Oplichting via Autoscout24

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Streetfighter
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2009, 11:22

Oplichting via Autoscout24

Bericht door Streetfighter »

Ik neem aan dat iedereen niet zo gek is om z'n auto ongezien te verkopen en geld via paypal te ontvangen, maar goed, bij deze toch een waarschuwing.
Ik heb m'n mr2 op Autoscout24 staan en ontving een paar mails van ene Bonnie O'Sullivan dat ze de auto wel via paypal wilde betalen of ik'm wilde verzenden!?:::| Ze willen zelfs meer betalen dan dat je vraagt!:idea8:
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Via autoscout krijg je ook vaak mails van nigerianen die je auto voor meer dan de vraagprijs willen kopen. Ik dacht altijd dat dat nep was, totdat een paar maand terug ik op nu.nl las dat er een aantal nigerianen waren opgepakt met koffers vol geld op schiphol... Nu twijfel ik toch een beetje... ;D :P
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

::) ::) ::)

Als mensen op marktplaats niet meer reageren, proberen ze de Nigerian Scam methode elders.;) Staat nog ergens een compleet topic over.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

If it's too good to be true, it probably is.

Zeker met PayPal en Western Union moet je oppassen, vaak kan het geld wel "verschijnen" op de account, maar even later is het weg omdat het getraceerd was als ongeldig en ben je je geld en je auto kwijt.

Het is dat er zo immens veel (meer dan 0 is teveel) idioten zijn die erin trappen, dat het de moeite is om mensen te blijven vangen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR2lars
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:37

Bericht door MR2lars »

Ik heb al twee keer een vage deal aangeboden gekregen. Eentje uit Belgie (leek eerst in orde, vandaar ook het topic wat ik toen heb geplaatst). De "koper" wilde niet hier in de buurt bij een rdw station afspreken, maar "ergens" rond Amsterdam, terwijl ik hem duidelijk had gemaild hoe het overschrijven normaal zou moeten verlopen.
Een week later werd ik gebeld. Dit maal door een of ander Oostblokfiguur die vroeg ik of meteen de volgende dag naar de Duitse grens wilde rijden waarbij hij mij zou betalen, waarna hij de auto mee kon nemen. Ben hier maar niet op in gegaan ;) .
Plaats reactie