak zeg, echt precies zoals een supercar hoort te zijn!
TimMR2

Bericht door TimMR2 »

MII schreef:3 Ton lijkt me zelfs voor een Lexus een beetje te veel, willen ze er al 1 verkopen.
Ik denk eerder aan de helft en zeker niet zoals op de foto´s. Dit is duidelijk nog een proto. Zeker als je dat interieur bekijkt weet ik zeker dat hier nog wat ontwikkeling nodig zal zijn.
Wil je concurreren met de 911, wat toch de maatstaf in deze klasse is, dan zal ie toch echt niet meer dan 1,5 ton mogen kosten.
Maar misschien zoeken ze het inderdaad nog hogerop, maar dan zal het wel een zeer exclusieve verschijning worden. Iedereen weet toch dat er in die klasse zeer conservatief gewinkeld wordt. Lexus is in die klasse nog geen klinkende naam.
Zelf denk ik dat Audi (R8) en Porsche (911) er een concurrent bij zullen krijgen.8)


ik dacht het in de autovisie te hebben gelezen over de 3 ton, ik sluit me compleet bij je aan dat dat teveel is voor een lexus, bij een auto van 3 ton denk je niet direct (hoe mooi deze ook is) aan een lexus.
Als hij zo rond de prijzen zit van de r8 en 911, is het een zeer goede concurrent (en natuurlijk kom je hem dan wat vaker tegen, wat geen straf is;D )
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Heb even de maten vergeleken met die van Porsche 911 GT3 (152.000 euro)

komt op hetzelfde neer, kwa vermogen zit de porsche op "maar" 415pk. Dus denk dat het idd een redelijke concurrent in dat segment zal worden :)
Royale

Bericht door Royale »

En toch denk ik dat mensen dan eerder voor een GT3 zouden gaan omdat lexus in mijn ogen toch een beetje een onderschat merk is. sowieso als de lexus dan nog eens een stuk duurder gaat worden
MII

Bericht door MII »

Dat is volgens mij dan ook de reden waarom Lexus niet te hoog zal inzetten met hun sportscar. In de supercarklasse zullen ze het niet redden. Dat ligt zeker niet aan de kwaliteit, maar heeft alles met het koopgedrag van de kopers in die klasse te maken.
Bovendien is die R8/911 klasse veel interessanter: die markt is veel groter.
Dus laat maar komen die Lexus8)
Plaats reactie